سرخط خبرها

نوبت به محلات کوشش و عنصری رسید!

  • کد خبر: ۹۹۸۱
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
نوبت به محلات کوشش و عنصری رسید!
۱۳ شورای اجتماعی با آرای شهروندان در منطقه ۷ تشکیل شد
سعید جلائیان
خبرنگار شهرآرا محله
گام سوم برگزاری انتخابات برای تشکیل شورا‌های اجتماعی این بار در ناحیه یک با برگزاری انتخابات در ۲ محله عنصری و کوشش برگزار شد و اعضای شورای اجتماعی این ۲ محله اعضای شورای اجتماعی خود را شناختند. تا این لحظه تعداد محلاتی که در آن انتخابات برگزار شده به ۱۳ رسیده است و تنها ۴ محله دیگر در منطقه باقی مانده تا با فرایند انتخابات اعضای شورای اجتماعی خود را بشناسند.
در ابتدای برگزاری این دو نشست مهدی طاهریان، کارشناس دبیرخانه شورای اجتماعی محلات و مجری برگزاری انتخابات، خطاب به داوطلبان عضویت در شورا‌های اجتماعی بیان کرد: در دوره‌های گذشته شهرداری مناطق افرادی را به عنوان نمایندگان شورا‌های اجتماعی انتخاب می‌کرد و این افراد در شورا‌ها حاضر می‌شدند، اما طبق مصوبه شورای اسلامی شهر از این پس ما در دبیرخانه شورای اجتماعی محلات و اداره اجتماعی و فرهنگی مناطق به تشکیل شورای محلات با رأی‌گیری از شهروندان ساکن در محلات موظف هستیم.
وی افزود: هدف از برگزاری انتخابات برای تشکیل شورا‌های اجتماعی، بالا بردن مشارکت شهروندان در مسائل مختلف است که امیدواریم با حضور پر رنگ شما داوطلبان در شورا‌های اجتماعی به آن دست پیدا کنیم.

شورای اجتماعی کوشش
اولین انتخابات در محله کوشش برگزار شد که در پایان آن محمدامین مسگر خراسانی، علیرضا نظری، سیدعلی کاظمیان، زهره مشهدی، مجید رزمیان و حسین سلیمان‌زاده به عنوان اعضای مجمع ساکنان و حجت‌الاسلام محسن فدایی به عنوان نماینده تشکل‌ها، حجت‌الاسلام مهدی‌آباد به عنوان نماینده مجمع مساجد و طاهری به عنوان نماینده کسبه برگزیده شدند. در پایان رأی‌گیری حجت‌الاسلام مهدی‌آباد، نماینده منتخب در مجمع مساجد شورای اجتماعی محله کوشش، در گفتگو با شهرآرامحله گفت: من در گذشته عضو یکی از شورا‌های اجتماعی منطقه ۸ بودم و با سازوکار شورا‌های اجتماعی تا حدودی آشنا هستم و از این‌رو برای عضویت در شورای اجتماعی از مسجد حضرت عباس در خیابان جمهوری اسلامی نامزد شدم تا بتوانم خدمتی به شهروندان در محله کوشش کنم. نماینده مجمع مساجد محله کوشش با اشاره به برگزاری انتخابات برای تشکیل شورای اجتماعی محلات ادامه داد: انتخاب اعضای شورای اجتماعی نسبت به اینکه در گذشته انتسابی بوده خیلی بهتر شده است، اما باز هم جا دارد که کار بیشتری برای مشارکت بیشتر شهروندان برای تشکیل شورا‌های اجتماعی انجام شود. حجت‌الاسلام مهدی‌آباد از اولویت‌های خود برای محله کوشش گفت: به عقیده من اولویت اصلی که باید روی آن کار کرد ترویج معارف، توسعه و استحکام پیوند‌های خانوادگی با محله و مسجد است و من این را جزو اولویت‌های خودم برای پیگیری می‌دانم.

داوطلبان تحصیلکرده
پس از محله کوشش دومین انتخابات گام سوم در محله عنصری انجام شد. نکته در خور تأمل در این محله مدارک علمی تعداد زیادی از داوطلبان بود، زیرا بیشتر آن‌ها کارشناسی و کارشناسی ارشد بودند. در فرایند انتخابات در این محله حجت‌الاسلام رضا استادی و محمد رضا نوروزی توانستند به صورت مساوی بیشترین آرای عضویت در مجمع ساکنان را به دست آورند و فاطمه یلی، بهجت خیاط، محمدامین شریعتی و امیرحسین بهره‌مند به ترتیب منتخبان دیگر مجمع ساکنان را تشکیل دادند. انتخابات نماینده مجمع کسبه در این نشست با توجه به حد نصاب نرسیدن اعضا به زمان دیگری موکول شد و رضا قلی‌زاده کاخکی به عنوان نماینده مدارس و صدیقه سادات مجتهدزاده به عنوان نماینده مساجد انتخاب شد.
حجت‌الاسلام رضا استادی پس از برگزاری انتخابات گفت: ۱۸ سال است در محله عنصری ساکن و دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران و دانشجوی دکتری در دانشگاه فردوسی هستم. در گذشته سابقه عضویت در شورای اجتماعی محله پردیس را داشتم، اما متأسفانه زیاد در آن مقطع فعالیت محسوسی در شورا انجام نشد، اما با توجه به تغییراتی که در آیین‌نامه و اختیارات شورا‌های اجتماعی انجام شد امیدوارم بتوانم در این محله فعالیت مفیدی داشته باشم. وی با اشاره به مدارک علمی داوطلبان عضویت در شورای اجتماعی محله عنصری ادامه داد: در انجام کار تعهد و تخصص لازم است و اگر داوطلبان با تخصص در شورا‌ها حضور داشته باشند و برای خدا کار کنند موفق خواهیم شد به شهروندان خدمت کنیم.

دعوت مساجد، مدارس و تشکل‌های محلی
استادی در انتها افزود: از شهرداری منطقه با من تماس گرفتند و برای حضور در انتخابات دعوت کردند که از آنان تشکر می‌کنم، اما بهتر بود مسئولان به تمام مساجد محله به یک اندازه اطلاع دهند. متأسفانه امروز شاهد بودیم بیشتر حاضران در جلسه از یک مسجد در محله عنصری بودند در صورتی که محله عنصری وسعت زیادی دارد حتی در بین داوطلبان افرادی بودند که می‌توانستیم از ظرفیت آن‌ها در شورا بهره ببریم، اما برخی داوطلبان به واسطه شناخت نداشتن افراد محلی از ایشان متأسفانه رأی لازم را نیاوردند. حامد قریانی، کارشناس فرهنگی شهرداری منطقه، در پاسخ به این انتقاد بیان کرد: در تمام محله عنصری از مدت‌ها قبل اطلاع‌رسانی شده است. اطلاعیه‌ها و بنر‌هایی در محله نصب و با تمام مساجد، مدارس و تشکل‌ها تماس گرفته شده و با تشریح وظایف و اختیارات شورای اجتماعی از آنان برای عضویت در انتخابات دعوت شده است و خوشبختانه داوطلبانی از تمام محله عنصری برای عضویت در شورای اجتماعی آمده بودند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->