آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان فرامرز عباسی مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) تاکید وزیر نیرو بر تخصیص اعتبار طرح‌های اضطراری تامین آب شرب مشهد گردهمایی اعضای هیئت علمی شبکه نخبگانی اساتید جوان دانشگاه تهران در مشهد برگزار شد روایت زنی که به خاطر لجبازی زندگی‌اش را تباه کرد قتل با چاقوی میوه خوری| حکم قصاص برای برادر دادستان صادر شد بازار کساد واحد‌های اقامتی مشهد، تحت تاثیر گرانی و کمبود بلیت‌های هواپیما و قطار! ماجرای مردی که زنش را در خیابان به قتل رساند کاهش خطر لخته خون، سرطان و بهبود زخم موثر با این ماده غذایی جادویی رمزگشایی از ۴۳ فقره سرقت قطعات خودرو در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) برخی از سؤالات دروس امتحانات نهایی حذف شد + جزئیات این فرآورده لاغری چربی‌سوز، غیرمجاز اعلام شد ایست قلبی راننده کامیون در مسیر فریمان- مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) تولید واکسن نوترکیب آنفلوانزا H۵ برای اولین بار در کشور قول وزیر کار به بازنشستگان: تلاش می‌کنیم صدور احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در این ماه انجام شود (۳ مرداد ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۸۴۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۹ خودروی متخلف (۳ مرداد ۱۴۰۳) برخورد قاطع آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی با تخلفات مدیران مدارس اثرگذاری فراورده‌های دفع پشه آئدس موجود در بازار اثبات نشده است تنهامرکز جامع درمان بیماران ام‌اس شرق کشور در بیمارستان قائم(عج) مشهد فعال است گرمازدگی می‌تواند به سکته قلبی منجر شود
سرخط خبرها

گورخر‌ها دست‌به‌جریمه می‌شوند!

  • کد خبر: ۹۸۹۰۳
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
گورخر‌ها دست‌به‌جریمه می‌شوند!
سال ۱۹۵۱ میلادی، که تقاطع‌های پرترافیک بریتانیا برای حفاظت بیشتر از جان عابران پیاده نقاشی می‌شد، کسی ایده مشخصی برای نام‌گذاری آن‌ها نداشت، اما وقتی عابران و شهروندان از دور به آن‌ها نگاه می‌کردند، به دلیل ترکیب رنگ سفید آن‌ها با سیاهی آسفالت، به یاد گورخر می‌افتادند.

عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ سال ۱۹۵۱ میلادی، که تقاطع‌های پرترافیک بریتانیا برای حفاظت بیشتر از جان عابران پیاده نقاشی می‌شد، کسی ایده مشخصی برای نام‌گذاری آن‌ها نداشت، اما وقتی عابران و شهروندان از دور به آن‌ها نگاه می‌کردند، به دلیل ترکیب رنگ سفید آن‌ها با سیاهی آسفالت، به یاد گورخر می‌افتادند. به این ترتیب، تقاطع‌های گورخری وارد ادبیات ترافیک شهری شد و امروزه از نوع دیجیتالی تا سنگ فرش سنتی آن در گوشه و کنار شهر‌ها حضور دارد.

ایده استفاده از خطوط ویژه عابرپیاده توانست تا مدت‌ها جان عابران زیادی را نجات دهد، اما به نظر می‌رسد اطمینان خاطر بیش‌ازاندازه عابران پیاده در حال تغییر این رویه باشد. بر اساس بیشتر دستور‌های ترافیکی، حق تقدم همواره با عابران پیاده است، اما کدام عابران پیاده؟ آمار‌ها نشان می‌دهند گروه سنی ۱۲ تا ۲۵ سال بیشترین تعداد مجروحان و جان‌باختگان سوانح عابران پیاده را در آمریکا به خود اختصاص می‌دهند. به عبارت دیگر، در حالی که تصور می‌شود با کهولت سن و سختی در جابه‌جایی افراد بیشتر در معرض خطر قرار بگیرند، این نوجوانان و جوانان سربه‌هوا هستند که حادثه‌آفرین می‌شوند.

بررسی قوانین در کشور‌های مختلف نشان می‌دهد متولیان امر ترافیک برای سامان‌دهی نحوه آمدوشد عابران پیاده، علاوه بر استفاده از فناوری‌ها نوین مانند افزایش روشنایی، حسگر‌های حرکتی و افزایش علائم ترافیکی، به سراغ قوانین و جریمه‌های بازدارنده نیز رفته‌اند. برای نمونه، اگر عابران پیاده هنگام عبور از عرض خیابان مشغول کار با تلفن همراه یا تجهیزات مشابه آن باشند، با توجه به عرض معبر، از ۲۰ تا ۴۰ یورو جریمه می‌شوند.

در ایالات مختلف استرالیا برای عبور از نقاط بدون خط‌کشی گورخری بین ۴۲ تا ۸۳ دلار استرالیا جریمه در نظر گرفته شده است. در ایالات متحده نیز این مسئله به چالشی بین حامیان حقوق شهروندان و ضرورت محدودسازی رانندگان و قانون‌گذاران تبدیل شده است. اما به طور مشخص، در ایالت ماساچوست که در گذشته میزان جریمه برای تخلف اول یک دلار و برای مرتبه دوم و پس از آن دو دلار در نظر گرفته شده بود، به‌زودی با افزایشی چشمگیر برای مرتبه اول به
۲۵ دلار، برای بار دوم به ۵۰ دلار و برای سوم و پس از آن به ۱۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

منابع:

New bill proposes increased fines, crackdown on Massachusetts jaywalkers – Boston 25 News

Shocking fines for pedestrians who break the law | OverSixty

Lithuanians face fines for using phones while crossing the street - Emerging Europe (emerging-europe.com)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->