اولویت توجه به حرم مطهر رضوی در توسعه متوازن مشهد

  • کد خبر: ۹۳۸۵۸
  • ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
اولویت توجه به حرم مطهر رضوی در توسعه متوازن مشهد
نشست رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با رؤسای ادوار شورای اسلامی شهر مشهد، با هدف انتقال تجربیات در راستای رشد و اعتلای مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نشست رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با رؤسای ادوار شورای اسلامی شهر مشهد، با هدف انتقال تجربیات در راستای رشد و اعتلای مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، رئیس شورا در این نشست گفت: ایجاد شهرک مهرگان اتفاق خوبی برای شهر بود، اما دیگر روستا‌های چسبیده به مشهد، با جمعیت زیاد، مشکلاتی را ایجاد کرده است. در این راستا قدم‌هایی برداشته شده است که ازجمله آن می‌توان به تصویب ۳۰ درصد بودجه شهرداری و ۱۰۰ درصد تخصیص آن به حاشیه شهر اشاره کرد.

حسن موحدیان درباره قطارشهری نیز گفت: سعی ما بر این است که در این ۴ سال ایستگاه پایانه مسافربری را با خطوط ریلی به ایستگاه میدان شهدا متصل کنیم تا دست کم ۳ خط به یکدیگر مرتبط شود و دسترسی‌های شهری به حرم مطهر رضوی به حداکثر برسد.

توجه ویژه شورای اسلامی به حاشیه شهر

رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: هم زمان با توسعه متوازن و پایدار مشهد و همچنین توجه به حاشیه شهر، باید جایگاه حرم امام رضا (ع) در اولویت قرار گیرد.

سیدابراهیم علیزاده اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد از اعضای شورای ششم در شهرداری مشهد فعالیت داشته اند، جنس این سازمان را می‌شناسند. این موضوع نکته مثبتی در راستای رفع مشکلات شهر خواهد بود. وی ادامه داد: در شورای ششم رویکرد و نگاه، علاوه بر دیگر مسائل شهری، با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، توجه به حاشیه شهر است.

همچنین سعی می‌کنیم تا شیب اعتبارات را به سمت حاشیه شهر تغییر دهیم. وی بیان کرد: در کمیسیون حاشیه شهر سعی شده است از کمیسیون‌های دیگر شورا یک نماینده حضور داشته باشد تا مطالبات حاشیه شهر به صورت تخصصی پیگیری شود.

علیزاده افزود: برنامه ‎ای برای کمیسیون‌های گوناگون شورا تدوین کردیم تا هر کمیسیون از دیدگاه خود به مسئله حاشیه شهر نگاه کند که خوشبختانه اعضای شورای اسلامی نیز از این موضوع استقبال کردند. وی تصریح کرد: حضور در کمیسیون‌ها نیز نه تنها برای حاشیه شهر، بلکه در نگاه کلان شهری در مبحث آمایش شهر هم مدنظر است. در این راستا اگر نگاه ما کلان نباشد، اسکان ناکارآمد افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر گفت: برای ۴۰۰۰ هکتار زمین‌های خالی شهر در حال برنامه ریزی هستیم تا توسعه شهر اصولی باشد. طرح‌های گذشته نیز در حال بازنگری است و رفع موانع حقوقی و ثبتی هم پیگیری خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->