سرخط خبرها

بازگشایی باغ سازگارراد

  • کد خبر: ۹۳۵۰
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
بازگشایی باغ سازگارراد
در محله‌گردی شهردار منطقه از محلات مختلف مطرح شد
راد - مدتی است که طرح محله‌گردی شهرداران مناطق مختلف در مشهد در حال اجراست. این طرح با هدف تعامل هرچه بیشتر با شهروندان، شناسایی مشکلات هر محله و استفاده و نظرسنجی از مردم در راستای خدمت‌رسانی بیشتر انجام می‌شود. به گزارش شهرآرامحله، شنبه بیست و پنجم آبان، در همین راستا حجت‌ا... حیدری، شهردار منطقه ۶ و یوسف‌زاده، مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد، از محله چمن، چهنو، شهرک شیرین، محمدآباد و جاده میامی بازدید کردند. در این بازدید درباره بازگشایی برخی معابر، اراضی تحت تملک آستان قدس رضوی و... گفتگو و بحث شد.

بازگشایی معابر در چهنو و چمن
در ابتدای برنامه محله‌گردی، شهردار منطقه ۶ و مدیرعامل سازمان زمین و مسکن از محله چهنو بازدید کردند. در این بخش از برنامه بحث بازگشایی معابر در محله چمن و چهنو مطرح شد.
حیدری در همین زمینه بیان کرد: در دو محله چمن و چهنو کار برای ما راحت‌تر است چراکه انسجام اجتماعی بیشتری وجود دارد و مردم هم همکاری بیشتری با ارگان‌ها دارند. معابر این محلات نیاز به عقب‌نشینی دارند به‌ویژه طول مسیر خیابان چمن پر از دندانه و زمین‌های کوچک خالی است که تأثیر خوبی هم در نمای شهر ندارند. وقتی بازگشایی صورت بگیرد هم خیابان‌ها زیبا‌تر می‌شوند، هم ترافیک روان می‌شود و هم خود به خود سرمایه‌گذاری شکل می‌گیرد و درنتیجه محله پویا‌تر می‌شود.

احداث ساختمان شهرداری در محمدآباد
در ادامه این طرح از باغ پرمخاطره سازگار در محله محمدآباد بازدید شد. ملکی شخصی که ۱۳ هزارمتر مساحت دارد و باعث ایجاد یکی از گره‌های بلندمدت منطقه است. شهردار منطقه ۶ در ادامه این بازدید گفت: با مالکان این باغ صحبت شده و توافقاتی شده است. قسمتی از این باغ بازگشایی می‌شود و محمد‌آباد و مصلی را به هم متصل می‌کند و یکی از گره‌های اصلی ترافیکی در منطقه باز می‌شود.
قرار بر این است که ساختمان شهرداری منطقه هم در همین محدوده احداث شود، اما باوجوداین نیاز به تغییر کاربری نیست. نمی‌خواهیم این فضا را به پارک تبدیل کنیم. این فضا می‌تواند باعنوان باغ پارک باقی بماند و از فضا‌ها و ظرفیت‌های موجود در آن درراستای منافع مردم محله استفاده شود.

رفع مشکل ترافیک بولوار حر
ادامه این محله‌گردی صبحگاهی در محله شهرک شیرین گذشت و از اراضی رهاشده که با بلوکه‌های بتنی محصور شده‌اند بازدید شد و درباره این اراضی که تحت تملک آستان قدس رضوی هستند گفتگو شد.
پیرو همین موضوع از زمین ۲۷ هزار هکتاری آستان قدس هم بازدید شد. این زمین یکی از موانع برای انجام پروژه‌های ترافیکی است. حیدری در این باره توضیح داد: سال پیش محوری را به موازات بولوار حر باز کردیم که توانست تا حدود زیادی ترافیک ورودی بولوار را بشکند. اما این زمین در ادامه این محور قرار دارد. می‌توانیم این محور را به مهریز وصل کنیم تا مشکل ترافیکی منطقه تمام و کمال برطرف شود.
اما این زمین مانعی بر سر راه است. سال پیش در همین راستا گفتگو‌ها و مکاتباتی با آستان قدس رضوی داشتیم، اما نتیجه‌ای نداشت.

کاربری‌های غیرقابل تجزیه
مقصد آخر جاده میامی بود که آنجا درباره فضا‌های باز و برنامه‌ها و پروژه‌های آینده بحث شد. شهردار منطقه در این‌باره گفت: این زمین‌های خالی همه ملک شخصی و طرف معامله ما مردم هستند، نه ارگان‌ها. به ما پیشنهاد شده است این زمین‌ها کاربری آموزشی فرامنطقه‌ای داشته باشند، مثل دانشگاه و مدرسه. ما این پیشنهاد را بررسی خواهیم کرد، اما اولویت ما کاربری‌هایی هستند که قابل تجزیه و تملک نباشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->