اتحادیه عرب دیگر حزب الله لبنان را گروه تروریستی نمی داند قدردانی مخبر از حضور آگاهانه ملت بصیر ایران در انتخابات اتحادیه اروپا توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد اذعان فرمانده صهیونیست به توان بالای حماس در رفح شیلی هم به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از تل‌آویو پیوست کاخ سفید: بایدن بیش از حد برای مناظره آماده بود! آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟ واکنش مصطفی پورمحمدی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انفجار در مرکز ژاپن ۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را منهدم کرد زارع‌پور: ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط در انتخابات بدون مشکل انجام شد سعید جلیلی پس از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پیام داد واکنش پزشکیان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر | تصویب سقف ۲۵ درصدی اجاره‌بها پنج بمب برجای مانده از داعش در دیوار مسجد النورى عراق کشف شد نگاهی به برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری در مشهد تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه موسوی به رئیس‌جمهور آینده: رابطه حسنه با همسایگان جزء لاینفک امنیت ملی است
سرخط خبرها

روایت وزیر خارجه دولت موقت طالبان از دیدارهای مثبت در تهران

  • کد خبر: ۹۵۲۱۵
  • ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
روایت وزیر خارجه دولت موقت طالبان از دیدارهای مثبت در تهران
وزیر خارجه دولت موقت طالبان درباره سفر خود به تهران گفت که دیدارهای مثبتی را با طرف ایرانی درباره تجارت، نفت، ترانزیت، سیاسی و مسائل امنیتی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، «امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه طالبان سفر خود به تهران را مثبت ارزیابی کرد.

وی درباره این سفر به رادیو تلویزیون ملی افغانستان گفت: «دیدارهای مثبتی با طرف ایرانی در زمینه تجارت، نفت، ترانزیت، سیاسی و امنیتی داشتیم. هدف ما برقراری روابط خوب با منطقه و به ویژه با کشورهای همسایه است.»

هیأتی از طالبان به سرپرستی «امیرخان متقی»، سرپرست وزارت خارجه این گروه، عصر روز گذشته وارد تهران شد.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز گفت که امیرخان متقی در این سفر با مقامات ایرانی در باره مسائل سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و مهاجران افغان در جمهوری اسلامی ایران بحث و تبادل نظر خواهد کرد.
روابط عمومی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که شب گذشته (شنبه) ۱۸ دی ماه «مولوی امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در رأس یک هیات اقتصادی و سیاسی وارد تهران شد.

براساس اعلام این وزارتخانه در این هیات که سرپرستان وزارتخانه های اقتصاد و صنعت، تجارت افغانستان و معاونان چندین وزارتخانه اقتصادی نیز حضور دارند قرار است درباره همکاریهای اقتصادی بین دو کشور مذاکره شود.

روابط عمومی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت حفظ روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در راستای منافع مردم کشور همسایه خصوصا در شرایط کنونی تاکید دارد.

براساس اعلام این وزارتخانه، در جریان این سفر قرار است در موضوعات مختلف اقتصادی و تجاری چون همکاریهای بانکی، بازارچه های مرزی ، معدن، تجارت و همکاری‌های ورزشی توافقاتی حاصل شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->