«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

اظهارات مهم وزیر کار درباره نحوه پرداخت یارانه نقدی و افزایش سن بازنشستگی

  • کد خبر: ۹۳۲۷۲
  • ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
  • ۲
اظهارات مهم وزیر کار درباره نحوه پرداخت یارانه نقدی و افزایش سن بازنشستگی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما در دولت موافق پرداخت یارانه نقدی به مردم هستیم و بخش غیر نقدی به سازمان‌های خدمات‌رسان می رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اقدامات دولت سیزدهم برای اشتغال گفت: فعالیت زیست بوم ملی اشتغال، ایجاد ۲۱۵ هزار فرصت شغلی جدید طی ۳ ماهه گذشته در سامانه رصد، توافق با ۲۶ دستگاه‌ها برای ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل طی ۱۸ ماه از اقدامات دولت سیزدهم برای اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بر اساس آمار خالص بیمه شدگان تامین اجتماعی ۱۳۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. با این حال ۷ الی ۸ میلیون مشاغل غیر رسمی داریم که بیمه ندارند و تا زمان تکمیل زیست بوم اشتغال اتکای ما برای نرخ بیکاری بر داده‌های مرکز آمار است.

عبدالملکی ادامه داد: ۱۷۱ عنوان برنامه اشتغال تدوین شده که اولویت آن بر فعالیت‌های تعطیل شده و نیمه تعطیل است طراحی و تدوین اطلس الگوهای اشتفالزایی کشور با کمک ۷۱ دستگاه انجام شده است.

وی افزود: توسعه آموزش‌های مهارتی، تامین مالی، تقویت فناوری کارهایی است که در کف میدان بازار کار باید انجام شود. از بالا هم تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار را داریم. تبدیل مجوز محور بودن به ثبت مشاغل خانگی مثل موسسات‌ فنی‌وحرفه‌ای از مصوبات دیگر جلسه‌ی دوم شورای عالی اشتغال بود و مصوبات جلسه‌ی گذشته به طور متوسط ۳۰ درصد پیشرفت داشته و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال وضعیت اشتغال بهتر خواهد شد.

وجود بی عدالتی در اشتغال

عبدالملکی تصریح کرد: ۲.۵ میلیون نفر بیکار مطلق در کشور داریم که حتی یک ساعت در هفته کار نمی‌کنند و در اولویت هستند اما برای آن‌هایی که اشتغال ناپایدار و غیر رسمی دارند هم باید برنامه‌ریزی شود. دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ناامید از کار داریم که اگر چرخ اشتغال به گردش در بیاید متقاضی کار می‌شوند.

وی گفت: تامین مالی، اهدای تسهیلات در رسته‌های شغلی مختلف به شرط ارائه لیست بیمه‌شدگان و ایجاد اشتغال از کارهایی است که در تولید انقلاب ایجاد می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: سامانه جامع کاریابی‌ها که از امروز کار خود را آغاز کرده است، سه نوع مخاطب مختلف دارند. اول کاریابی‌ها و بعد کارفرمایان و کارجویان البته این سامانه مثل بازار است و ممکن است به دلایل مختلف کارفرما یا کارجو نتیجه مورد نیاز خود را به دست نیاورند.

موافق یارانه نقدی هستیم

عبدالملکی درباره باز توزیع منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ ادامه داد: ارز ۴۲۰۰ حداقل ۳۰ درصد انحراف دارد و منافع آن به مردم نمی‌رسد و باید اصلاح شود و بر اساس لایحه بودجه ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف خواهد شد اما عواید حاصل از آن در قالب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به شکل‌های مختلف توزیع می‌شود در نتیجه یارانه نقدی بخشی از مردم افزایش خواهد یافت. بخشی از این یارانه به سازمان‌های بیمه‌گر بابت دارو پرداخت خواهد شد مقداری هم صرف تولید می‌شود.

وی افزود: در موضوع یارانه‌ها این‌که به چند دهک‌ چه یارانه‌هایی پرداخت شود منوط به آیین‌نامه‌های بعدی است و این‌که یارانه به صورت کالایی باشد تصریح نشده و ما در دولت این نظر را نداریم ما موافق پرداخت یارانه نقدی به مردم هستیم و بخش غیر نقدی به سازمان‌های خدمات‌رسان برسد.

وزیر تعاون، کار ‌و رفاه اجتماعی درباره افزایش سن بازنشستگی در بودجه اظهار کرد: کاهش ورودی صندوق‌های بازنشستگی و به تبع کاهش هزینه‌های آن‌ها نتیجه‌ی افزایش سن بازنشستگی است با توجه به این‌که امید به زندگی افزایش پیدا کرده و صندوق‌های بازنشستگی تحت فشار هستند باید این اتفاق به تدریج انجام شود.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ابراهیم فرومدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
0
0
من هم موافق سن بازنشستگی در کلیه سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی هستم،لطفا فقط سال آینده انجام دهید سپاسگذارم.
مریم شیرمحمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
0
0
سلام شما رو قسم میدهم جان امام حسین یک کاری هم برای ما بکنید که جامندگان یارانه هستند به خدا خیلی سخته مانه روز به روز همه چیز می‌ره بالا و برای ما سخته که یارانه ای نداریم ۳تا بچه دارم که یارانه ندارند شما رو به خدا یک فکری هم برای آن‌ها بکنید که هم مستجر هستیم تحت پوشش کمیته امداد هستم شما رو قسم میدهم جان سردار سلیمانی که سال گردشان نزدیک است خدا آزتان راضی باشه به خدا آزتان راضی میشه من به رییسی رأی دادم گفتم میاد به داد ما میرسه خدا اجرتا ن بده ممنون میشم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->