ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: رسیدن به توافق خوب به اراده آمریکا و توجه به حقوق مشروع ایران وابسته است

  • کد خبر: ۹۹۶۷۳
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
امیرعبداللهیان: رسیدن به توافق خوب به اراده آمریکا و توجه به حقوق مشروع ایران وابسته است
حسین امیرعبداللهیان با لوئیجی دی‌مایو وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با وزرای امور خارجه شرکت کننده در پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ با  لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا دیدار کرد و در خصوص توسعه و گسترش روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک انتخاب رئیس جمهور جدید ایتالیا، از محموله واکسن های اهدایی دولت ایتالیا به کشورمان قدردانی کرد و با ارائه گزارشی از تولید واکسن های پیشرو در ایران، آن را ظرفیتی خوب برای توسعه همکاری های بهداشتی در حوزه تحقیق و توسعه توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خطاب به وزیر امور خارجه ایتالیا تاکید کرد: رابطه با اروپا در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران با نگاه متوازن به کشورهای قاره سبز پیگیری می شود.

امیرعبداللهیان روابط دوجانبه بین تهران و رم را یکی از مثال های خوب روابط محترمانه و حاکی از فهم ‌متقابل میان ایران و کشورهای اروپایی توصیف کرد و افزود: جامعه ایرانیان و به ویژه دانشجویان فرصت بسیار خوبی را برای نزدیکی و پیوند بیشتر بین دو ملت فراهم ‌آورده است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین خاطر نشان کرد: ضروری است با توجه به اقدامات دقیق بهداشتی در دو کشور در خصوص کنترل کرونا، همکاری های فی ما بین در حوزه گردشگری مجدد فعال شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی در خصوص مذاکرات رفع تحریم های ایران در وین تاکید کرد: اراده ما رسیدن به توافق خوب در کمترین زمان است، ولی این که چند روز و یا چند هفته طول بکشد، کاملا به رفتار و اراده آمریکا و توجه اروپا به اصول و قواعد مذاکره و حقوق مشروع ایران وابسته است.

دکتر امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد به زودی میزبانی همتای ایتالیایی خود در تهران باشد و آقای لوئیجی دی مایو نیز ضمن تشکر و استقبال از این دعوت، ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک به تهران سفر نماید. 

لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا همچنین در این دیدار تاکید کرد: دولت ایتالیا متعهد به پیگیری جامع همکاری ها در حوزه دوجانبه و چندجانبه با تهران است.

لوئیجی دی مایو خاطر نشان کرد: بخش های مختلف اقتصادی ایتالیا روابط خود را با شرکای خودشان حتی در سخن ترین شرایط تحریمی حفظ کرده اند و فارغ از تحولات وین این فضا ادامه خواهد یافت، ولی قطعا یک توافق جامع برای احیا برجام فضای جدیدی را برای جهش روابط فی ما بین ایجاد خواهد کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا در این دیدار همچنین در خصوص اوضاع در افغانستان و یمن و بحران در اوکراین نیز گفتگو و تبادل نظر کردند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->