نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

آخرین تلاش شهرخودرو برای اولین برد در لیگ برتر بیست و یکم!

  • کد خبر: ۹۵۶۵۸
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
آخرین تلاش شهرخودرو برای اولین برد در لیگ برتر بیست و یکم!
شهرخودرو امروز در بازی پایــانی نیم‌فصل نخست لیگ برتر به‌مصاف فولاد می‌رود.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ حالا فقط ۲‌عدد صفر در مقابل نام تیم‌های حاضر در بیست‌و‌یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باقی است؛ صفر برابر تعداد باخت‌های استقلال که تقریبا قهرمان نیم‌فصل شده است و صفر مقابل تعداد برد‌های شهرخودرو که به کابوسی برای هواداران فوتبال‌دوست مشهدی بدل شده است. صفری که شهرخودرو را به قعر جدول چسبانده و گویا قصد جدایی هم ندارد.

تیم فوتبال شهرخودرو این هفته در چهارچوب هفته پانزدهم و پایانی نیم‌فصل لیگ برتر در ورزشگاه فولاد آره‌نای اهواز به‌مصاف فولاد خواهد رفت؛ دیداری که آخرین شانس شاگردان داوود سیدعباسی برای کسب نخستین پیروزی فصل است. البته شهرخودرو در صورت پیروزی در این بازی هم نیم‌فصل را با ۷‌امتیاز، رتبه شانزدهم و ننگ قعرنشینی به پایان خواهد برد؛ اما تردیدی نیست که بردن فولاد جواد نکونام در اهواز می‌تواند بمبی از انرژی و انگیزه به مشهدی‌ها بدهد و نویدبخش نیم‌فصل دومی رؤیایی و جدایی از ته جدول باشد.

شکستن طلسم اهواز و لیگ؛ باهم

شهرخودرو تاکنون ۷‌بار به اهواز سفر کرده و برابر تیم فوتبال فولاد خوزستان قرار گرفته است؛ ۷ حضوری که همواره برای تیم مشهد کابوس‌وار بوده است. ۵ شکست و فقط ۲ تساوی دستاورد سفر‌های نماینده مشهد به اهواز بوده و این بیانگر شرایط بسیار سخت شهرخودرو در فولاد‌آره‌ناست. البته شهرخودرو در مشهد هم شرایط چندان‌متفاوتی برابر فولاد نداشته و در تاریخ تقابل‌های خانگی با این تیم جنوبی ۴ تساوی، ۲ باخت و فقط یک‌برد به دست آورده است؛ بردی که به فصل حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت تیم مشهد مربوط می‌شود.

البته در مرور کارنامه عملکردی ۲ تیم در مقابل یکدیگر نباید پیروزی درخشان ۳‌بر‌۲ نماینده مشهد در ورزشگاه امام‌رضا (ع) در چهارچوب جام حذفی فوتبال کشور را فراموش کرد؛ دیداری‌که در فصل حضور گل‌‎محمدی روی نیمکت شهرخودرو انجام شد و شهرخودرو توانست در وقت‌های اضافی و در ۱۲۰‌دقیقه به طرز دراماتیکی بر میهمان جنوبی فائق بیاید و به مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی آن سال راه یابد.

سیستم پنج‌دفاعه عنابی‌ها حفظ می‌شود؟

مشهدی‌ها بعد از آمدن داوود سیدعباسی با سیستم پنج‌دفاعه برابر حریفان به میدان رفته است؛ مسئله‌ای که گویا با توجه به بحران بازیکن در این تیم تصمیمی عقلانی از‌سوی کادر فنی تلقی می‌شود. شهرخودرو در بازی‌های گذشته حسام پورهاشم و مسعود زائر‌کاظمین را در دو‌سوی خط دفاع و با مثلث مجتبی بیژن، احسان حسینی و حسین حیدری در قلب دفاع و قرار‌دادن ۲ هافبک‌دفاعی جلوی آن‌ها سعی در ارائه یک بازی فشرده در حوالی محوطه جریمه و چشم‌دوختن به ضد‌حملات داشته است؛ تدبیری که در اهواز هم به احتمال قریب‌به‌یقین از سوی کادر فنی این تیم به بازیکنان منتقل می‌شود تا شهرخودرو اول گل نخورد و در وهله دوم بتواند از تک‌موقعیت‌هایش روی ضربات ایستگاهی یا ضد‌حملات استفاده کند. جواد نکونام، سرمربی فولاد، نیز به این مسئله اشاره و تأکید می‌کند که با‌وجود‌این تیمش کار سختی در بازی پایانی نیم‌فصل در پیش دارد.

جعفرزاده، جانشین زائر‌کاظمین

نماینده مشهد برای بازی امروز چند مصدوم و یک محروم دارد. عنابی‌ها همچنان ابوالفضل عکاشه و ابوذر صفرزاده را در اختیار ندارند و محسن ربیع‌خواه هم با‌وجود قرار‌گرفتن روی نیمکت تیم در بازی پرسپولیس، چندان شرایط بازی را ندارد. مسعود زائر‌کاظمین، دفاع‌راست فیکس این تیم در بازی‌های قبلی هم در این بازی به‌خاطر اخراج در بازی برابر پرسپولیس نمی‌تواند این تیم را همراهی کند. گفته می‌‎شود آزاد جعفرزاده بازیکنی است که به احتمال زیاد در بازی امروز به‌جای زائر‌کاظمین در سمت راست خط دفاعی شهرخودرو به کار گرفته می‌شود.

اهمیت ۳‌ امتیاز اهواز

یکی از نکاتی که ۳‌امتیاز دیدار حساس اهواز را برای شهرخودرو بیشتر می‌کند، توجه به این مسئله است که شاگردان سیدعباسی در صورت برد می‌توانند هفت‌امتیازی شوند و فاصله‌شان با تیم‌های پانزدهم و چهاردهم جدول را کمتر کنند. نفت مسجدسلیمان، تیم پانزدهم جدول، یازده‌امتیازی است و فجرسپاسی، تیم چهاردهم، ۱۲‌امتیاز دارد؛ دوتیمی که از قضا این هفته به‌ترتیب برابر استقلال و پرسپولیس به میدان می‌روند. همین مسئله سبب می‌شود شانس امتیاز‌گرفتنشان کم شود و شهرخودرو امیدوار شود تا در صورت برد برابر فولاد به آن‌ها نزدیک شده و در دور برگشت با گرفتن جایگاه این تیم‌ها در جدول، خودش را به منطقه امن برساند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->