حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد تهدید کاخ سفید: اوکراین در نشست سران ناتو دعوتنامه عضویت دریافت نخواهد کرد زمان و محل حضور محمدباقر قالیباف در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات واکنش تهدید آمیز نمایندگی ایران در سازمان ملل به تحریم های جدید آمریکا
سرخط خبرها

خبر خوب رئیس سازمان انرژی اتمی | انحصار آمریکا در تولید شتاب دهنده الکترونی توسط دانشمندان ایرانی شکسته شد

  • کد خبر: ۹۸۵۹۱
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
خبر خوب رئیس سازمان انرژی اتمی | انحصار آمریکا در تولید شتاب دهنده الکترونی توسط دانشمندان ایرانی شکسته شد
رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: انحصار کشور آمریکا در تولید شتاب دهنده الکترونی توسط دانشمندان ایرانی شکسته شد و جوانان غیور ایرانی در صنعت هسته‌ای بار دیگر افتخاری برای ایران عزیز به ارمغان آوردند.

به گزارش شهرآرانیوز، اسلامی در صفحه شخصی خود نوشت: چندی پیش درباره نقش مهم شتابگر‌های ذرات مطلبی را در همین صفحه انتشار دادم و به پژوهش‌ها و فعالیت‌های امیدوارکننده دانشمندان صنعت هسته‌ای در این زمینه اشاره‌ای داشتم.

اسلامی افزود: موضوع شتابگر‌ها به‌عنوان یکی از ابزار‌های مهم تأثیرگذار و راهبردی بر صنایع مختلف از جمله غذایی، پزشکی، کشاورزی و ... می‌تواند نقشی شگرف در کاربرد فناوری هسته‌ای در زندگی مردم داشته باشد.

وی تاکید کرد: در این روز‌ها خبر خوشی از به ثمر رسیدن تلاش‌های همکارانم در پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران در تولید شتاب‌دهنده‌های الکترونی و بومی شدن این نوع از شتاب‌دهنده‌ها برای مردم عزیز ایران مخابره شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: بسیار خرسندم که انحصار کشور آمریکا در تولید شتاب دهنده الکترونی توسط دانشمندان ایرانی شکسته شد و جوانان غیور ایرانی در صنعت هسته‌ای بار دیگر افتخاری برای ایران عزیز به ارمغان آوردند.

اسلامی اظهار داشت: این نوع شتاب‌دهنده‌ها در طیف وسیعی از صنایع گوناگون مثل پلیمر، پرتودهی مواد غذایی و تجهیزات پزشکی، تصفیه صنعتی آب و فاضلاب، مقاوم‌سازی تجهیزات برابر حرارت و موارد متعدد دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: شتاب‌دهنده‌های الکترونی از سوی متخصصین ایرانی به‌طور کامل بومی شده و در مسیر صنعتی شدن قرار گرفته است. لازم است از همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان که نقش به سزایی در تولید این مدل از شتاب‌دهنده‌ها داشته‌اند، قدردانی داشته باشم ان‌شاءالله در ادامه مسیر و پیشبرد اهداف صنعت هسته‌ای پیروز و سربلند باشیم.

منبع: شبکه خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->