نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

آینده روشن بارسلونا با ژاوی

  • کد خبر: ۹۳۷۳۶
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
آینده روشن بارسلونا با ژاوی
آبی‌و‌اناری‌ها در سال ۲۰۲۲ بازسازی می‌شوند و مدیریت این بازسازی قطعا برعهده ژاوی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بارسلونا سال سختی را پشت‌سر گذاشت، اما حالا در آستانه سال جدید میلادی به روز‌های روشن‌تر امیدوار است. پس از سال‌ها افول که به جدایی ناراحت‌کننده مسی در تابستان امسال منتهی شد، حضور بازیکنانی مثل نیکو یا گاوی یا عبده که این تابستان توسط رامون‌پلانس به خدمت گرفته شد و البته پیوستن ژاوی به این تیم، نوید بارسای جدیدی است که می‌تواند شعله امید را در این تیم ایجاد کند. اگر قدم‌ها به‌درستی برداشته شود، حتی می‌توان این موضوع را فراموش کرد که فاصله امتیاز آن‌ها با رئال‌مادرید بسیار زیاد است.

این بارسا که در سال ۲۰۲۲ با آن روبه‌رو خواهیم شد، تیم خوبی به نظر می‌رسد. برای شروع باید به بازیکنانی اشاره کنیم که به شکلی غیرمنتظره در تیم اول جا افتاده‌اند، اما در اوایل فصل حتی برای رسانه‌ها ناشناخته بودند؛ بازیکنانی مثل نیکو، گاوی یا عبده و حتی فران ژوتگلا. هیچ‌کس روی آن‌ها حساب نمی‌کرد، اما توانستند خودشان را به سطحی برسانند که به گفته ژاوی به بازیکنان سرنوشت‌ساز و حمایت‌کننده تیم تبدیل شوند.

با‌این‌حال، بارسا به خرید‌هایی نیز نیاز دارد و با اینکه مشخص نیست آن‌ها چطور با کنترل مالی سختگیرانه لالیگا کنار خواهند آمد، اما جذب فران تورس می‌تواند ابعاد دیگری به این تیم اضافه کند. جدایی مسی و گریزمان، عملکرد ضعیف لوک دی‌یونگ، خداحافظی سرخیو آگوئرو و مصدومیت آنسو و بریثویت باعث شد که خط حمله بارسا از هر نیروی هجومی خالی شود. جذب فران تورس تنها از نظر کمّی، اتفاقی کلیدی به حساب نمی‌آید. مدیران بارسا انتظار دارند که این بازیکن به یکی از رهبران تیم در سال‌های پیش‌رو تبدیل شود و پرچم‌دار نسل جدید در کنار پدری و آنسو باشد؛ چرا‌که این ۲ نفر دیگر نام‌های بزرگی هستند که باید در سال ۲۰۲۲ انتظار دیدن آن‌ها در بارسلونا را داشت.

پدری، برنده جایزه پسر طلایی، پس از اینکه چند‌باری به‌دلیل مصدومیت از ناحیه ماهیچه و با توجه به تعدد بازی‌های انجام‌شده در سال گذشته از میادین دور شد، حالا آماده است تا بار دیگر برگردد. آنسو نیز روز‌ها را می‌شمارد تا بار دیگر در روز‌های ابتدایی ژانویه بتواند با پیراهن بارسا در زمین حاضر شود. حضور هم‌زمان پدری، گاوی، نیک، آنسو یا فران تورس در زمین در کنار بازیکنان باتجربه‌تری، چون ترشتگن، پیکه، دی‌یونگ یا بوسکتس این امید را ایجاد می‌کند که نمایش قوی‌تری در ماه‌های ابتدایی ۲۰۲۲ از این تیم ببینیم.

مهم نیست که بارسا می‌تواند این فصل جامی به دست بیاورد یا نه، اما به نظر می‌رسد که آن‌ها می‌توانند در آغاز فصل ۲۳-۲۰۲۲ مدعی جدی در تمامی رقابت‌ها باشند. وجهه این تیم بهبود پیدا می‌کند و امید‌ها روی نیمکت به ژاوی بسته است که کارش را با فراز‌و‌نشیب بسیاری آغاز کرد؛ اما می‌تواند از زمانی که در اختیارش قرار می‌گیرد، بهترین استفاده را بکند و با تکیه بر این بازیکنان، سبکِ بازی مختص بارسلونا را در تیم به کار بگیرد که باور دارد مدت‌هاست از این تیم رخت بربسته است.

تیم او پر از بازیکنان جوانی است که انگیزه بسیاری برای بازی و یادگیری دارند و باوجود اینکه انتقاد‌های زیادی از دور‌شدن این باشگاه از مسیر همیشگی و دی‌ان‌ای تاریخی‌اش به گوش می‌رسد، اما این اتفاق باعث نشد که بازیکنانی درخشان در لاماسیا رشد نکنند و حالا آن‌ها در کنار بازیکنانی قرار گرفته‌اند که در سیستم بارسا پرورش نیافته‌اند، اما زمان کافی برای یادگیری مفاهیم را در اختیار دارند: آرائوخو، عبده، ژوتگلا. علاوه بر فران تورس و دنی آلوس که نقشی متفاوت را برعهده دارد و قرار است روحیه و شخصیت قهرمانی را به رختکن اضافه کند، بارسا امیدوار است که خرید‌های دیگری را نیز در پنجره نقل‌و انتقالات زمستانی انجام دهد.

یکی از ضروری‌ترین خرید‌ها برای این تیم در سمت راست است. آرائوخو بنا به نیاز در این پست بازی می‌کند و آلوس نیز در سن سی‌وهشت‌سالگی نمی‌تواند تضمین دفاعی خوبی برای حضور در این پست باشد و ممکن است نتواند سطح جدیتی را که ژاوی به‌دنبال آن است، از خود نشان دهد. نصیر مزروعی مراکشی بهترین گزینه است، اگر مذاکرات بارسلونا و آژاکس برای معاوضه این بازیکن با سرجینیو دست به نتیجه برسد. تصویر اولیه بارسلونا در سال‌۲۰۲۲ به ما این اجازه را می‌دهد که امید بسیاری به این تیم داشته باشیم: بازیکنان بیشتر، استعداد‌های بیشتر، سازگاری بیشتر. بازسازی در راه است یا دست‌کم این‌طور به نظر می‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->