«ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

روش هایی برای کاهش ریسک ابتلا به کرونا در هواپیما

  • کد خبر: ۹۳۹۷۶
  • ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
روش هایی برای کاهش ریسک ابتلا به کرونا در هواپیما
سفر هوایی در دوران کرونا یکی از اقدامات پرخطر محسوب می شود. کارشناسان توصیه می کنند که صندلی خود را در هواپیما عاقلانه انتخاب کرده و از اقداماتی مانند استفاده از ماسک برای کاهش احتمال ابتلا به کرونا یا بیماری های مسری دیگر، غافل نشوید.

به گزارش شهرآرانیوز، شلدون جاکوبسون (Sheldon Jacobson) استاد دانشکده مهندسی دانشگاه ایلینویز به همراه تیمی از پژوهشگران به بررسی موارد ایمنی مرتبط با همه گیری در طول پرواز با هواپیما پرداخته و در این رابطه می گوید: فاصله گذاری به خصوص زمانی که هواپیماها با ظرفیت کامل پر شوند، یک چالش آشکار در هواپیماها است. بنابراین یکی از اقداماتی که می توان برای کاهش خطر انجام داد، انتخاب هوشمندانه است.

جاکوبسون و تیم تحقیقاتی او از آخرین داده‌ها در مورد پخش ویروس ها برای مدل ‌سازی امن ‌ترین صندلی ها در هواپیماهای بوئینگ استفاده کردند. نتایج این تحقیقات نشان داد که بیشترین محافظت زمانی صورت می گیرد که  صندلی های وسط را خالی گذاشته و هر چند ردیف در میان، یک ردیف بدون مسافر باشد.

محققان همچنین دریافتند که آخرین ردیف ‌های هواپیما خطر انتقال کمتری دارند زیرا افراد کمتری در آن‌ ردیف ها قرار می گیرند. در این راستا محققان اعلام کردند که این امر نشان می دهد که در یک پرواز با ظرفیت کامل، ردیف های عقب و همچنین صندلی های جادارتر در کلاس های بالاتر می توانند گزینه های خوبی باشند. 

به گفته این تیم تحقیقاتی، راه دیگری که می تواند خطر انتقال را کاهش دهد، نشستن اعضای خانواده‌ها یا گروه‌های خانوادگی کنار هم است. 

ایان لودن (Ian Ludden)، یکی دیگر از پژوهشگران این تحقیقات می گوید: گروه های مسافر اغلب از هم جدا می شوند، اما اگر خطوط هوایی بتوانند اعضا را در نزدیکی یکدیگر نگه دارند، خطرات وابسته با هم گروه بندی شده و خطر کلی انتقال ویروس در هواپیما کاهش می یابد.

طبق گفته محققان، در طول پرواز هرگز ماسک خود را فراموش نکنید. قوانین جدید شما را ملزم می کند که در هواپیما حتما از ماسک استفاده کنید و نتایج این مطالعات نشان می دهد که استفاده از ماسک به طور مداوم، صرف نظر از ترتیب صندلی ها، می تواند خطر انتقال کرونا را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

جاکوبسون در انتها افزود: باز کردن دریچه های هوا در بالای صندلی ها، محافظت بیشتری را فراهم می کند. در خاتمه باید در نظر داشت که با انجام این اقدامات کاهش ریسک امکان پذیر بوده اما نمی توان خطر را به طور کامل حذف کرد.

شرح کامل این پژوهش و یافته های آن در آخرین شماره مجله تخصصیAir Transport  Management منتشر شده است.

منبع: سیناپرس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->