تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ممنوعیت واردات واکسن شایعه بود یا واقعیت؟

  • کد خبر: ۹۴۷۴۴
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
ممنوعیت واردات واکسن شایعه بود یا واقعیت؟
در روز‌های گذشته به نقل از رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفته شد که واردات واکسن ممنوع است و همه ایرانی‌ها باید برای دز سوم واکسن از سبد واکسن‌های ایرانی استفاده کنند، اما حالا رئیس سازمان غذا و دارو در تازه‌ترین اظهارات خود این موضوع را تکذیب کرده است.

محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ با شیوع امیکرون در جهان و تأکید متخصصان و سازمان جهانی بهداشت بر تأثیر مثبت تزریق دز سوم بر جلوگیری از ابتلا، موج تزریق دز سوم واکسن در کشور آغاز شد و مردم برای دریافت آن به مراکز تزریق در سراسر کشور مراجعه کردند. در همین حال در روز‌های گذشته به نقل از رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفته شد که واردات واکسن ممنوع است و همه ایرانی‌ها باید برای دز سوم واکسن از سبد واکسن‌های ایرانی استفاده کنند، اما حالا رئیس سازمان غذا و دارو در تازه‌ترین اظهارات خود این موضوع را تکذیب کرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو درحالی که ممنوعیت واردات واکسن به کشور را رد کرد، گفت: «قرار نیست واردات واکسن‌های خارجی متوقف شود، چرا که ما میلیارد‌ها دلار به کوواکس سازمان بهداشت جهانی برای دریافت واکسن کرونا، پول داده ایم که به وقت اضطرار به ما تحویل نداده اند. حالا باید این محموله‌های خریداری شده به ایران فرستاده شود. قرار نیست ممنوعیتی برای واردات آن‌ها داشته باشیم.

حتی ممکن است واکسن‌های اهدایی از دیگر کشور‌ها هم داشته باشیم.» این مقام وزارت بهداشت و درمان در ادامه با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان کلمه‌ای تحت عنوان ممنوعیت برای واردات واکسن‌های خارجی عنوان نکردم، گفت: «پیش از این بار‌ها در مصاحبه‌های مختلف گفته ام که وظیفه ما تأمین دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن است و از هر مسیری که بتوانیم این تأمین انجام می‌شود؛ چه از مسیر واردات و چه از تولیدات داخلی.» مسئولان می‌گویند که هم اکنون تولیدات واکسن‌های ایرانی جوابگوی نیاز کشور است و دیگر کشور در این حوزه وارداتی نخواهد داشت، اما این به معنای ممنوعیت ورود واکسن‌های خارجی نیست. یکی از اخبار دیگری که در روز‌های گذشته در فضای مجازی مورد توجه کاربران قرار گرفته است، شایعاتی درباره کم بودن واکسن آسترازنکا در مراکز تزریق واکسن است.

استقبال از آسترازنکا پس از آن افزایش یافت که بخش درخور توجهی از کسانی که در گذشته سینوفارم تزریق کرده اند، اصرار به تزریق آسترازنکا دارند، اما گفته می‌شود، موجودی این واکسن در بسیاری از پایگاه‌های واکسیناسیون صفر شده است و در دسترس نیست. محمد هاشمی، سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت، درباره کمبود و نبود آسترازنکا می‌گوید: «تا چند روز دیگر محموله‌های جدید این واکسن وارد کشور خواهد شد و افرادی که به تزریق این واکسن برای دز سوم تمایل دارند باید اندکی صبوری کنند. با ورود محموله‌های جدید این واکسن به سرعت توزیع و در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->