نمره صفر خراسانی‌ها در ادوار المپیک! تاریخ و ساعت بازی اسپانیا و فرانسه در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ | نبرد غول‌کش‌ها دادکان گزینه جدید وزارت ورزش در کابینه احتمالی پزشکیان؟ خاطره تلخ هلند از انگلیس در جام ملت‌ها| سه تفنگدار لاله‌های نارنجی را پرپر کردند خاطرات حاضران در نیمه نهایی یورو از جدال با ایران دیدار اسپانیا و فرانسه در شهر خاطره انگیز برای ایرانی‌ها کناره‌گیری دو ملی‌پوش از ماجرای بیرانوند | دعوای او و پرسپولیس به ما ربطی ندارد سید حسین حسینی، تنها در کمپ حجازی کنعانی‌زادگان نمی‌تواند از پرسپولیس جدا شود سخنگوی فدراسیون فوتبال: از برنامه VAR عقب هستیم شوک به استقلال | احتمالا پنجره نقل و انتقالات آبی‌پوشان بسته خواهد شد! تکلیف پرسپولیس و رامین رضاییان روشن شد ادامه اردوهای ملی بازیکنان مشهدی در آستانه پارالمپیک پاریس | شاهی، رضایی، بابادی به خط شدند درویش: اسماعیلی فر می‌خواست برگردد تفتیان: ۹۰ درصد برای المپیک آماده ام کاپیتان استقلال جانشین بیرانوند می‌شود؟ لیموچی – پرسپولیس؛ در انتظار یک امضا
سرخط خبرها

معیوب در دفاع، ناتوان در حمله

  • کد خبر: ۹۷۲۲۱
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
معیوب در دفاع، ناتوان در حمله
بررسی خط به خط سرمایه انسانی تیم شهرخودرو، از بازیکنان اسمی تا اسم‌هایی که بازیکن شده‌اند!

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ با فرا‌رسیدن فرصت تعطیلات لیگ برتر به‌واسطه برگزاری دیدار‌های تیم ملی در چهارچوب مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، حالا بازار نقل‌و‌انتقالات فوتبال داغ شده است؛ بازاری که در آن هر روز بمبی می‌ترکد و قرار است تیم‌ها با نیازسنجی پُست‌های مختلف و به فرمان سرمربی بازیکنان مدنظر را برای ترمیم نقاط قوت و ضعف خود، جذب کنند. در‌این‌بین تیم شهرخودرو، نماینده قعرنشین فوتبال خراسان، نیز به نظر بیش از هر تیم دیگری نیاز به تغییرات اساسی دارد؛ تیمی که با بررسی فهرست بازیکنانش نتایج عجیب‌و‌غریبی به دست می‌آید، از تراکم عجیب‌و‌غریب شمار بازیکنانی که در پست مهاجم بازی می‌کنند تا خط دفاع خلوت که گویی دغدغه‌ای برای کادر فنی این تیم نبوده است.

نکته جالب‌تر آنکه شهرخودرو در فهرست بازیکنانش این حجم از بازیکن تهاجمی و فوروارد دارد، اما در گل‌زنی بدجور ناکام بوده است. ناکامی که می‌توان آن را نوعی ضعف تاکتیکی مشهود نیز تلقی کرد. نماینده مشهد در لیگ برتر امسال ۳۵ بازیکن را به سازمان لیگ معرفی کرده است. ۳۵ بازیکنی که تعداد قابل توجهی از آن‌ها حتی در تمرینات تیم هم رویت نمی‌شوند!

۳۵ بازیکن و چند نیاز

فهرست بازیکنان شهرخودرو در لیگ برتر امسال شامل ۳۵ بازیکن است که بیست‌تای آن‌ها بزرگ‌سال، ۹ تا زیر ۲۳ و الباقی سهمیه جوانان و امید‌ها هستند؛ بازیکنانی که قرار بود امسال بهشت را برای باشگاهشان به ارمغان بیاورند، اما حالا در جهنم ناکامی گرفتار شدند و فعلا گزینه اول و آخر سقوط از لیگ برتر فوتبال تلقی می‌شوند. عنابی‌های شهر مشهد که این‌روز‌ها دیگر این لقب برازنده آن‌ها نیست و هر روز و هر بازی با یک لباس روانه میدان می‌شوند، در خطوط مختلف کمبود‌های جدی دارند که در فصل نقل و‌انتقالات باید به فکر آن باشند. نیاز‌های نیم‌فصلی شهرخودرو یک نیاز نیست و صد نیاز است! با‌این‌همه گویی هنوز عزمی جدی برای برطرف‌کردن آن وجود ندارد و گفته می‌شود تنها‌خریدشان پیام ملکیان، نیز بدون اطلاع کادر فنی بوده است. از طرفی برخی بازیکنان باتجربه‌تر تیم نیز ساز جدایی کوک کردند.

گلرها| مصدوم و معیوب!

۴ گلر شهرخودرو این‌روز‌ها وضعیت خوبی ندارند. سعید جلالی‌راد، گلر اول و بومی تیم، از ناحیه کتف دچار مصدومیت است و بعد از ماجرای درگیری با میلاد فراهانی، دیگر‌سنگربان باتجربه تیم، وضعیت روحی‌روانی خوبی ندارد؛ مسئله‌ای که البته به‌نحوی‌دیگر و با افزایش فشار‌های روانی بر گلر باتجربه‌تر تیم یعنی فراهانی مصداق دارد. محمدجواد کیا، سنگربان جوان شهرخودرو، نیز مصدوم است و به‌این‌زودی‌ها به میادین برنمی‌گردد. این وسط بابک سلامت، سنگربان جوان تیم، باقی می‌ماند که اگر به او اعتماد شود، شاید بتواند جور کمبود‌های این خط را بکشد؛ اما واقعیت آن است که شهرخودرو اگر می‌خواهد نیم‌فصل دوم با مشکل رو‌به‌رو نشود، باید فکری عاجل به حال این خط خود کند.

مدافعان| خالی‌تر از خالی

خط دفاع شهرخودرو یکی از خطوط بی‌بازیکن این تیم است؛ جایی که در قلب خط دفاع نام ۴ بازیکن در فهرست شهرخودرو ثبت شده است. محمدحسین حیدری، مجتبی بیژن و علی دهقان که البته چهارمی، بازیکن جوان مشهدی است که به او نه‌تن‌ها فرصت بازی بلکه فرصت قرار‌گرفتن در فهرست هجده‌نفره هم معمولا نمی‌رسد! به‌عبارتی شهرخودرو با فقط ۳ مدافع میانی تخصصی در لیگ برتر روزگار می‌گذراند. وضعیت تیم سیدعباسی در ۲ جناح خط دفاعی هم اصلا خوب نیست.

در سمت راست مسعود زائرکاظمین، پاشنه‌آشیل این تیم در نیم‌فصل اول، حضور دارد به‌همراه محمدعلی کاظمی و آزاد جعفرزاده. کاظمی که جزو همان بازیکنانی است که فقط نامش در فهرست است و کمتر فرصت بازی دارد و آزاد جعفرزاده‌ای که البته یکی‌دو‌بار هم به‌عنوان مدافع میانی به کار گرفته شده، اما کادر فنی، زائر‌کاظمین را به او ترجیح می‌دهد. در جناح چپ هم تکلیف حسام پورهاشم روشن است؛ تنها‌مدافع چپ تیم که هیچ رقیبی ندارد و گاهی محمد محمدزاده، هافبک‌دفاعی تخصصی تیم، به‌جای او در سمت چپ به کار گرفته می‌شود. شهرخودرو قطعا برای ترمیم نقاط ضعف خود در نیم‌فصل دوم به جذب حداقل دوسه مدافع شش‌دانگ نیاز دارد.

هافبک‌ها| کم‌رمق و بی‌جان

صادق صادقی، میلاد کمندانی، علی طاهران و محمدرضا فلاحیان شاید پُرکارترین هافبک‌های فصل شهرخودرو باشند؛ بازیکنانی که البته زمزمه‌های جدایی برخی از همین حالا مطرح است و هیچ بعید نیست این پست تیم هم در نیم‌فصل دوم خالی شود. البته به این فهرست باید محمد محمدزاده‌ای را اضافه کرد که فعلا به ضرورت کمبود در جناح چپ به کار گرفته می‌شود و البته محسن ربیع‌خواه که ظاهرا هنوز عادت مصدومیت‌های بلند‌مدت را از پرسپولیس با خود به‌همراه دارد و چندان به کار تیم نیامده است. البته در فهرست هافبک‌های شهرخودرو یک گمنام هم دیده می‌شود؛ هادی کیان‌پور. بازیکنی که از تیم امید‌ها به بزرگ‌سالان ملحق شده و مشهدی است، اما هیچ‌گاه کادرفنی به او بازی نداده است.

مهاجمان| فهرست بلندبالا و پُرمسئله!

شهرخودرو در خط جلو (مهاجم نوک و وینگرها) ۱۶ بازیکن را در فهرست دارد! ۱۶‌بازیکنی که همه روی‌هم‌رفته در این فصل تا‌به‌اینجا فقط یک گل به ثمر رساندند! آماری که دیگر وحشتناک نیست، دهشتناک است!

شهرخودرو این فصل فقط ۶ گل زده که چهارتای آن را هافبک‌ها به ثمر رسانده‌اند، یکی سهم گل‌به‌خودی حریف بوده و یک گل را ابوالفضل عکاشه، مهاجم این تیم، وارد دروازه حریفان کرده است. امیرحسین نعمتی، مهرداد بایرامی، مهدی شریفی، ابوالفضل عکاشه، معراج پورتقی، رحمان جعفری، رضا مستعلی‌پور، حسین شجیع، علیرضا رجبی، عرشیا بابایی و مهرشاد فتن، ابوذر صفرزاده، امیر جعفری، حسن قاسمی و امیرحسن جعفری، ۱۵ بازیکن خط جلو شهرخودرو هستند که مدیران این تیم به این فهرست بلندبالا و بی‌دستاورد پیام ملکیان را هم اضافه کردند!

نکته عجیب‌تر درباره خط حمله شهرخودرو اینکه آمار گل‌زنی آن‌ها حتی در ۲ فصل گذشته هم فاجعه‌بار بوده است. به عنوان مثال رحمان جعفری که فصل گذشته با نظر سیدمهدی رحمتی به مشهد آمد تاکنون هیچ گلی برای این تیم به ثمر نرسانده یا مثلا مهرداد بایرمی هیچ آمار گل‌زنی در این تیم نداشته که مدیران باشگاه بخواهند به آن ببالند و مانع خروجش از مشهد باشند!

ترمیم فهرست یا کادر فنی؟

شهرخودرو علاوه بر اوضاع نابسامانی که در جدول لیگ برتر دارد، در فهرست بازیکنان و پست‌هایشان هم وضعیت آشفته‌ای دارد؛ آشفتگی که در کادر فنی هم وجود دارد. تیمی که الان ۵ بازی است بدون مربی گلر‌ها به کارش ادامه می‌دهد و هر روز هم خبر جدایی یکی از عوامل تدارکات، ماساژور یا بدن‌ساز تیم به گوش می‌رسد! گویی نماینده مشهد باید در کنار نداشته‌هایش در این فصل، سامان را هم اضافه کند! تیمی که بی‌سر‌و‌سامان است و هر روز بر این آشفتگی افزوده می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->