ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (۱ اردیبهشت) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید حریق در یک مهمانپذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت
سرخط خبرها

همکاری با بیگانگان برای خروج ارز

  • کد خبر: ۹۴۹۶
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۵
همکاری با بیگانگان برای خروج ارز
در سومین جلسه رسیدگی به پرونده قاچاق ارز و پول شویی ۹۰ هزار میلیاردی مطرح شد
صبح دیروز با انتقال ۷ متهم پرونده قاچاق ارز و پول شویی نودهزار میلیارد ریالی به دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی در مشهد، متهمان پای میز محاکمه قرار گرفتند.
قاضی سیدهادی منصوری رئیس دادگاه پس از اعلام تذکرات قانونی، از متهمان خواست تا به بیان حقیقت بپردازند.
با قرائت کیفرخواست متهم حمید‌خالقی، فرزند محمدحسین از سوی نماینده مدعی العموم، نام برده به دستور رئیس جلسه در جایگاه متهم قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.
متهم مطابق کیفرخواست صادره، با مشارکت دراخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق شبکه‌ای و سازمان یافته ارز وپول شویی از سند مجعول استفاده کرده است.
نماینده مدعی العموم در این باره گفت: همدستان نام برده، وی را به عنوان سرباند تلقی و حتی برای او پاسپورت خارجی تهیه می‌کردند. ارتباط وی با اتباع بیگانه احراز شده است. همچنین نام برده ارز‌ها را از صرافی‌های داخلی تهیه و به عوامل خارجی تحویل می‌داده است.
در ادامه فیلم اظهارات و اقاریر متهم در صحن علنی دادگاه پخش شد و پس از اظهارات متهم سوم و پخش فیلم اظهارات وی، وکیل مدافع متهم به دفاع از موکل خود پرداخت.
پس از پایان اظهارات و دفاعیات متهم سوم و وکیل مدافع وی، رئیس دادگاه از امیرطلوع شیخ زاده یزد، فرزند علی اصغر خواست تا ضمن قرار گرفتن در جایگاه متهم از خود دفاع کند.
هم زمان با قرائت کیفرخواست متهم چهارم، نماینده دادستان اعلام کرد: متأسفانه متهم نام برده مانند متهم سوم، همکاری لازم را نداشته و رسیدگی را با اطاله رو به‌رو کرده است. امیرطلوع شیخ زاده یزد طبق کیفرخواست صادره، به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق شبکه‌ای و سازمان یافته ارز، متهم است و به پول شویی نیز مبادرت کرده است.
طبق مستندات ارائه شده از سوی نماینده دادستان، متهم ردیف چهارم با عوامل قاچاق ارز ارتباط داشته و پس از جمع آوری ارز از بازار داخلی با استفاده از اتباع خارجی و پرداخت وجه به آن ها، ارز‌ها را منتقل می‌کرده است.
نماینده دادستان در واکنش به اظهارات متهم سوم و چهارم و بیان نکردن حقایق از سوی نام بردگان، برخلاف اظهارات قبلی شان و مستندات موجود، از دادگاه خواست تا در صورت صلاحدید قرار کیفری این متهمان را تشدید کند.
نماینده دادستان گفت: ما طبق قانون مکلف به رعایت موازین شرعی و قانونی بوده و به دنبال دفاع از حقوق عامه هستیم و اقدامات مجموعه قضایی نیز بر همین اساس ساماندهی می‌شود.
پس از بیان اظهارات نماینده دادستان رئیس دادگاه از وکیل مدافع متهم چهارم خواست تا به دفاع از موکل خود بپردازد. پس از دفاع وکیل مدافع متهم امیرطلوع شیخ زاده، نماینده مدعی العموم خطاب به متهم و وکیل وی گفت: فرار از واقعیت‌ها هیچ گونه کمکی به هیچ متهمی نمی‌کند. مستندات اقدامات غیرقانونی صورت پذیرفته، موجود است. از متهمان می‌خواهیم تا از فرصت برگزاری این دادگاه استفاده کرده و در واقع با بیان صادقانه، به خودشان کمک نمایند.
رئیس دادگاه در ادامه خطاب به حاضران گفت: به لحاظ طولانی شدن جلسه و رعایت حال متهمان ادامه رسیدگی به روز آینده موکول می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->