جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز حمله کردند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) چگونه عروس هلندی را در هر سنی دستی کنیم؟ + عکس متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد به دام افتاد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) خراسان رضوی، رتبه دوم چندقلوزایی کشور در سال ۱۴۰۲ نحوه مشاهده و دریافت فیش حقوقی بازنشستگان بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در نقاط مختلف کشور (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا کبودی بی دلیل بدن خطرناک است؟ جزییات تازه از قتل ۲ جوان در جشن تولد خونین در گلمکان خراسان رضوی + عکس دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد (۲۹ فروردین)
سرخط خبرها

نزاع قدیمی چند جوان در بولوار میامی مشهد به جنایت گره خورد

  • کد خبر: ۹۴۳۶۳
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
نزاع قدیمی چند جوان در بولوار میامی مشهد به جنایت گره خورد
خون به همه جا پاشیده بود. مرد جوان لحظاتی پیش از حضور مأموران و امدادگران اورژانس پزشکی در خون خود غلتیده بود. مأموران انتظامی در میان ازدحام شهروندان کنجکاو به محل رسیده بودند و پس از اینکه مشخص شد، حادثه یک جنایت از پیش تعیین شده است، موضوع را به تیم جنایی دادسرای مشهد اعلام کردند.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ خون به همه جا پاشیده بود. مرد جوان لحظاتی پیش از حضور مأموران و امدادگران اورژانس پزشکی در خون خود غلتیده بود. مأموران انتظامی در میان ازدحام شهروندان کنجکاو به محل رسیده بودند و پس از اینکه مشخص شد، حادثه یک جنایت از پیش تعیین شده است، موضوع را به تیم جنایی دادسرای مشهد اعلام کردند و پرونده را تحویل بازپرس ویژه قتل دادند و تکنیسین‌های اورژانس نیز پیکر مقتول را به بیمارستان منتقل کردند.

تنها شاهد جنایت خونین مردی جوان بود که در مرگ برادر جوان مویه می‌کرد و خودش را می‌زد. او با دیدن قاضی صادق صفری بازپرس جنایی، اعلام کرد که عده‌ای برادرش را از راه دور هدف گلوله قرار داده و پس از افتادن او از صحنه متواری شده اند.
شاهدان دیگر نیز مو به مو گفته‌های او را تأیید می‌کردند و از وجود چندین نفر با خودرو سواری سخن می‌گفتند که پس از جنایت متواری شده اند.
پیگیری اولیه مقام قضایی نشان داد که مقتول با هویت معلوم، جوانی زیر سی سال بوده است که در یک قرار نزاع خیابانی کشته شده است.

اختلاف قدیمی داشتیم

پس از انجام اقدامات قانونی و انتقال پیکر مقتول به بیمارستان، برادر متوفی به دادسرا فراخوانده شد تا جزئیات این پرونده را تشریح کند.
براساس اظهارات برادر مقتول، او از سال‌ها قبل با تعدادی جوان دیگر اختلافاتی داشته اند که چندین بار هم منجر به برخورد حضوری شده است. آن‌ها برای تسویه حساب چندین بار با یکدیگر قرار دعوا می‌گذارند، اما هر بار به دلایلی این اتفاق نمی‌افتد.

در حالی که با گذشت زمان هر روز تنوره این نزاع داغ‌تر می‌شد، یک روز مانده به پایان پاییز بالاخره این افراد در بولوار میامی و اطراف یک میدان مقابل یکدیگر صف آرایی می‌کنند. این درحالی بود که این فرد برای اینکه تنها نباشد و قوت قلبی داشته باشد، از برادرش می‌خواهد که او را همراهی کند.

در این ماجرا درمقابل که ۶ نفر بوده اند، به محض اینکه از خودرو پیاده می‌شوند، یکی از آن‌ها به سمت دو برادر شلیک می‌کند و این تیر اختلاف بر جمجمه برادری که فقط برای کمک آمده بود می‌نشیند و او را می‌کشد. در ادامه این فرد که دچار ضربه مغزی شده بود، بخشی از اعضای پیکرش نیز به بیماران نیازمند به عضو اهدا و پیوند می‌شود.

شناسایی متهمان پرونده

با دستور مقام قضایی تحقیقات درباره شناسایی متهمان آغاز می‌شود. کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی با هماهنگی قاضی صفری، موفق به شناسایی هویت تمام افراد حاضر در این نزاع می‌شوند.
در گام بعدی نیز با شناسایی مخفیگاه متهمان تمام ۶ نفری که در این حادثه نقش داشته اند دستگیر می‌شوند.

ادعایی که کذب بود

با دستگیری همه متهمان این پرونده، آن‌ها مدعی شدند با توجه به اینکه زمان حادثه یک روز پیش از شب چله بوده است، هیچ کدام در مشهد نبوده اند و برای مهمانی به شهرستان رفته اند.

اما بررسی‌های فنی نشان داد که نه تنها این افراد در آخر آذر به هیچ شهرستانی نرفته اند، بلکه همه شان در مشهد بوده و از قضا در محل درگیری هم حاضر بوده اند. متهمان که متوجه شدند نمی‌توانند با ادعا‌های کذبشان مقام قضایی را فریب دهند، به ناچار نقش خود در نزاع را پذیرفتند و علت آن را هم خصومت‌های شخصی و قدیمی اعلام کردند.

چه کسی شلیک کرد؟

با وجود روشن شدن نقش این افراد در قرار منجر به جنایت، هیچ کدام از آن‌ها تاکنون مسئولیت شلیک را بر عهده نگرفته است. این درحالی است که تحقیقات فنی نشان می‌دهد که یکی از این افراد عامل شلیک بوده است.
با این همه تحقیقات از متهمان با دستور بازپرس جنایی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفته و به زودی راز این جنایت نیز گشوده می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->