اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

امروز؛ تعیین تکلیف مکان تدفین شهدای گمنام در میدان شهدا مشهد

  • کد خبر: ۹۴۶۱۲
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
امروز؛ تعیین تکلیف مکان تدفین شهدای گمنام در میدان شهدا مشهد
شهردار مشهد با اشاره به مباحث مطرح شده درباره محل دفن شهدای گمنام در میدان شهدا گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، محل تدفین شهدای گمنام را در عرصه میدان شهدا تعیین می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد با اشاره به مباحث مطرح شده درباره محل دفن شهدای گمنام در میدان شهدا گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، محل تدفین شهدای گمنام را در عرصه میدان شهدا تعیین می‌کند و آماده ایم مصوبه کمیته تدفین را اجرا کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید عبدا.. ارجائی جلسه کارگروه اجرایی تدفین شهدای گمنام در میدان شهدا، بوستان ملت و استانداری که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، افزود: قرار است شهیدان گمنام در این ایام قدم بر چشم ما بگذارند و میدان اصلی هویتی شهر را به نام واقعی ‌اش برگردانند. چه افتخاری نصیب دوره ششم مدیریت شهری شده است که این یادگار بزرگ از این دوره بماند.

ارجائی تصریح کرد: تدفین شهدا در میدان شهدا موضوعی پیچیده نیست و اصل موضوع که دفن شهدای گمنام در عرصه میدان شهدا، بوستان ملت و استانداری است، مشخص شده است. ضمن اینکه شهرداری برای فضاسازی مراسم و تبلیغات مناسب، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

بررسی محل تدفین تا امروز

ارجائی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر در مصوبه‌ای به شهرداری اجازه داده است در عرصه میدان شهدا تدفین کند، اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تا سه شنبه شب زمان دارد، هم تعیین محل تدفین شهدا در عرصه میدان را بیشتر بررسی کند و هم نظر علما را دراین زمینه جویا شود.

همچنین در کنار آن نظر‌های فرزندان شهدا، ایثارگران و... را بشنود. پس از بررسی و شنیدن نظر‌ها و پیشنهادها، کمیته تدفین که وجهه قانونی دارد تصمیم نهایی را می‌گیرد؛ یعنی مکانی را مشخص می‌کند تا از نظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که متولی قانونی اصلی در کشور است، تأیید شود. اما تأکیدمان این است که این اقدامات با توجه کامل به مسائل شرعی انجام شود.

طراحی یادمان‌ها با فراخوان باشد

ارجائی افزود: مسئله مهم دیگر موضوع یادمان‌هایی است که قرار است در محل تدفین شهدا نصب شود. طراحی یادمان‌ها باید به فراخوان گذاشته شود و با تعیین جایزه‌ای درخور از بهترین طراح‌ها و معماران بومی و ملی برای طراحی استفاده شود تا یادمان‌هایی فاخر و متناسب با فضا به ویژه میدان شهدا طراحی و اجرا شود.

وی در ادامه گفت: در مجموع باید یادمانی زیبا، فاخر و در شأن میدان شهدا طراحی و اجرا شود؛ یادمانی که می‌خواهد هویت را به میدان برگرداند؛ بنابراین بیشترین زمان را باید برای طراحی و سرعت را برای زمان اجرا بگذارید.
در این جلسه مقرر شد کمیته تدفین محل نهایی تدفین شهدای گمنام را در عرصه میدان شهدا شناسایی و اعلام کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در حاشیه کارگروه اجرایی تدفین شهدای گمنام در میدان شهدا، بوستان ملت و استانداری گفت: کمیته تدفین محلی مناسب برای تدفین شهدای گمنام در عرصه میدان شهدا تعیین می‌کند.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده افزود: میدان شهدا باتوجه به نام مبارکی که دارد، باید میدانی بامسما می‌شد و با تصمیم بسیار خوبی که با پیگیری‌های شهردار و شورای اسلامی شهر مشهد گرفته شد، شهدا در میدان شهدا آرام می‌گیرند.

وی اظهار کرد: سه شنبه (امروز) کمیته قانونی تدفین شهدا با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برای تعیین نقطه دقیق دفن از میدان شهدا بازدید و محل تدفین را نهایی می‌کند.

یوسفعلی زاده ادامه داد: با نظری که از دفتر آیت ا... علم الهدی، نماینده، ولی فقیه، برای تعیین محل دفن شهدا در میدان شهدا دریافت کرده ایم، دستمان برای انتخاب محل تدفین بازتر شده و از محدودیت انتخاب فضا خارج شده است و سراسر عرصه می‌تواند انتخاب شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->