گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از استاندارد جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

علت روشن بودن چراغ خودروهای جدید در روز چیست؟

  • کد خبر: ۹۳۴۳۲
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷
علت روشن بودن چراغ خودروهای جدید در روز چیست؟
چراغ‌های روشنایی در روز تبدیل به یک استاندارد در صنعت خودروسازی جهان شده است و خودرو‌های جدید ملزم به داشتن آن‌ها هستند؛ اما سوال این جا است که دلیل آن چیست؟

به گزارش شهرآرانیوز، چراغ‌های روشنایی در روز یا همان Daylight، چراغ‌های کوچکی در قسمت جلوی خودرو‌ها هستند که به محض شروع به کار پیشرانه خودرو روشن می‌شوند و تا خاموش شدن آن روشن می‌مانند.

Daylight به منظور مطلع کردن عابران پیاده و خودرو‌های دیگر، از وجود خودرو شما در خیابان یا جاده است. این چراغ‌ها معمولا از نوع "زنون" هستند تا بتوانند با داشتن نور زیاد، توجه عابران و رانندگان دیگر را جلب کنند.

برای اولین بار این چراغ‌ها در در سال ۱۹۷۰ میلادی در کشور‌های شمالی کره زمین مانند نروژ و کانادا، که معمولا هوای برفی و مه گرفته دارند و همچنین نور کافی در روز وجود ندارد، بسیار رواج یافت. این چراغ‌ها کمک می‌کرد که در روز، هنگامی که هوا برفی و مه گرفته است و یا نور کافی وجود ندارد، خودرو‌ها به راحتی تشخیص داده شوند.

چرا خودرو‌های جدید ملزم به داشتن چراغ روشنایی در روز هستند؟

برای مدتی در آمریکا، استفاده از این چراغ‌ها بر روی خودرو‌ها ممنوع شد، اما در دهه ۹۰ شرکت جنرال موتورز بر روی خودرو‌های خودش از آن‌ها استفاده کرد. رفته رفته این چراغ‌ها در اروپا هم محبوبیت پیدا کرد و در سال ۲۰۱۱ تبدیل به یک استاندارد در صنعت خودروسازی شد، به این صورت که تمامی خودرو‌های تولیدی بعد از سال ۲۰۱۱ ملزم به داشتن چراغ روشنایی در روز هستند.

اما انتقاد‌هایی هم بر این تکنولوژی وارد است. برای مثال برخی کارشناسان اعتقاد دارند که روشنایی این چراغ‌ها در برخی خودرو‌ها حتی بیشتر از چراغ‌های اصلی خودرو‌ها است و در برخی موارد که این چراغ‌ها بر روی قسمت بالایی سپر خودرو نصب می‌شوند، بر روی دید راننده رو به رو تاثیر می‌گذارد.

همچنین برخی دیگر اعتقاد دارند که این چراغ‌ها فقط در کشور‌های شمالی مانند فنلاند و سوئد و ... کاربردی است و در کشور‌هایی که در روز نور کافی دارند بلا استفاده است.

منبع: خودروکار

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->