سیلاب به سنگان خواف رسید نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است
سرخط خبرها

نقش عوامل بیگانه در پرونده جنجالی

  • کد خبر: ۹۵۸۱
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
نقش عوامل بیگانه در پرونده جنجالی
در چهارمین جلسه محاکمه متهمان ۹۰ هزار میلیارد ریالی قاچاق ارز، نقش ۳ تبعه خارجی در پرونده بررسی شد
روز گذشته چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان قاچاق ارز و پول شویی به میزان ۹۰۰۰ میلیارد تومان در مشهد برگزار شد و نقش ۲ تبعه خارجی در بزرگ‌ترین پرونده قاچاق ارز کشور با دفاع وکلای متهمان برگزار شد.
در این پرونده که در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور در مشهد برگزار شد، قاضی منصوری، پنجمین متهم را به جایگاه فراخواند تا به دفاع از خود بپردازد.
متهم عبدالغفور، فرزند راز محمد، تبعه خارجی بوده و به اتهام پول شویی و مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق شبکه‌ای و سازمان یافته ارز در محضر دادگاه حضور یافت.
پس از دفاعیات متهم عبدالغفور، وکیل مدافع وی نیز به بیان مطالب خود و دفاع از نام برده پرداخت.
نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به دفاعیات متهم و وکیل مدافع وی گفت: خلاف قانون بودن اقدامات متهم محرز شده است.
در این هنگام رئیس دادگاه ویژه، قرار تأمین کیفری این متهم را تشدید، تفهیم و به او ابلاغ کرد.
غلام حیدر ناصری، فرزند محمدصدیق به عنوان متهم ششم با دستور رئیس جلسه در جایگاه قرار گرفت تا از اتهامات خود مبنی بر مشارکت در اخلال عمده درنظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق شبکه‌ای و سازمان یافته ارز دفاع کند. طبق کیفرخواست صادره نام برده همچنین به پول شویی متهم است.
طبق گفته نماینده مدعی العموم نام برده با سرکرده باند، مرتبط و در فرآیند انتقال ارز نقش داشته است.
با درخواست نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد، بخش‌هایی از فیلم اظهارات و اقاریر متهم در صحن علنی دادگاه پخش شد که متهم پس از آن در پاسخ به سؤال رئیس دادگاه اعلام کرد: اظهاراتم را قبول دارم و از وکیلم می‌خواهم که از من دفاع کند.
وکیل مدافع متهم به دفاع از موکل خود پرداخت و سپس رئیس دادگاه با اشاره به اقدامات متهم، قرار تأمین کیفری وی را تشدید و به وی تفهیم و ابلاغ کرد.
سپس نصیب ا...، فرزند محمدرحیم تبعه خارجی به عنوان هفتمین متهم در جایگاه قرار گرفت تا از اتهامات منتسب به خود دفاع کند. اتهام وی پول شویی و مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق شبکه‌ای و سازمان یافته ارز و پول شویی است.
رئیس دادگاه از متهم در مورد فرآیند انتقال ارز به خارج از کشور سؤال کرد و متهم به تشریح نحوه اقدامات خود پرداخت و وکیل وی از او دفاع کرد.
رئیس دادگاه در پایان رسیدگی به دفاعیات متهمان و شنیدن اظهارات نماینده گمرک و بانک مرکزی، جلسه بعدی دادگاه را دهم آذر ماه اعلام کرد تا رسیدگی به اتهامات متهمان این پرونده ادامه پیدا کند.
قاضی منصوری از وکلای مدافع متهمان خواست تا لوایح خود را برای مداقه به دادگاه تحویل دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->