مروری بر سوگ‌سروده‌های عاشورا در بستر زمان فیلم سینمایی «بی‌بدن» اکران آنلاین می‌شود + زمان پخش تمدید مهلت ثبت‌نام در المپیاد فیلمسازی نوجوانان تعطیلی سینما‌های خراسان رضوی و مشهد از ۲۴ تا ۲۸ تیر ۱۴۰۳ لباس و گریم متفاوت الناز شاکردوست در نقش مشهورترین زن شاهنامه رقابت خواکین فینیکس و دنزل واشینگتن برای اسکار ۲۰۲۵ ویژه‌برنامه رادیویی «مثل آب» برای حضرت عباس (ع) + زمان پخش امین زندگانی با تله‌تئاتر «کاتب اعظم» در تلویزیون + زمان پخش بخشی نگری و خودمحوری دستگاهی، مانع توسعه هنر عاشورایی افشاگری پس از واقعه | نگاهی به فیلم «شور عاشقی» در مختصات سینمای دینی ایران اعجاز ایجاز (بخش سوم) نگاهی به دشواری‌های سرودن و نوشتن برای کودک و نوجوان با موضوع عاشورا واکنش مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی به ممنوع‌التصویری باران کوثری جایزه داوران پناهنده پالرمو به «آنیتا، گمشده در اخبار» رسید آغاز فرایند ارسال آثار برای جوایز اسکار ۲۰۲۵ صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ عطر «گلاب اشک»؛ گزارشی از برگزاری کارگاه‌های هنری ویژه محرم ۱۴۰۳ در نگارخانه رضوان گفت‌‌گو با «رضا ایرانمنش» بعد ترخیص از بیمارستان | همچنان عاشق بازیگری‌ام انتشار فراخوان بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان
سرخط خبرها

سعید تشکری نویسنده برجسته خراسانی درگذشت + علت مرگ

  • کد خبر: ۹۸۵۸۳
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
سعید تشکری نویسنده برجسته خراسانی درگذشت + علت مرگ
سعید تشکری نویسنده و کارگردان نام آشنای خراسانی که به دلیل خون ریزی معده در بیمارستان بستری شده بود، متاسفانه دقایقی پیش درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سعید تشکری نویسنده و کارگردان نام آشنای خراسانی که به دلیل خون ریزی معده در بیمارستان بستری شده بود، متاسفانه دقایقی پیش درگذشت.
سعید تشکری متولد سال ۱۳۴۲ در قوچان است و در زمینه‌های نویسندگی، نقد ادبی، کارگردانی و نویسندگی تئاتر فعالیت داشت.

ورود او به عرصه هنر از سال ۱۳۴۸ با شرکت در کلاس‌های خلاق داستان‌نویسیِ کانون پرورش فکری کودک و نوجوان رقم خورد و در سال ۱۳۵۷ به دانشکده هنر‌های زیبا راه یافت و در رشته ادبیات نمایشی فارغ‌التحصیل شد.

سعید تشکری در سال ۱۳۷۸ به عضویت کانون ملی منتقدان تئاتر و در سال ۱۳۸۰ به عضویت کانون جهانی تئاتر ITCA درآمد و از سال ۱۳۶۳ تاکنون هم زمان با خلق آثار هنری به تدریس در حوزه ادبیات نمایشی و داستان نویسی پرداخته است.

حضور پررنگ او در مطبوعات با چاپ مقالاتی پرمخاطب در حوزه‌ی ادبیات و هنر گره خورده است. او در سال ۱۳۹۲ با جدا شدن از عرضه تئاتر، به فضای داستان نویسی ورود کرد و با خلق آثار برجسته‌ای، چون مفتون و فیروزه، رمان مفقوده انقلاب اسلامی را به نگارش در آورد. تا کنون بیش از ۴۰ کتاب از سعید تشکری منتشر شده است.

برخی از گفت‌وگوهای شهرآرا با سعید تشکری:

سعید تشکری: رمان «سبز - آبی» تلاشی در حوزه ادبیات نیایشی است

سعید تشکری درباره کتاب داستانی «پریزاد»: اقلیم‌پروری در ادبیات را از رادیو آموختم

سعید تشکری: ادبیات داستانی در نقطه بی‌هویتی است

نگاهی به «ادبیات داستانی رضوی» در گفت‌وگو با سعید تشکری

من همشهری بهار و اخوانم نه همشهری مارکز!

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->