دیابتی‌ها ورزش کنند اما نه در ارتفاع

  • کد خبر: ۹۴۱۴۹
  • ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
دیابتی‌ها ورزش کنند اما نه در ارتفاع
ورزش فواید زیادی مانند بهبود سلامت قلب، حساسیت بهتر به انسولین و کیفیت زندگی برای افراد مبتلا به دیابت دارد و اغلب توسط پزشکان توصیه می‌شود. با این حال، ورزش می‌تواند باعث هیپوگلیسمی- قند خون پایین- در افراد مبتلا به دیابت در طول و بعد از ورزش شود.

به گزارش شهرآرانیوز، کوری دوگان، نویسنده این مطالعه از دانشگاه استرالیای غربی، در این باره می‌گوید: این یافته‌ها نشان می‌دهد که ورزش در ارتفاعات بالا ممکن است خطر هیپوگلیسمی ناشی از ورزش را افزایش دهد.

کاهش شدید قند خون نیاز به اقدام فوری دارد، زیرا این خطر وجود دارد که فرد دچار تشنج شده، بیهوش شود یا حتی جانش را از دست دهد.

برای ارزیابی اینکه چگونه ورزش در ارتفاعات بالا بر قند خون افراد مبتلا به دیابت تأثیر می‌گذارد، محققان سطح قند خون هفت فرد مبتلا به دیابت نوع ۱ را قبل و بعد از انجام دو جلسه دوچرخه سواری در داخل خانه که مشابه شرایط در سطح دریا و در ارتفاع بالا بود، اندازه گیری کردند.

پس از یک ساعت ورزش در ارتفاع شبیه سازی شده ۴۲۰۰ متری (تقریباً نیمی از ارتفاع قله اورست) و در زمان ریکاوری، سطح قند خون شرکت کنندگان به طور قابل توجهی کاهش یافت.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که افراد مبتلا به دیابت ممکن است نیاز به نظارت دقیق بر قند خون خود در هنگام انجام فعالیت در ارتفاعات داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->