چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چمران: تفکر انقلابی در بودجه ۱۴۰۱ به چشم نمی‌خورد

  • کد خبر: ۹۳۲۲۴
  • ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
چمران: تفکر انقلابی در بودجه ۱۴۰۱ به چشم نمی‌خورد
رئیس شورای شهر تهران گفت: تفکر انقلابی دولت جدید در بودجه ۱۴۰۱ به چشم نمی‌خورد. در بودجه سال آینده یک سوم مالیات بر ارزش افزوده را در اختیار وزارت محترم کشور گذاشته اند که مثلا ماشین آلات بخرند و به شهرداری‌ها بدهند، مگر خود شهرداری‌ها نمی‌توانند این‌ها را بخرند و برای این کار قیم دیگری لازم دارند.

همتی|شهرآرانیوز، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در نشست هم اندیشی شورای استان‌های کشور که در تالار شهر مشهد برگزارشد گفت: مشهد متعلق به تمام ایرانیان است. تمام اقتصاد شهر مشهد وابسته به وجود حرم امام رضا(ع) است اگر این حرم نبود اقتصاد کنونی مشهد و ۳ میلیون جمعیت در این شهر وجود نداشت

وی با بیان اینکه در تدوین بودجه ۱۴۰۱ درست است که دولت جدید بر سر کار آمده است، ولی تفکر انقلابی دولت جدید نیامده است گفت: لایحه بودجه را در خصوص شوراها، مطالعه کردیم و موارد و نقد‌های متعددی را به ریاست مجلس و کمیسیون‌های مختلف فرستاده ایم، بسیاری از موارد بار مالی هم ندارد و باید حذف شود. یک سوم مالیات بر ارزش افزوده را در اختیار وزارت محترم کشور گذاشته اند که مثلا ماشین آلات بخرند و به شهرداری‌ها بدهند، مگر خود شهرداری‌ها نمی‌توانند این‌ها را بخرند و برای این کار قیم دیگری لازم دارند. این کار را شورای استان‌ها به خوبی می‌تواند انجام دهد.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران، بعضی شهر‌های کوچک این گونه فکر می‌کنند که به شهر‌های بزرگ در بودجه توجه زیادی شده که این طور نیست و انتظار است در توزیع بودجه به عدالت رفتار شود.

چمران در ادامه یادآورشد: برای مثال بودجه متروی تهران فقط ۵۰ میلیارد تومان کنار گذاشته شده است که با این بودجه فقط می‌توان ۴۸ متر مترو ساخت حال آن که اکنون طول شبکه متروی تهران ۲۵۰ کیلومتر است و در ۱۰ سال گذشته فقط ۲۰۰ کیلومتر مترو در این شهر ساخته شد. بودجه همه مترو‌های شهر‌های بزرگ از جمله مشهد در بودجه ۱۴۰۱، ۵۰۰ میلیاردتومان است و اصلا معلوم نیست چه می‌توان کرد و چه مقدار واگن می‌توان خرید.

چمران فقدان بوجه مناسب را علت حادثه مترو تهران-کرج ارزیابی کرد و افزود: حادثه دیروز قطار کرج به دلیل نخریدن واگن‌مترو و بی توجهی طی چهار سال قبل به این نوع خرید‌ها بود. متاسفانه وقوع این حادثه‌ها ناشی از کمبود قطعات یدکی و انتظار ۵۰۰ واگن برای قطعات یدکی و اورهال شدن بود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->