ترافیک سنگین در پل جهاد، سه راه خیام و تقاطع خیام در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۵۱۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۷ تیر ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز «سالم» است (۲۷ تیر ۱۴۰۳) افزایش ساعت کار مترو مشهد در شام غریبان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در ورودی‌های مشهد (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ویدئو | باز این چه شورش است که در خلق عالم است شهردار مشهد مقدس: عملیات اجرایی فاز اول سامان‌دهی و تجهیز بوستان «جهان‌شهر» آغاز می‌شود فراهم‌شدن امکان مشاهده آنلاین ظرفیت پارکینگ‌های مشهد در روز عاشورا (۲۶ تیر ۱۴۰۳) آماده‌باش نیرو‌های فضای سبز محدوده حرم رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی حریق کارگاه چوب در جاده کلات (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ۲۶۰ هیئت مذهبی در مشهد مجوز فعالیت دارند عزاداری ظهر تاسوعا در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد + تصاویر فرماندار مشهد خبر داد: تامین زیرساخت‌های خدماتی و امنیتی برای زائران حسینی ۸۰۰ ایستگاه صلواتی به‌مناسبت ماه محرم در مشهد برپا شده است پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشور | صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان انتصاب سرپرست شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با رئیس مجلس استان نجف تعطیلی بازار‌های سیار و ایست‌کار‌ها در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۳ در مشهد سامان‌دهی غرفه‌های شهرداری مشهد در بوستان‌های سطح شهر برگزاری هیات نوجوانان محله احمدآباد مشهد در شب عاشورای حسینی اوج گرما در مشهد | هتل‌های مشهد موظف به استفاده از ژنراتور اختصاصی شدند
سرخط خبرها

اینترنت مشهد از امروز روی دور سرعت

  • کد خبر: ۹۹۹۴۷
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
اینترنت مشهد از امروز روی دور سرعت
در هفته‌های گذشته کاهش سرعت اینترنت در کشور به موضوعی خبرساز تبدیل شده و بسیاری از مردم به علت این سرعت کم کلافه و سردرگم شده اند. شهرآرا انتقاد مشترکان مشهدی را درباره کاهش سرعت اینترنت پیگیری می‌کند.

سعیده آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ در هفته‌های گذشته کاهش سرعت اینترنت در کشور به موضوعی خبرساز تبدیل شده و بسیاری از مردم به علت این سرعت کم کلافه و سردرگم شده اند.

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و دارندگان مشاغل در فضای مجازی در روز‌های گذشته از کاهش سرعت اینترنت گلایه داشتند. این مهم تا جایی پیش رفته که حتی وزارت علوم هم از این موضوع ابراز نارضایتی و اعلام کرده است که کاهش سرعت اینترنت باعث اختلال در برگزاری کلاس‌های آنلاین شده است. دانلود فیلم یا بارگذاری مطالب در فضای مجازی هم که جای خود دارد.

این مسئله باعث شد تا در جدیدترین گزارش پایگاه اینترنتی اسپیدتست (Speedtest) که بر سنجش سرعت اینترنت در کشور‌های مختلف جهان متمرکز است، اعلام شود که ایران در رده بندی جهانی کشور‌ها از نظر سرعت دانلود اینترنت سیار یا همراه (موبایل) هفت پله تنزل کرده و به رده۷۹ رسیده است، درحالی که امارات متحده عربی (۳۰۲.۴۳ مگابیت در ثانیه)، کره جنوبی (۲۲۷.۹۹ مگابیت در ثانیه) و قطر (۲۱۳.۰۹ مگابیت در ثانیه) دارای پرسرعت‌ترین شبکه اینترنت سیار هستند.

در مشهد نیز به تبع کشور شاهد کاهش سرعت اینترنت بوده ایم و این موضوع را از اداره کل مخابرات خراسان رضوی پیگیر شدیم.

افزایش مصرف، کاهش سرعت

معاون شبکه مخابرات خراسان رضوی معتقد است که «آپلینک» ثابتی در استان داریم و زمانی که به مرور درخواست‌ها زیاد می‌شود و به اوج مصرف می‌رسیم، سرعت اینترنت کم می‌شود.

غلامرضا شرکتی ادامه داد: درمجموع کشور، هرماه نسبت به ماه قبل افزایش ۲۰ درصدی استفاده از اینترنت را داریم و برای اینکه سرعت آن کم نشود، باید به مرور ورودی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه سرعت اینترنت با میزان استفاده از آن رابطه مستقیم دارد، گفت: این میزان زمانی که به عدد خاصی برسد، باید دوباره با افزایش ظرفیت از طریق شرکت زیرساخت که وظیفه آن تأمین پهنای باند است، انجام شود.

پیگیری برای افزایش ظرفیت شبکه

وی افزود: باید برای هر نیازی عرضه و تقاضا متناسب باشد. اکنون که تقاضا زیاد شده است، باید عرضه را افزایش دهیم. یک بخش این افزایش در حوزه افزایش ظرفیت در اینترنت داخلی انجام می‌شود و بخش دیگر افزایش ظرفیت اینترنت بین الملل است که هردو این موضوع‌ها در حال پیگیری است تا افزایش چشمگیری را شاهد باشیم.

شرکتی با بیان اینکه در پهنه اینترنت خراسان، در برخی نقاط گره داشتیم که در حد توان آن‌ها را باز کردیم، اضافه کرد: براساس پیگیری ها، تا امروز (سه شنبه) افزایش ترافیک اینترنت استان قابل بهره برداری خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->