حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان واکنش امیرعبداللهیان به ساقط شدن ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟
سرخط خبرها

آغاز محاکمه سرکرده گروهک تروریستی تندر از امروز

  • کد خبر: ۹۸۲۶۰
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
آغاز محاکمه سرکرده گروهک تروریستی تندر از امروز
اولین جلسه رسیدگی به اتهامات جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی تندر، امروز با حضور خبرنگاران در یکی از شعب دادگاه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به گفته کارشناسان، پرونده جمشید شارمهد در دو دادگاه حقوقی و کیفری رسیدگی خواهد شد. دادگاه حقوقی امروز، ۱۷ بهمن و دادگاه کیفری مجرم به فاصله یک ماه پس از دادگاه حقوقی برگزار می‌شود تا اتهامات این فرد رسیدگی شود. به نظر می‌رسد تا ابتدای سال آینده، حدود چهار جلسه از دادگاه حقوقی برگزار شود.

پیشینه گروهک تندر

گروهک تروریستی تندر، طی دو دهه گذشته، با عنوان انجمن پادشاهی ایران و درراستای منافع رژیم پهلوی فعالیت کرده و با رویکرد توهین به مقدسات و انجام حملات تروریستی دست به اقدامات مخرب زده است.

این گروهک در سال ۱۳۷۸ توسط فردی به نام فتح ا... منوچهری با نام مستعار فرود فولادوند آغاز به کار کرد، اما پس از ناپدید شدن منوچهری از سال ۱۳۸۵ جمشید شارمهد، رهبری این گروه را عهده دار شد و مورد حمایت جدی دو سرویس اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

شارمهد در سال ۱۳۶۱ از ایران خارج شد و به آلمان مهاجرت کرد و در حوزه برنامه نویسی و مباحث فنی به فعالیت خود ادامه داد.

او در سال ۸۲ به بهانه راه اندازی شرکت تجاری به آمریکا سفر کرد و مدتی در آنجا اقامت داشت. پس از گذشت یک دهه از فعالیت شارمهد، درحالی که تصور می‌شد وی در آمریکا زندگی می‌کند و امکان دستگیری این فرد وجود ندارد، وزارت اطلاعات در تاریخ ۱۱ مرداد۱۳۹۹ در گزارشی، خبر از دستگیری این فرد داد.

نحوه دستگیری شارمهد نیز مانند ماجرای دستگیری روح ا... زم هنوز مشخص نیست و احتمالا به علت پیچیدگی ماجرا هرگز نحوه شناسایی و دستگیری منتشر نخواهد شد.

اقدامات گروهک

اولین عملیات تروریستی گروهک تندر در ایران، ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ در شیراز انجام شد که طی آن، عوامل تروریست این گروهک با کارگذاشتن بمبی میان عزاداران حسینیه شهدای شیراز باعث شهادت ۱۴ نفر و مجروحیت ۲۰۰ تن شدند.

در اقدامی دیگر، این گروهک تروریستی که در یکی از هتل‌های تهران مشغول ساخت بمب بود، بر اثر انفجار و آتش سوزی، موقعیتش لو رفت و برخی اعضای آن توسط نیرو‌های امنیتی دستگیر شدند.

دومین عملیات تروریستی این گروهک در روز ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ در حرم حضرت امام (ره) صورت گرفت؛ البته فرد بمب گذار موفق به واردکردن محموله انفجاری به حرم نشد و بمب را مقابل کفش داری حرم منفجر کرد که بر اثر انفجار، هشت تن از هم وطنان مجروح شدند.

این گروهک در ترور شهید مسعود علی محمدی، دانشمند صنعت هسته‌ای کشور، نیز نقش داشته است. انفجار مقابل منزل امام جمعه نهاوند در ۲۴دی ۱۳۸۸ از دیگر اقدامات تروریستی انجمن پادشاهی است.

گروهک تروریستی تندر در برنامه ریزی‌های صورت گرفته ازسوی سرویس‌های اطلاعاتی غربی به دنبال عملیات تروریستی شیمیایی و میکروبی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و عملیات تروریستی در کنسولگری روسیه در رشت نیز بود، اما با هوشیاری نیرو‌های امنیتی، موفقیتی به دست نیاورد.

از دیگر طرح‌های ناموفق تروریستی این گروهک می‌توان به طرح انفجار مخازن و خطوط انتقال نفت در بندر گناوه، بمب گذاری در حرم حضرت معصومه (س) و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که این طرح‌ها نیز عقیم ماند و اجرا نشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->