شهردار مشهد مقدس: در راستای سامان‌دهی «کال زرکش» ۴ پروژه در حال اجراست آمادگی هتل های مشهد جهت استقبال از زائران دهه ولایت | افزایش قیمت نخواهیم داشت حفظ مشارکت شهروندان در نگهداری فضای سبز شهری مشهد کارگر فرودگاه مشهد کیف پول ۷۰۰ میلیونی را به صاحبش برگرداند خدمت‌رسانی ۳۸۰۰ دستگاه تاکسی در روزهای عرفه و عید سعید قربان در مشهد ایستگاه شریعتی مترو مشهد میزبان «مترو گالری» ۱۱ هزار سفر با دوچرخه‌های بایدو در یک هفته گذشته ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای هفت منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «پاک» قرار دارد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) سیاحی که عکاسی را به جواهر تبدیل کرد ساکنان محله حرعاملی مشهد خواستار قلع ساختمان کج شدند+تصویر آمادگی مشهد برای همکاری با سازمان شانگهای در حوزه دیپلماسی شهری زمان اتمام پروژه سامان‌دهی کال و تعریض پل زرکش مشهد اعلام شد مشهدالرضا (ع)؛ مهیای جشن‌های ولایت | گل‌آرایی و نورپردازی شهر مشهد ویژه دهه «ولایت و امامت» مجموعه آبی شهید قربانی معیار خدمت در مناطق کم‌برخوردار مشهد معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با شهردار مشهد مقدس دیدار کرد استقرار آتش‌نشانان در خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا (ع) همزمان با روز عرفه و عید قربان شهروند خبرنگار | درخواست افزایش تعداد صندلی بانوان در برخی از خطوط اتوبوسرانی مشهد + پاسخ فاز یک خط سه متروی مشهد امسال به بهره‌برداری می‌رسد شهردار مشهد مقدس خبر داد: انتشار ۶ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر اعمال‌قانون ۱۵۳۶ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲۶ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خدمات بسیج باید با قدرت خود مردم باشد

  • کد خبر: ۹۶۷۸
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۰
خدمات بسیج باید با قدرت خود مردم باشد
اظهارات آیت ا... علم‌الهدی در جمع فرمانده و معاونان سپاه امام‌رضا (ع)
فرارسیدن هفته بسیج فرصتی شد تا فرمانده و معاونان سپاه امام‌رضا با نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگویی صمیمانه داشته باشند. آیت ا... سید احمد علم‌الهدی، در این دیدار گفت: اگر بسیج به سوی بودجه‌های سازمانی برود، دشمن سریع آن را هدف می‌گیرد تا ضربه بزند. به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه وقتی که امام (ره) فرمان تشکیل بسیج را دادند دشمن از تفکر امام خمینی (ره) در خصوص شکل‌گیری بسیج شگفت‌زده شد اظهار کرد: عده‌ای از ابتدا کاربرد بسیج را در جنگ می‌دیدند، اما فکر نمی‌کردند در هر اتفاق و حادثه‌ای بسیج در وسط میدان باشد. به لطف خدا همه این‌ها خیرات و برکات تشکیل بسیج بود. وی گفت: بسیج باید به گونه‌ای باشد که تمام خدمات آن با قدرت خود مردم باشد. اگر تمام امور بسیج از دل خود بسیج تأمین شود، هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را تضعیف کند.
فرمانده سپاه امام‌رضای خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: بسیج در حوزه‌های مختلف مشغول فعالیت است که یکی از حوزه‌های آن، سازندگی و خدمت‌رسانی است که با عنوان قرارگاه اقتصاد مقاومتی یا جهاد اقتصادی فعالیت می‌کند. سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری افزود: در قالب بسیج سازندگی، قریب به ۱۰۰۰ صندوق قرض‌الحسنه مردمی در استان راه‌اندازی شد که بسیج تنها نقش تسهیل‌کنندگی را ایفا کرد. خود مردم سرمایه جمع کردند و در قالب پرداخت قرض‌الحسنه به اعضا کار را دنبال می‌کردند. ایجاد اشتغال را نیز به دنبال داشته است.
وی با بیان اینکه ساخت خانه‌های سیل‌زده و زلزله‌زده در چند سال گذشته و ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی با همکاری کمیته امداد امام خمینی از دیگر اقدامات بسیج به شمار می‌رود اظهار کرد: در حوزه اشتغال، با استفاده از توزیع دام در روستاها، اشتغال روستایی ایجاد شده است و در حوزه مهارت‌افزایی، کارگاه‌هایی در روستا‌ها برگزار می‌شود تا تولیدات آنان از نظر کیفیت و کمیت افزایش یابد.

بسیج همواره در صف اول پاسداری از انقلاب
‌فرماندهان و مسئولان اقشار مختلف سپاه امام‌رضا نیز با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند. به گزارش آستان‌نیوز، حجت الاسلام احمد مروی در این دیدار گفت: بسیج همواره در صف اول پاسداری از انقلاب قرار داشته است و نقش آن در خنثی کردن فتنه دشمنان در حوادث اخیر کشور بیش از گذشته نمایان شد. وی افزود: در این انقلاب مقدس، هر روز برای ما روز بسیج است و این هفته نمادی برای گرامیداشت این تشکل مقدس مردمی است.
مروی ادامه داد: ما بار‌ها عنایت پروردگار متعال و ائمه اطهار (ع) را در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی دیده‌ایم. ۸ سال دفاع مقدس تنها جنگ میان ایران و عراق نبود. نبرد ایران با تمام دنیای استکبار بود، اما خدا ما را حفظ کرد.
وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی خسارت‌های بسیاری داشت و ما سرمایه‌ها معنوی و انسانی زیادی را از دست دادیم، اما برکات فراوانی نیز برای کشورما به همراه داشت افزود: با وجود خباثت‌ها و توطئه‌های مختلف دشمنان، حقیقتا باور و اعتقاد ما این است که امام رضا (ع) و ائمه اطهار (ع) این کشور را حفظ کرده‌اند.
به گفته تولیت آستان قدس رضوی همین که انقلاب اسلامی با وجود دشمنان فراوان ۴۰ سال است با صلابت و اقتدار ایستاده و از مواضع انقلابی سر سوزنی عقب‌نشینی نکرده است، خود، نشانی از عنایت پروردگار متعال و ائمه اطهار (ع) است.
مروی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با همان صداقت، قوت و اعتماد‌به‌نفس امام راحل (ره) کشور را هدایت می‌کنند ابراز کرد: آن آقایی که می‌گفت ایرانی‌ها چهلمین سالگرد انقلابشان را نخواهند دید، الحمدلله حالا از خودش اثری نیست.
به گفته وی، اگر بسیج نبود، معلوم نبود سرنوشت جنگ چه می‌شد و در این ۳۰ سال پس از رحلت امام خمینی (ره) اگر بسیج نبود آیا از انقلاب چیزی باقی می‌ماند. در تمام این سال‌ها رهبری از آنچه امام خمینی (ره) در بسیج بنیان گذاشتند حفاظت و صیانت کردند و به‌شایستگی آن را گسترش دادند.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور گفت: مشهد از قضایای اخیر بسیار خوب عبور کرد که پس از لطف و عنایت حضرت رضا (ع)، در نتیجه وحدت و اتحاد مردم انقلابی و همیشه‌درصحنه بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->