عملیات اجرایی ساخت خطوط قطار شهری مشهد ادامه دارد سرپرست اداره کل امور مالی و ذیحساب شهرداری مشهدمقدس منصوب شد توسعه فضا‌های ویژه بانوان در منطقه ۷ شهرداری مشهد| پارک ۵.۵ هکتاری «طرق» تا یک ماه دیگر افتتاح می‌شود + فیلم سخنگوی وزارت امور خارجه: به همسایگان هشدار می‌دهیم مراقب سوءاستفاده دشمن باشند رئیس شورای عالی استان‌ها: برخی دستگاه‌های اجرایی نقش شورا‌ها را کم‌رنگ می‌کنند | مجمع شهرداران کلانشهر‌ها می‌تواند به جامعه شورایی کشور کمک کند عضو کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد: شهرداری و شورای شهر نقش حمایتی ورزش را بر عهده دارند | خانه‌های ورزش در نقاط مختلف مشهد راه‌اندازی می‌شود عضو شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه فضا‌های ورزشی، گامی مهم برای نشاط و سلامت جامعه است قدیمی ترین خانه تاریخی مشهد کجاست؟ نگاهی به زندگی میرزا ابراهیم رضوی، واقف بزرگ سادات رضوی که در کوهسنگی مدفون است شهردار مشهد مقدس: کُشتی مشهد باید جایگاه واقعی‌اش را پیدا کند | از ۲۲ پروژه کلان‌ ورزشی در مشهد بهره‌برداری می‌شود + فیلم برپایی ۷۰ ایستگاه صلواتی و موکب خدمت‌رسان در مسیر بارگاه منور رضوی خریداران غیر بومی خانه در مشهد شانس بیشتری دارند فضاسازی مسیر جاماندگان اربعین از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی کیفیت هوای مشهد در وضعیت «قابل‌قبول» (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اولویت‌های خراسان رضوی در مسیر پیگیری کمیسیون اصل ۹۰ | فراهم سازی زیرساخت‌های مسیر زیارت برای زائران پیاده دهه آخر ماه صفر عملکرد موفق نیرو‌های خدمات شهری مشهد در نجف اشرف |  کاهش چشمگیر زباله با برنامه‌ریزی دقیق + فیلم آئین بزرگداشت چهلمین روز شهادت سرلشکر شهید کاظمی در مشهد فردا (پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴) قدردانی حجت‌الاسلام ماندگاری از خدمات خالصانه پاکبانان مشهدی در نجف اشرف| خدمت به زائران، خود نوعی زیارت است+ فیلم قرعه کشی طرح فروش ایران خودرو در مرداد ۱۴۰۴ برگزار شد + تعداد متقاضیان
سرخط خبرها

اتوبوس سواری به نرخ عدالت | اصلاح شیوه محاسبه نرخ بلیت اتوبوس در مشهد تا ۴ ماه دیگر

  • کد خبر: ۹۴۳۴۰
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
اتوبوس سواری به نرخ عدالت | اصلاح شیوه محاسبه نرخ بلیت اتوبوس در مشهد تا ۴ ماه دیگر
مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد وعده داد شیوه محاسبه نرخ بلیت اتوبوس تا ۴ ماه دیگر اصلاح می‌شود.

سعیده آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ بازنگری در نرخ برخی خطوط اتوبوس رانی یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی بود که چند روز پیش، سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد، در مراسم تکریم و معارفه تعدادی از مدیران حوزه حمل ونقل و ترافیک شهرداری به آن اشاره و با توجه به قشر کم برخوردار جامعه، از مدیران اتوبوس رانی درخواست کرد که قیمت بلیت برخی از خطوط کاهش پیدا کند و استفاده از بعضی خطوط دیگر رایگان شود.

اکنون سازمان اتوبوس رانی مشهد نیز این نکته را که سیاست درستی برای پرداخت کرایه وجود ندارد تأیید می‌کند و با آغاز مطالعات اصلاح و بازنگری خطوط اتوبوس رانی به دنبال تکمیل قطعه‌های پازل سیاست عادلانه پرداخت توسط شهروندان است.

در این باره مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد در گفتگو با شهرآرا، با اشاره به اینکه قرارداد مطالعاتی برای اصلاح و بازنگری خطوط اتوبوس رانی مشهد در دست انجام است که اتمام آن حدود چهار ماه زمان می‌برد، اظهار کرد: به طور کلی، بازنگری خطوط اتوبوس رانی مورد نظر شهردار است که شاید در بررسی این حوزه، کرایه برخی خطوط میل به صفر پیدا کند.

پرداخت جدید، با جزئیات عادلانه

علی اصغر نیشابوری ادامه داد: اکنون در همه خطوط، کرایه یکسانی دریافت می‌شود و باید بگوییم تا به حال به هیچ وجه سیاست درستی برای پرداخت نداشته ایم؛ به همین دلیل این موضوع نیازمند بازنگری است تا کرایه خطوط با هم متفاوت شود و همه نرخ یکسانی پرداخت نکنند.

وی با بیان اینکه در قالب این سیاست پرداختی، ساعات پیک و غیر پیک و همچنین مسیر‌ها در نظر گرفته می‌شود، گفت: یکی از مشکلاتی که تا به حال موجب شده است سیاست یکسان پرداختی اجرا نشود، نبود سیستمی برای ثبت خروج مسافر از ناوگان بوده است. اکنون مسافر زمانی که وارد اتوبوس می‌شود، تراکنش را ثبت می‌کند و در همان زمان کسر کرایه صورت می‌گیرد، در صورتی که باید خروج مسافر از ناوگان نیز ثبت شود و با در نظر گرفتن مبدأ و مقصد مسافر، سیاست عادلانه پرداخت رعایت شود.

وی با بیان اینکه تا به حال این سیاست در هیچ یک از شهر‌های کشور اجرا نشده است و امیدواریم این کار برای اولین بار در مشهد انجام شود، بیان کرد: در شهر‌های خارج از کشور، این سیاست با هدف تشویق بیشتر شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی در سفر‌های درون شهری بوده است.

به طورنمونه، اگر شهروندی برای رسیدن به مرکز شهر، تنها مسافتی را با خودرو خود طی و بقیه مسیر را از ناوگان حمل ونقل عمومی استفاده می‌کند، باید استفاده از این ناوگان برای او رایگان باشد.

بهای تمام شده بلیت، ۸ تا ۱۰ برابر بهای فعلی

به گفته نیشابوری، اکنون بهای تمام شده جابه جایی با ناوگان حمل ونقل عمومی، حدود ۸ تا ۱۰ برابر کرایه‌ای است که شهروندان پرداخت می‌کنند.

او اضافه می‌کند: با این نگاه که این کار عاملی برای تشویق شهروندان به استفاده بیشتر از حمل ونقل عمومی است، می‌توان از درصدی از هزینه‌ها چشم پوشی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->