گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از استاندارد جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

چینی‌ها به دنبال رقابت با تسلا | رونمایی از سدان برقی ET۵

  • کد خبر: ۹۳۷۶۷
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
چینی‌ها به دنبال رقابت با تسلا | رونمایی از سدان برقی ET۵
استارت‌آپ چینی نیو با ساخت خودرو ET۵ می‌خواهد حضوری پررنگ در بازار خودرو‌های الکتریکی داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، استارت‌آپ چینی «نیو» مدتی پیش از ششمین خودرو خود رونمایی کرد. این سدان برقی ET۵ نام دارد و مثل مدل قبلی این خودروساز، یعنی ET۷ از بدنه‌ای بسیار سیال و آیرودینامیک برخوردار است. با توجه به ویژگی‌ها و ابعاد، این خودرو رقیب مستقیم تسلا مدل ۳ به شمار می‌رود. شتاب ۴.۳ ثانیه‌ای و برد حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتر در قوی‌ترین نسخه، از مشخصات کلیدی ET۵ است.

از نظر نمای بیرونی باید گفت نیو ET۵ بسیار شبیه به ET۷ طراحی شده و تنها در برخی جزئیات بدنه تفاوت‌هایی با آن دارد. این خودرو از لحاظ چراغ‌های اصلی و سپر جلو کمی متفاوت‌تر از برادر خود است و شکاف موجود در طرفین سپر آن بزرگ‌تر است. در نمای عقب هم چینش اجزا کمابیش مشابه است، اما صندوق ET۵ بیرون‌زدگی کمتری دارد.

در داخل کابین با فضای بسیار آشنایی روبه‌رو هستیم، زیرا طراحی و چیدمان همه اجزا بسیار مشابه دیگر خودرو‌های برقی است. طبق روال این روز‌ها در نیو ET۵ نیز تعداد دکمه‌های فیزیکی بسیار کم است و بیشتر امکانات با استفاده از نمایشگر لمسی سیستم اینفوتینمنت کنترل و مدیریت می‌شوند. این نمایشگر عمودی ابعاد بسیار بزرگی دارد و داشبورد را به کنسول میانی متصل می‌کند.

در پشت فرمان این خودرو هم از یک نمایشگر بزرگ برای ارائه اطلاعات موردنیاز راننده استفاده شده است. نورپردازی زیبا با پشتیبانی از ۲۵۶ رنگ و سیستم صوتی با پشتیبانی از دالبی اتموس ۷.۱.۴ از دیگر ویژگی‌های مهم کابین این محصول هستند.

در کنار این‌ها، شرکت نیو روی قابلیتی اختصاصی به نام PanoCinema مانور زیادی می‌دهد. این قابلیت که با همکاری شرکت NREAL توسعه یافته، به کمک فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، کابین خودرو را به یک فضای کاملا دیجیتال پانورامیک و فراگیر تبدیل می‌کند. برای استفاده از این قابلیت عینک‌های مخصوصی هم طراحی شده است.

از نظر مشخصات فنی هم نیو ET۵ به یک پیش‌رانه دوموتوره مجهز و با ۳ باتری مختلف قابل انتخاب است. این پیش‌رانه در مجموع ۴۸۸ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. باتری‌ها هم در ۳ نسخه ۷۵، ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلو وات ساعتی موجود هستند. نیو ادعا می‌کند ET۵ برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیازمند تنها ۴.۳ ثانیه زمان است.

به گفته این استارت‌آپ چینی نسخه پایه این خودرو با باتری ۷۵ کیلووات ساعتی قادر است تا ۳۴۱ مایل یا ۵۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند. این رقم برای مدل‌های مجهز به باتری ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلووات ساعتی به ترتیب ۷۰۰ و ۱۰۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

برای این سدان الکتریکی قیمتی برابر با ۳۲۸ هزار یوان تعیین شده که با نرخ روز ارز معادل ۵۱ هزار و ۵۰۰ دلار یا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->