رونمایی از تمبر الواح هخامنشی استعداد فرزندان در بن‌بست فقر پدران! تبهکار مخوف تبعه خارجی به دام پلیس مشهد افتاد ممنوع‌الخروجی بدهکاران مهریه حذف می‌شود؟ انهدام باند موسرخه در مشهد شورای ویژه اشتغال‌زایی دانش‌آموزان راه‌اندازی خواهد شد گزارشی از حضور نصفه‌نیمه کارمندان در ساعت ۶ صبح | خواب‌ماندن از قانون! ممنوعیت توزیع کتب درسی خارج از سامانه الکترونیکی بودجه‌ای برای تکمیل موزه‌های درحال‌ساخت نداریم آیا روغن زیتون هم فاسد می‌شود؟ هشدار سازمان غذا و دارو: عرقیات فاقد مجوز بهداشتی نخرید عظیمی‌راد: به جای مانع‌تراشی باید معلمان را حمایت کنیم دانش‌آموزان باید در حوزه تولید ابزار هوش مصنوعی آموزش ببینند انهدام ۲ باند کانال‌های جعلی تلگرامی | مجازات انتشار تصاویر خصوصی دیگران در فضای مجازی چیست؟ ابرهای عربستان در ایام حج بارور می‌شوند سقف حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در سال ۱۴۰۴ حدود ۷۲ میلیون تومان است | ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل‌بگیر هستند «دوغ» بهترین نوشیدنی برای فصل گرما وزیر آموزش‌ و‌ پرورش: هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور، تربیت دانش‌آموزان است احکام حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی صادر شد + لینک مشاهده احکام جداول برنامه درسی رشته‌های شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش ابلاغ شد جزئیات جدید درمورد امتحانات نهایی | نحوه برخورد با متخلفان امتحان نهایی چطور خواهد بود؟ ثبت یک غار جدید در کرمان سرپرست دفتر ارزیابی اثرات زیست‌محیطی منصوب شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) زمان واریز حقوق اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ بازنشستگان مشخص شد+ جدول و زمان واریز نقش پررنگ آموزش و پرورش در رفع کم‌تحرکی نسل جدید چطور ریاضی دانش‌آموزان را تقویت کنیم؟ سؤالات امتحان نهایی با رعایت استاندارد طرح شدند | وضعیت قطع برق در حوزه‌های امتحانی چطور خواهد بود؟ مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی: هیچ تغییری در محاسبه مبنای حقوق بازنشستگی صورت نگرفته است خراسان رضوی رتبه نخست اجرای طرح درمان ناباروری را در اختیار دارد فوت ۱۱۷ نفر براثر غرق‌شدگی در کشور | بوشهر در صدر استان‌ها (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق؛ پررنگ‌ترین و اصلی‌ترین مطالبه معلمان است (۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۸۵۴۱
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق؛ پررنگ‌ترین و اصلی‌ترین مطالبه معلمان است (۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)
 دبیرکل سازمان معلمان ایران گفت: ضعف اقتصادی و معیشتی، معلمان را دچار ناکارآمدی، فرسودگی، افسردگی، پرخاشگری و نارضایتی شغلی کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، طاهره نقی‌ئی، دبیرکل سازمان معلمان ایران  درباره علت اعتراضات مستمر فرهنگیان توضیح داد: پررنگ‌ترین و اصلی‌ترین مطالبه معلمان، رتبه‌بندی و همسان‌سازی است، البته خواسته‌های دیگری همچون آزادی معلمان زندانی و اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی (آموزش رایگان تا پایان دوره متوسطه) همواره مورد توجه معلمان بوده است.

وی افزود: اعتراضات اخیر در اصل ریشه معیشتی دارد؛ لذا می‌توان گفت اعتراضات معلمان در حال حاضر بیشتر اقتصادی است، زیرا وضعیت بد اقتصادی از طرفی خانواده‌های معلمان را تحت تاثیر قرار داده و از سوی دیگر مجموعه آموزش و فرایند آموزش را هم از کیفیت تهی کرده است.

نقی‌ئی تاکید کرد: وضعیت بد حقوق و دستمزد بازنشستگان، شاغلان را هم تحت تاثیر قرار داده، زیرا شاغلان وضعیت آینده خودشان را هم مبهم می‌بینند. موضوع به امسال و پارسال هم مربوط نیست، سال ۸۵ معلمان در تجمعات‌شان مقابل مجلس خواستار توجه به مسئله معیشت خود شدند، در سال ۸۶ قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب شد، ولی اجرای ناقص و تبعیض‌آمیز بودن آن باعث شد معلمان از ابتدا معترض باشند و تا امروز هم مسئله حل نشده است.

دبیرکل سازمان معلمان ایران در پاسخ به این سوال که آیا با وجود پیگیری مسئولان درباره رتبه‌بندی این مشکلات حل نخواهد شد؟ گفت: با این لایحه مشکل حل نخواهد شد، چون برای این لایحه بودجه کمی درنظر گرفته شده و به کیفیت‌بخشی توجه خاصی نشده است و از طرفی بسیار با تأخیر اجرا خواهد شد به طوری که احساس می‌شود تا آخر بهمن و اوایل اسفند عملیاتی شود.

نقی‌ئی گفت: اعلام شده بود از اول مهر ۱۴۰۰ رتبه بندی اجرایی می‌شود، اما اجرایی نشد و همچنان میانگین حقوق فرهنگیان به نسبت کارکنان دولت پایین‌تر و قدرت خرید آن‌ها به طور قابل توجهی افزایش نخواهد یافت در واقع رتبه بندی مرهمی است کوچک برای زخمی بزرگ.

وی با اشاره به منزلت معلمان گفت: با کمال تاسف باید گفت هر چند معلم‌ها با سیلی صورت خودشان را سرخ نگه داشته‌اند، اما منزلت آن‌ها پیش دانش آموزان، والدین و جامعه به شدت آسیب دیده است. بزرگترین آسیب به دلیل ضعف اقتصادی و معیشتی معلمان است.

وی افزود: این ضعف معلمان را دچار ناکارآمدی، فرسودگی، افسردگی، پرخاشگری و نارضایتی شغلی کرده است و معمولاً کسانی که از لحاظ شغلی آسیب ببینند ناخودآگاه منزلت شغلی‌شان نیز آسیب می‌بیند. معلمی که برای گرفتن حق خود ناچار می‌شود به این در و آن در بزند منزلتش آسیب خواهد خورد.

دبیرکل سازمان معلمان ایران اشاره کرد: اگر مسئولان می‌خواهند منزلت معلمان حفظ شود باید با نماینده‌های واقعی معلمان مذاکره کنند و راه را برای مذاکره باز بگذارند، چون معلمان چیزی فراتر از قانون نمی‌خواهند و اگر مواردی که در قانون آمده اجرایی شود مشکلات آن‌ها به تدریج حل خواهد شد.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->