رونمایی تویوتا از نسل جدید مینی ون های «Noah» و «Voxy» آلودگی گندم‌های وارداتی کذب است توقف پرداخت تسهیلات در بانک‌ها تکذیب شد نتایج قرعه کشی فروش فوق العاده مرحله هجدهم سایپا اعلام شد (یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰) + اسامی برندگان کاهش ۲۷ درصدی مخازن سد‌های کشور در مدت یکسال (دی ماه ۱۴۰۰) اینفلوئنسر کیست و کسب در آمد از اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه است؟  ارزش سهام عدالت امروز یکشنبه (۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۰) +جدول عیدی ۷ میلیون تومانی برای کدام یک از کارگران واریز می‌شود؟ (۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۰) دروغ یا واقعیت؟! | با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در گلبهار صاحب زمین شوید شاخص کل بورس امروز ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۰ |  شاخص بورس همچنان بر مدار نزول قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده سایپا (۷ محصول) امروز ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۰ انجام شد + جزئیات قیمت دلار، قیمت سکه، قیمت طلا و قیمت ارز امروز یکشنبه (۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۰) + جدول میثم فدایی واحد مدیرعامل جدید فرابورس کیست؟ زنان مجرد هم می‌توانند در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند قیمت خودرو در بازار همچنان افزایشی! دلالان خودرو دوباره قیمت‌ها را بالا بردند + جدول (۲۶ دی ماه ۱۴۰۰) قیمت ارز‌های دیجیتالی امروز ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۰ | نوسان بیت کوین در کانال ۴۳ هزار دلار قیمت اوراق مسکن رکورد زد! (۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۰) نگاهی به چالش های مالیات‌ستانی از خودرو‌های لوکس جزئیات فروش فوق‌العاده نوروزی اعلام شد
خبر فوری
چینی‌ها به دنبال رقابت با تسلا | رونمایی از سدان برقی ET۵
استارت‌آپ چینی نیو با ساخت خودرو ET۵ می‌خواهد حضوری پررنگ در بازار خودرو‌های الکتریکی داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، استارت‌آپ چینی «نیو» مدتی پیش از ششمین خودرو خود رونمایی کرد. این سدان برقی ET۵ نام دارد و مثل مدل قبلی این خودروساز، یعنی ET۷ از بدنه‌ای بسیار سیال و آیرودینامیک برخوردار است. با توجه به ویژگی‌ها و ابعاد، این خودرو رقیب مستقیم تسلا مدل ۳ به شمار می‌رود. شتاب ۴.۳ ثانیه‌ای و برد حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتر در قوی‌ترین نسخه، از مشخصات کلیدی ET۵ است.

از نظر نمای بیرونی باید گفت نیو ET۵ بسیار شبیه به ET۷ طراحی شده و تنها در برخی جزئیات بدنه تفاوت‌هایی با آن دارد. این خودرو از لحاظ چراغ‌های اصلی و سپر جلو کمی متفاوت‌تر از برادر خود است و شکاف موجود در طرفین سپر آن بزرگ‌تر است. در نمای عقب هم چینش اجزا کمابیش مشابه است، اما صندوق ET۵ بیرون‌زدگی کمتری دارد.

در داخل کابین با فضای بسیار آشنایی روبه‌رو هستیم، زیرا طراحی و چیدمان همه اجزا بسیار مشابه دیگر خودرو‌های برقی است. طبق روال این روز‌ها در نیو ET۵ نیز تعداد دکمه‌های فیزیکی بسیار کم است و بیشتر امکانات با استفاده از نمایشگر لمسی سیستم اینفوتینمنت کنترل و مدیریت می‌شوند. این نمایشگر عمودی ابعاد بسیار بزرگی دارد و داشبورد را به کنسول میانی متصل می‌کند.

در پشت فرمان این خودرو هم از یک نمایشگر بزرگ برای ارائه اطلاعات موردنیاز راننده استفاده شده است. نورپردازی زیبا با پشتیبانی از ۲۵۶ رنگ و سیستم صوتی با پشتیبانی از دالبی اتموس ۷.۱.۴ از دیگر ویژگی‌های مهم کابین این محصول هستند.

در کنار این‌ها، شرکت نیو روی قابلیتی اختصاصی به نام PanoCinema مانور زیادی می‌دهد. این قابلیت که با همکاری شرکت NREAL توسعه یافته، به کمک فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، کابین خودرو را به یک فضای کاملا دیجیتال پانورامیک و فراگیر تبدیل می‌کند. برای استفاده از این قابلیت عینک‌های مخصوصی هم طراحی شده است.

از نظر مشخصات فنی هم نیو ET۵ به یک پیش‌رانه دوموتوره مجهز و با ۳ باتری مختلف قابل انتخاب است. این پیش‌رانه در مجموع ۴۸۸ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. باتری‌ها هم در ۳ نسخه ۷۵، ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلو وات ساعتی موجود هستند. نیو ادعا می‌کند ET۵ برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیازمند تنها ۴.۳ ثانیه زمان است.

به گفته این استارت‌آپ چینی نسخه پایه این خودرو با باتری ۷۵ کیلووات ساعتی قادر است تا ۳۴۱ مایل یا ۵۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند. این رقم برای مدل‌های مجهز به باتری ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلووات ساعتی به ترتیب ۷۰۰ و ۱۰۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

برای این سدان الکتریکی قیمتی برابر با ۳۲۸ هزار یوان تعیین شده که با نرخ روز ارز معادل ۵۱ هزار و ۵۰۰ دلار یا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}