سرخط خبرها
تیم کشتی «#تا_ثبت_جهانی_توس» با ۲ شکست تلخ در روز پایانی لیگ برتر، قهرمانی را از دست داد و روی سکو هم نرفت

قهرمانی پرید

  • کد خبر: ۹۷۰۸
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷
قهرمانی پرید
نماینده لیگ برتری کشتی خراسان‌رضوی با ناکامی در دیدار‌های نیمه‌نهایی و رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد کشور به مقام چهارمی رسید.
نادر نوروزی - تیم کشتی #تا_ثبت_جهانی_توس که امسال پس از چند سال غیبت خراسان‌رضوی در لیگ برتر کشتی برای اولین‌بار در این رقابت‌ها به میدان می‌رفت و کشتی‌گیران بزرگی مانند حسن یزدانی و جبرئیل حسن‌اف را در اختیار داشت، نتوانست در دیدار نیمه‌نهایی و رده‌بندی به پیروزی برسد و روی سکو برود و بدین ترتیب پس از تیم‌های بازار بزرگ ایران، اترک خراسان‌شمالی و دانشگاه آزاد در جایگاه چهارم قرار گرفت. روز گذشته شاگردان مجید خدایی در دیدار نیمه‌نهایی در سالن ۱۲ هزار نفری به مصاف تیم اترک خراسان‌شمالی رفتند و درحالی‌که می‌توانستند برابر حریف خود پیروز باشند و به فینال راه یابند، تنها با یک امتیاز اختلاف، میلی‌متری راهی رده‌بندی شدند.

اترک کنار نکشید
تیم اترک خراسان‌شمالی که گفته می‌شد کشتی‌گیرانش به دلیل مشکلات مالی نمی‌خواهند در مرحله نیمه‌نهایی روی تشک بروند و پیش از رقابت‌ها اعلام انصراف کرده بود، خود را به این مسابقات رساند و کشتی‌گیران این تیم هم برای نبرد بر روی تشک آماده شدند. در ترکیب ۲ تیم چهره‌های عنوان‌دار کشتی جهان و المپیک حضور داشتند. برای تیم #تا_ثبت_جهانی_توس حسن یزدانی، دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک، و جبرئیل حسن‌اف، دارنده مدال‌های برنز المپیک و ۲نقره و ۲برنز جهان از آذربایجان، به روی تشک رفتند و برای تیم اترک نیز گنو پتریاشویلی، دارنده ۳طلای جهان و یک برنز المپیک از گرجستان، در سنگین‌وزن مبارزه کرد. در وزن اول (۵۷ کیلوگرم) سیدرضا عزیزی برای اترک روی تشک آمد و محسن ملکی، نماینده #تا_ثبت_جهانی_توس بود که نتیجه را ۶ بر یک واگذار کرد. در ۶۱ کیلوگرم هم احمد نبی گوارزاتیلوف از اترک ۹ بر یک آرسن هاراتونیان را شکست داد. در ۶۵ کیلوگرم هم امیرحسین مقصودی ۳ بر ۲ مغلوب مرتضی قیاسی، دیگر کشتی‌گیر اترک، شد تا توس ۳ بر صفر در امتیازات تیمی عقب بیفتد. در ادامه و پس از ۳ شکست متوالی، این تیم #تا_ثبت_جهانی_توس بود که با درخشش مهدی یگانه‌جعفری، محمد نخودی، جبرئیل حسن‌اف و حسن یزدانی آب رفته را به جوی بازگرداند و از حریف پیش افتاد.

یزدانی و نجاتیان درخشیدند، توس فینالیست نشد
در ۷۰ کیلوگرم یگانه‌جعفری در یک مصاف نزدیک، ۳ بر ۲ محمدصادق فیروزپور از اترک را شکست داد و در ۷۴ کیلوگرم درحالی‌که انتظار چنین پیروزی مقتدرانه‌ای وجود نداشت، محمد نخودی ۷ بر ۴ جمال عبادی، کشتی‌گیر اترک، را از پیش رو برداشت. در ۷۹ کیلوگرم جبرئیل حسن‌اف، کشتی‌گیر برجسته #تا_ثبت_جهانی_توس، برابر درخشش سجاد غلامی، کشتی‌گیر اترک، غافل‌گیر نشد و ۵ بر ۳ او را شکست داد. در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی از تیم #تا_ثبت_جهانی_توس مقابل علی موجرلو پیش از پایان وقت نخست به برد قاطع ۱۱ بر یک رسید. این نتیجه در حالی به دست آمد که یزدانی در ابتدای مبارزه با حمله حریف مجبور به خروج از تشک کشتی شد و یک امتیاز از دست داد، اما در ادامه با حالتی تهاجمی خیلی زود با حمله‌های مداوم خود حریف را مغلوب کرد و با کسب ۱۱ امتیاز متوالی پیش از پایان وقت نخست به پیروزی رسید؛ اما در ۹۲ کیلوگرم عزت‌ا... اکبری از تیم اترک با برتری ۴ بر یک برابر میثم مصطفی‌جوکار از تیم #تا_ثبت_جهانی_ توس بار دیگر در امتیازات تیمی کار را به تساوی کشاند و ۲ تیم ۴ بر ۴ به تساوی رسیدند. از نتایج عجیب این دیدار می‌توان به شکست غیرمنتظره مجتبی گلیج، دارنده ۲مدال طلای امید‌های جهان، مقابل اسماعیل نجاتیان، کشتی‌گیر کهنه‌کار #تا_ثبت_جهانی_توس اشاره کرد. در وزن ۹۷ کیلوگرم اسماعیل نجاتیان، کشتی‌گیر مشهدی، دست به کار بزرگی زد و با برتری ۲ بر یک برابر گلیج تیمش را ۵ بر ۴ از حریف پیش انداخت.

اترک، مدیون پتریاشویلی
#تا_ثبت_جهانی_توس در کشتی آخر قافیه را به حریف خود باخت. گنو پتریاشویلی، کشتی‌گیر گرجستانی عنوان‌دار اترک، در مسابقه وزن ۱۲۵ کیلوگرم ۱۰ بر صفر برابر علی ابراهیمی پیروز شد و تیمش با وجود تساوی ۵ بر ۵ با امتیاز فنی ۲۱ بر ۲۰ به فینال رسید. پیش از این تیم بازار بزرگ ایران در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۹ بر یک برابر دانشگاه آزاد به برتری رسید و راهی فینال شد.

رده‌بندی برابر حریف تکراری!
تیم#تا_ثبت_جهانی_توس درحالی بعدازظهر دیروز در دیدار رده‌بندی و در همان سالن ۱۲ هزارنفری آزادی برابر دانشگاه آزاد به روی تشک رفت که پیش از این برابر این تیم در مرحله گروهی یک شکست و یک پیروزی کسب کرده بود. در این دیدار علیرضا سرلک برای دانشگاه آزاد و محسن ملکی برای توس در وزن ۵۷ کیلوگرم به میدان رفتند و سرلک موفق شد به پیروزی قاطعانه ۱۰ بر صفر برابر حریف مشهدی دست یابد. در ۶۱ کیلوگرم آرسن هاراتونیان، کشتی‌گیر ارمنی #تا_ثبت_جهانی_توس ۹ بر ۵ محمد رمضان‌پور را شکست داد تا در ادامه امتیازات تیمی مساوی ادامه شود. ابوالفضل حاجی‌پور از تیم #تا_ثبت_جهانی_توس و امیرمحمد یزدانی از تیم دانشگاه آزاد در ۶۱ کیلوگرم روی تشک رفتند، اما با وجود تساوی ۳ بر ۳، نتیجه این دیدار به کشتی‌گیر با دوبنده قرمز از دانشگاه آزاد رسید تا مشهدی‌ها بار دیگر از حریف عقب بیفتند. در ۷۰ کیلوگرم محمد یگانه‌جعفری که تا قبل از این دیدار عملکرد خوبی برای تیم مشهدی داشت، بار دیگر حریف خود را از پیش رو برداشت و با برتری ۴ بر ۲ برابر محمد نوری نتیجه را در امتیازات تیمی به تساوی کشاند، اما در ۷۴ کیلوگرم محمد نخودی از تیم #تا_ثبت_جهانی_توس نتوانست عملکرد خوب خود را تکرار کند و برابر رضا افضلی ۴ بر یک شکست خورد.

ادامه برد‌های مقتدرانه برای حسن‌اف و یزدانی
در وزن‌های ۷۹ و ۸۶ کیلوگرم، ۲ کشتی‌گیر عنوان‌دار #تا_ثبت_جهانی_توس با اقتدار به روند پیروزی‌های خود ادامه دادند تا امید به اردوی مشهدی‌ها بازگردد؛ جبرئیل حسن‌اف توانست در یک نمایش مقتدرانه در وزن ۷۹ کیلوگرم علی قاسمی را پس از تنها ۲ دقیقه گذشتن از زمان کشتی ۱۲ بر ۲ مغلوب کند و در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی با لباس #تا_ثبت_جهانی_توس به مصاف کشتی‌گیر مشهدی دانشگاه آزاد، رضا بیات، رفت که مانند سایر دیدار‌هایش در لیگ برتر توانست با اقتدار ۱۰ بر صفر حریف خود را ضربه فنی کند تا مشهدی‌ها ۴ بر ۳ در امتیازات تیمی از حریف پیش بیفتند.

خداحافظی با جایگاه سومی در ۳ کشتی آخر!
در وزن ۹۲ کیلوگرم حسین شهبازی از دانشگاه آزاد رقابت نفس‌گیری با اسماعیل محمودی از تیم #تا_ثبت_جهانی_توس داشت، اما در نهایت این دیدار ۶ بر ۵ به سود شهبازی به پایان رسید. در وزن ۹۷ کیلوگرم و درحالی‌که نجاتیان به دلیل مصدومیت قادر به حضور بر روی تشک نبود، میثم مصطفی‌جوکار جایگزین او شد. او که باید در وزن بالاتر خود کشتی می‌گرفت، نمایش ضعیفی برای #تا_ثبت_جهانی_توس داشت و ۷ بر صفر مغلوب علیرضا گودرزی شد. جعفر شمس‌نادری در سنگین‌وزن، آخرین امید #تا_ثبت_جهانی_توس برای جلوگیری از شکست بود که موفق به این امر نشد و با نتیجه ۴ بر ۲ نتیجه را به امین طاهری واگذار کرد تا در نهایت تیم دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با نتیجه ۶ بر ۴ از سد تیم #تا_ثبت_جهانی_توس بگذرد و موفق به کسب جایگاه سومی لیگ برتر کشتی آزاد شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->