رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس»
سرخط خبرها

علت استفاده ارتش روسیه از خودرو یواز پاتریوت چیست؟

  • کد خبر: ۹۴۹۴۹
  • ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
علت استفاده ارتش روسیه از خودرو یواز پاتریوت چیست؟
مدتی است که خودروهای روسی یواز در انواع پیکاپ و شاسی بلند وارد بازار کشورمان شده‌اند و از سوی برخی مشتریان و علاقمندان به آفرود مورد توجه قرار گرفته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، استفاده از یواز پاتریوت و سایر محصولات یواز در ناوگان خودرو‌های نظامی و دولتی روسیه نشان می‌دهد که این خودرو قابلیت استفاده به عنوان خودرو سازمانی را نیز دارد. علاوه بر روسیه، یواز پاتریوت در ناوگان پلیس یا ارتش برخی کشور‌های عضو در اتحاد جماهیر شوروی سابق که به کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع شهرت دارند، مورد استفاده قرار گرفته است.

علت استفاده ارتش روسیه از خودرو یواز پاتریوت چیست؟

نخستین موردی که باید به آن اشاره کنیم، این است که اکثر کشور‌ها تمایل دارند تا برای ناوگان پلیس یا ارتش خود از محصولات داخلی استفاده کنند. استفاده از خودرو‌های داخلی برای ناوگان پلیس یک کشور، نشان دهنده قدرت خودروسازی هر کشور است. برای مثال پلیس بریتانیا از جگوار، پلیس آلمان از فولکس واگن، پلیس فرانسه از رنو و پلیس ایتالیا از فیات در ناوگان خودرو‌های پلیس خود استفاده می‌کنند. در روسیه نیز از یواز پاتریوت برای استفاده در ناوگان پلیس این کشور استفاده می‌شود. یواز پاتریوت از نظر قوای فنی عملکرد درخشانی در مقایسه با سایر خودرو‌های آفرودی بازار ندارد، اما چون یک خودرو روسی است، مورد استفاده پلیس روسیه قرار گرفته است.

علاوه بر روسیه، یواز پاتریوت در نیروی نظامی برخی کشور‌های اروپای شرقی همچون صربستان نیز مورد استفاده قرار گرفته است. جولای ۲۰۲۰ ارتش صربستان ۵۶ دستگاه یواز پاتریوت نظامی را برای استفاده در نیرو‌های نظامی این کشور از روسیه خریداری کرد. پیش از این نیز یکبار دیگر ارتش صربستان در سال ۲۰۰۶ تعدادی یواز پاتریوت از روسیه خریداری کرده بود.  

علت استفاده ارتش روسیه از خودرو یواز پاتریوت چیست؟

با وجود آن‌که یواز در تولید محصولات مدرن از رقبای خود عقب افتاده است، همچنان خودرو‌های آفرودی مقرون به صرفه‌ای را به تولید می‌رساند که مورد توجه مخاطبان مختلف قرار گرفته‌اند. خودرو‌های این شرکت همچون یواز پاتریوت قابلیت‌های آفرود مناسبی را با قیمت مقرون به صرفه (در سطح بازار جهانی) به خریداران خود ارائه می‌دهند که همین مساله سبب شده است تا نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف در شرق اروپا مشتری یواز پاتریوت باشند. در سال ۲۰۱۸ نیز شرکت یواز تولید نسخه نظامی پاتریوت را آغاز کرد، نسخه‌ای که با نمونه‌های تجاری یواز پاتریوت متفاوت است. تفاوت اصلی بین نسخه نظامی و غیرنظامی، سیستم تعلیق ارتقا یافته و چرخ‌های فولادی است.

علت استفاده ارتش روسیه از خودرو یواز پاتریوت چیست؟

نسخه‌های نظامی یواز پاتریوت به عنوان خودرو‌های واحد سبک ایفای نقش می‌کنند. پاتریوت قابلیت استفاده به عنوان خودرو فرماندهی را دارد و همچنین می‌توان آن را با سلاح‌های کنترل شونده و ضد تانک تا سقف ۱۰۰۰ کیلوگرم مجهز کرد. روس‌ها ادعا می‌کنند توانایی‌های یواز پاتریوت در عبور از معابر آنرود و آفرود تواناتر از هاموی آمریکایی است. علاوه بر آن از یواز پاتریوت می‌توان در موارد غیرنظامی همچون خودرو امدادرسانی نیز استفاده کرد. مساله‌ای که موجب خواهد شد یواز پاتریوت مورد توجه نهاد‌ها و ارگان‌های داخلی قرار گیرد.

منبع: خودرو بانک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->