برگزاری همایش روز روانشناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روانشناس نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چالش حذف آموزش مجازی

  • کد خبر: ۹۶۰۴۹
  • ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
چالش حذف آموزش مجازی
در هفته‌های گذشته برخی مدارس دولتی در مشهد آموزش مجازی برای دانش آموزان را تعطیل کرده‌اند.

کوثری | شهرآرانیوز؛ حدود سه ماه از بازگشایی حضوری مدارس و کلاس‌های درس می‌گذرد، اما شیوع سویه امیکرون در کل کشور و به دنبال آن در خراسان رضوی و مشهد، بار دیگر موجی از نگرانی خانواده‌ها درباره حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس را برانگیخت. همین دل نگرانی‌ها باعث شد بسیاری از خانواده‌ها به ادامه این آموزش‌ها از طریق فضای مجازی مایل باشند.

براساس شیوه نامه‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا به آموزش وپرورش، در بیشتر مدارس با جمعیت دانش آموزی زیاد در هر کلاس، گروه بندی دانش آموزان برای حضور در کلاس درس محقق شده، اما آنچه در این میان به عنوان مشکلی نوظهور گلایه اولیای برخی دانش آموزان را به همراه داشته، موضوع الزام مدیران و معلمان برخی مدارس دولتی درباره حضور فیزیکی دانش آموزان در کلاس درس است. بدین معنا که در روز‌های کلاس حضوری، آموزش‌های مجازی هم زمان از کلاس درس برای گروهی که نوبت حضوری ندارند، قطع می‌شود و دانش آموزان علاوه بر تعطیلی پنجشنبه و جمعه در هفته، یک روز دیگر نیز در صورت حضورنیافتن در کلاس درس، از آموزش عقب می‌مانند.

حذف آموزش مجازی در روز‌های آموزش حضوری

حسین پور یکی از شهروندانی است که فرزندش در مقطع پایه اول ابتدایی تحصیل می‌کند. او در این باره گفت: تا همین ماه گذشته مدیر مدرسه دخترم به دلیل اینکه فرزند کوچک‌تر بیمار در منزل دارم، با حاضرنشدن او در کلاس درس موافقت کرده بود، اما حدود دو هفته است که معلم آموزش مجازی هم زمان در کلاس درس را قطع کرده است.

این شهروند ادامه داد: برای چرایی این موضوع با مدیریت مدرسه تماس گرفتم و مدیر مدرسه اعلام کرد که برای معلم سخت است که هم زمان هم کلاس حضوری و هم کلاس برخط را مدیریت کند. بر این اساس دیگر آموزش مجازی در روز‌های کلاس حضوری تعطیل است.

او با بیان اینکه با این اتفاق متأسفانه فرزند من در پایه مهم اول ابتدایی دو روز دیگر هم از آموزش عقب می‌ماند، ادامه داد: معلم کلاس دخترم یک روز در هفته تعطیلی دارد. پنجشنبه‌ها هم که به طور رسمی مدرسه تعطیل است. اگر قرار باشد در دو روز آموزش حضوری، آموزش مجازی تعطیل باشد، فرزندم در هر هفته فقط یک روز آموزش خواهد داشت.

اجرای گروه بندی و حذف یک روز آموزش

فاطمی شهروند دیگری است که فرزندش در پایه دوم ابتدایی در مدرسه دولتی درس می‌خواند. او نیز در این باره گفت: مدرسه پسر من دو روز کلاس حضوری را برای دو گروه دانش آموز تقسیم بندی کرده است و در این وضعیت گروهی که در منزل حضور ندارند، بدون آموزش می‌مانند.

این شهروند ادامه داد: مربیان مدارس از پخش هم زمان آموزش حضوری و مجازی خودداری می‌کنند، درحالی که حق فرزندان ما دو روز آموزش حضوری است که با تقسیم بندی و حضور هر گروه برای یک روز در مدرسه، درحقیقت یک روز از آموزش فرزندان ما تضییع شده است.

آموزش هم زمان مجازی و حضوری الزامی نیست

در ادامه پیگیری این موضوع، مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی به خبرنگار ما گفت: معلم موظف نیست در زمان آموزش حضوری کلاس برخط هم برگزار کند. قاسمعلی خدابنده افزود: نوبت بندی و گروه بندی دانش آموزان به این دلیل است که افراد به صورت نوبتی از ظرفیت کلاس حضوری و آموزش حضوری استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در زمانی که معلم تدریس چهره به چهره دارد، امکان آموزش به صورت مجازی را ندارد. در عین حال الزامی برای معلمان و مدیران مدارس درباره تحقق هم زمان دو کلاس حضوری و مجازی وجود ندارد؛ اگرچه بیشتر مدارس در مشهد چنانچه ظرفیت و بستر موجود برایشان مهیا بوده است، از این کار دریغ نکرده اند.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی گفت: زمانی که معلم درگیر کلاس حضوری است، دانش آموزانی که نوبت غیرحضوری دارند و در منزل هستند، باید تکالیفشان را انجام دهند تا دوباره در نوبت آموزش حضوری قرار بگیرند و از تدریس معلم به صورت حضوری بهره ببرند و سؤال‌های جانبی شان را مطرح کنند.

بخش نامه چه می‌گوید؟

این اظهارات در حالی است که طبق بخش نامه ابلاغی بازگشایی مدارس، در دوره ابتدایی باید ملاحظاتی برای کلاس‌های ترکیبی رعایت شود. کلاس‌های درس با تراکم بیشتر از حد مجاز تعیین شده در دستورالعمل۰۶ (دستورالعمل بهداشتی) که به دو گروه تقسیم می‌شوند، دو روز آموزش حضوری مجزا برای هر گروه و یک روز آموزش غیرحضوری (مجازی) مشترک برای دو گروه برگزار خواهند کرد.

به دلیل آشنایی دانش آموزان پایه اول با محیط مدرسه و ایجاد ارتباط با معلمشان، مدارس دوره ابتدایی مجازند به صورت محدود زمینه ارتباط حضوری این دسته از دانش آموزان را در مدرسه و کلاس درس فراهم آورند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->