برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

معرفی فیلم «خائن‌کشی» مسعود کیمیایی

  • کد خبر: ۹۷۸۴۷
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
معرفی فیلم «خائن‌کشی» مسعود کیمیایی
گروهی می‌خواهند از بانک ملی دزدی کنند. در روزی که قرار است بعدازظهر کسوف بشود و تهران در روز، شب شود و دوباره به روز برگردد. مهدی، شاهرخ، گیو، اطلس، دزدان ظاهری بانک هستند. اما این پول را برای قرضه ملی دکتر مصدق می‌خواهند.

معرفی فیلم «خائن‌کشی» مسعود کیمیایی«خائن‌کشی»

کارگردان: مسعود کیمیایی

فیلمنامه نویس: مسعود کیمیایی

تهیه‌کننده: علی اوجی

 

خلاصه داستان: گروهی می‌خواهند از بانک ملی دزدی کنند. در روزی که قرار است بعدازظهر کسوف بشود و تهران در روز، شب شود و دوباره به روز برگردد. مهدی، شاهرخ، گیو، اطلس، دزدان ظاهری بانک هستند. اما این پول را برای قرضه ملی دکتر مصدق می‌خواهند.

فیلم جدید کیمیایی درباره مهدی بلیغ (مشهور به آرسن لوپن ایران) هم هست؛ یک دزد و خلاف‌کار ایرانی که در دهه‌ های ۳۰ و ۴۰ خورشیدی سر خیلی‌ها را کلاه گذاشت. او در یکی از این کلاهبرداری‌‌های هوشمندانه کاخ دادگستری تهران را به‌عنوان یک هتل زیبا به دو تاجر آمریکایی (در برخی منابع گفته شده دو تاجر عرب) به صورت غیرقانونی فروخت.

بازیگران: امیرآقایی، پولاد کیمیایی، پانته آ بهرام، سارا بهرامی، اندیشه فولادوند، حمیدرضا آذرنگ، سام درخشانی، نرگس محمدی، رضا یزدانی، الهام حمیدی، نسیم ادبی، فریبا نادری، شکیب شجره، پردیس پورعابدینی، فرهاد آئیش، سعید پیردوست، امیررضا دلاوری، ایوب آقاخانی، سام نوری، امیرکاوه آهنین جان، ایلیا کیوان، امیرحسین نوروزبیگی، کیانوش گرامی، مهران مدیری

کارگردان درباره فیلمش چه گفته است؟

یکی از مهم‌ترین اتفاقات جشنواره امسال انصراف مسعود کیمیایی از این رویداد بود. او یک روز پس از اعلام نام هیئت داوران از اینکه به عنوان فیلمساز نامش در رقابت و داوری باشد، انصراف داد. به نظر می‌رسد او به حضور شهاب حسینی در هیئت داوری معترض باشد. کیمیایی در در یادداشتی نوشته است:

«به نام خدا

درود سرزمین کهن -ایران

درود به مردم قدرندیده و هنرمندان

 با احترام

به هنرمندان و زحمت‌کشیدگان فیلم «خائن‌کشی»، با موضوع ملی شدن صنعت نفت ایران و مقوله قرضه ملی بوسیله دکتر محمد مصدق در سالهای ۱۳۳۰ که با مردم انجام شد، این دوست در هشتادویک سالگی برای قضاوت شدن در سینما خودم را کنار می‌بینم و به این خط و نوشته از قضاوت بیرون می‌آیم.

دیگر هنرمندان فیلم خائن‌کشی به جای خود می‌مانند.

در این سنِ بسیار زحمت‌کشیده، برای قضاوت شدن درباره فیلمی به مفهوم آزادی نفت، ایران، مقوله نفت، انگلیس و دکتر محمد مصدق تردید بسیار دارم

عدالت همیشه نگران قضاوت است.

مسعود کیمیایی»


خائن کشی بهترین فیلم مسعود کیمیایی است | تمجید جیرانی از بازی مهران مدیری و سارا بهرامی



عکس و ویدئو

 
 
 
معرفی فیلم «دسته دختران» منیر قیدی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->