بازداشت عاملان تیراندازی به مردم در ایرانشهر «ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

در هوای آلوده، آب بیشتری بنوشید

  • کد خبر: ۹۴۰۲۱
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
در هوای آلوده، آب بیشتری بنوشید
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نوشیدن آب در شرایط آلودگی هوا، علاوه بر اینکه باعث شست‌وشوی دستگاه گوارش می‌شود، عطش و خشکی دهان را از بین می‌برد و بخشی از آلودگی وارد شده به بدن را نیز دفع می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی امین، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن توصیه‌هایی برای سلامت افراد جامعه در شرایط آلودگی هوا، اظهار کرد: در شرایطی که غلظت آلاینده‌های جوی بالا و وضعیت هوا ناسالم است، شهروندان باید از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری کرده و تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد دوری کنند.

وی افزود: به بیماران قلبی و ریوی توصیه می‌شود در این شرایط در فضای باز فعالیت نکنند و تا حد امکان از حضور در فضای بیرون خودداری کنند.  ورزشکاران و شهروندان نیز از هرگونه فعالیت ورزشی از جمله پیاده‌روی و دویدن در فضای باز خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأکید بر اهمیت نوشیدن مایعات به‌ویژه آب در شرایط آلودگی هوا، گفت: نوشیدن آب علاوه بر اینکه باعث شست‌وشوی دستگاه گوارش می‌شود، عطش و خشکی دهان را از بین می‌برد و بخشی از آلودگی وارد شده به بدن را نیز دفع می‌کند.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به سرماخوردگی، حساسیت و یا مشکلات تنفسی و افراد مبتلابه آسم در زمره گروه‌های آسیب‌پذیر هستند، گفت: به این گروه‌ها توصیه می‌شود از تردد در محیط‌های باز خودداری کنند. ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می‌دهد و آلودگی هوای موجود در خیابان‌های پر رفت‌وآمد باعث کاهش سطح  اکسیژن خون می‌شود، بنابراین تا جایی که امکان دارد در شرایط آلودگی هوا کودکان در منزل بمانند، در و پنجره‌ها بسته باشد و در صورت امکان از سیستم تهویه مطبوع استفاده شود.

امین خاطرنشان کرد: در شرایط آلودگی هوا از میوه‌ها و سبزی‌های تازه بیشتر استفاده کرد، چون آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد سرطان موجود در میوه و سبزی‌ها نقش اساسی در سلامت ریه‌ها و کاهش اثرات آلایندگی هوا دارند.

وی با تأکید بر اینکه ماسک‌های کاغذی معمولی و دستمال نمی‌تواند مانع ورود آلودگی هوا به سیستم تنفسی بدن شود، بنابراین استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ماسک‌های ویژه‌ای که به‌عنوان ماسک‌های گروه P ۱ و P ۲  که ترجیحاً به خاطر شیوع کرونا بدون سوپاپ باشند و در داروخانه‌ها موجود است و همچنین ماسک‌های N ۹۵ ماسک‌های خوبی و مناسبی هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->