انتقال زائران اربعین از شلمچه با ناوگان ایرانی امکان پذیر شد هوای کشور گرم‌تر می‌شود (یکم مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه‌اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
سرخط خبرها

ورود مسافران از کدام کشور‌ها به ایران ممنوع است؟ (۲۱ دی ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۵۴۷۵
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
ورود مسافران از کدام کشور‌ها به ایران ممنوع است؟ (۲۱ دی ۱۴۰۰)
معاون گردشگری پس از به‌روز رسانی مصوبه ستاد ملی کرونا، از لغو محدودیت سفر از کشورهای همسایه به ایران خبر داد و گفت: ممنوعیت سفر از ۱۰ کشور به ایران همچنان ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، با همه‌گیری سویه جدید اُمیکرون ویروس کرونا، وزارت کشور براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، حدود دو هفته پیش، سفر از ۱۲ کشور بوتسوانا، نامیبیا، اسواتینی، لسوتو، زیمبابوه، مالاوی و آفریقای جنوبی و چهار کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، نروژ و دانمارک را به ایران برای ۱۵ روز ممنوع کرده بود. همچنین مرزهای زمینی به روی کشورهای همسایه بسته شده، اما مرزهای هوایی برای ورود و خروج مسافر، به غیر از آن ۱۲ کشور باز مانده بود.

اینک، احمد وحیدی، وزیر کشور از به‌روزرسانی مصوبات ستاد ملی کرونا خبر داده و گفته است: محدودیت از کشورهایی که بیماری در آنجا کنترل شده، برداشته شده است و تردد از مرزهای زمینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق واکسن و داشتن تست پی‌سی‌آر منفی امکان‌پذیر شده است، اما گزارش‌های جلسه امروزِ ستاد کرونا از ارزیابی مرزها نشان داد که رعایت موارد باید بیشتر شود.

علی‌اصغر شالبافیان،‌ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با اشاره به گزارش‌ها و ارزیابی‌های مثبت در دو هفته گذشته، به ایسنا گفت که درحال حاضر به غیر از هشت کشور آفریقاییِ زیمبابوه، موزامبیک، نامیبیا، مالاوی، آفریقای جنوبی، اسواتینی، لسوتو و بوتسوانا و دو کشور اروپاییِ فرانسه و انگلیس، ورود مسافر از سایر کشورها و مرزهای زمینی، هوایی و دریایی، بدون مانع اعلام شده است و محدودیتی برای ورود گردشگران به جز آن ۱۲ کشور وجود ندارد.

او همچنین با اشاره به پیگیری‌ها و تلاش‌های مسؤولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، از برداشته شدن محدودیت‌های سفر از کشورهای همسایه به ایران خبر داد و افزود: وضعیت سفر از  کشورهای همسایه به حالت قبل برگشت.

شالبافیان تاکید کرد: تردد از مرزهای زمینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق واکسن و داشتن تست پی‌سی‌آر منفی نیز امکان‌پذیر شده است.

ستاد ملی کرونا پیش‌تر اعلام کرده بود مسافران برای ورود به ایران باید گواهی دو دُز واکسن کووید و گواهی منفی تست PCR را در فاصله ۴۸ تا ۷۲ ساعت مانده به ورود، ارائه دهند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->