اخلاقی: نباید با مرزبندی میان مجلس و دولت این دو قوه را به سمت تنش ببریم پادشاه اردن پارلمان این کشور را منحل کرد هشدارها درباره تشدید عضوگیری آنلاین داعش از میان نوجوانان اروپا ایران از توافق حاصله در مورد یمن استقبال کرد مدافعان «سوباشی» با رشادت و ازخودگذشتگی، امنیت کشور را حفظ کردند وحیدی: ماندگاری زائران اربعین در کشور عراق بیشتر از ۷ روز نباشد گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مشخص شدند وزارت دفاع ارمنستان گزارش‌ها درباره امضای قرارداد تسلیحاتی با ایران را تکذیب کرد مقامات آذربایجان و رژیم صهیونیستی درباره مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند پوتین با اسد در کاخ کرملین دیدار کرد عملکرد جاوید رحمان به گزارش ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران واکنش وزارت خارجه به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که نمایندگان در نظارت، افراط یا تفریط نکنند تجهیزات هوایی و زمینی ارتش جمهوری اسلامی در خدمت تأمین امنیت زائران اربعین حسینی علی اکبر ولایتی با مسعود پزشکیان دیدار و گفتگو کرد انصراف «سید عباس صالحی» از فرایند انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم عطریانفر: مجلس با دادن رأی اعتماد به دولت چهاردهم، به توصیه‌های رهبری عمل کند ۱۲۹ قانونگذار کنگره آمریکا سخنرانی نتانیاهو را تحریم کردند تغییر ساعت کاری ادارات خراسان شمالی در روز پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) ساعات کاری ادارات شیراز و استان فارس تغییر کرد (۳ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سریلانکا؛ ۳هزار تُن زباله به بریتانیا را بازگرداند

  • کد خبر: ۹۹۹۶۶
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
سریلانکا؛ ۳هزار تُن زباله به بریتانیا را بازگرداند
گمرگ سریلانکا اظهار کرد که تمام کانتینر‌های زباله بریتانیا برخلاف قوانین بین المللی حاکم بر حمل و نقل زباله وارد کشور آن‌ها شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت؛ کانتینر‌های زباله‌های بریتانیا تحت عنوان "تشک، فرش و قالیچه مستعمل" بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ وارد سریلانکا شدند.

مقامات گمرک سریلانکا می‌گویند که زباله‌های ورودی به خاک کشور آن‌ها حاوی زباله‌های بیولوژیکی از جمله زباله‌های بیمارستانی بریتانیا بوده است.

سریلانکا؛ ۳هزار تُن زباله به بریتانیا را بازگرداند

سریلانکا آخرین کانتینر‌های بزرگ زباله را در روز دوشنبه از شهر "کلمبو" به بریتانیا باز‌گرداند | عکس: خبرگزاری فرانسه

برخی از کانتینر‌های وارد شده به سریلانکا در دمای مناسب و فضای سرد قرار نگرفته بودند و بوی تعفن می‌دادند.

۴۵ کانتینری که روز دوشنبه در بندر شهر کلمبو سریلانکا بار کشتی شد، آخرین محموله از ۲۶۳ کانتینر زباله وارد شده به این کشور بودند. سریلانکا در مجموع ۳ هزار تن زباله را به جایگاه تولید آن برگردادند.

"وجیتا راویپیریا" رئیس گمرگ سریلانکا در این باره گفت: "ممکن است که تلاش‌های جدیدی برای واردات چنین محموله‌های خطرناکی صورت بگیرد، اما ما با هوشیاری بیشتر عمل می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که این اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد".

طبق اعلام گمرک سریلانکا ۲۱ کانتینر حاوی زباله‌های پزشکی در سپتامبر (شهریور) ۲۰۲۰ به بریتانیا بازگردانده شد.

یک شرکت محلی که این زباله‌ها را از بریتانیا وارد کرده بود می‌گوید که قصد داشته فنر تشک‌های مستعمل و پنبه‌های موجود را بازیابی کند تا آن‌ها را برای تولیدکنندگان خارج از کشور بفرستد.

سریلانکا؛ ۳هزار تُن زباله به بریتانیا را بازگرداند

کارکنان گمرگ سریلانکا در حال بار زدن آخرین محموله‌های زباله و بازگرداندن آن‌ها به بریتانیا | عکس: رویترز

اما گمرگ نتوانست مدرک معتبری در باره "بازیابی منابع" بیابد.

یک گروه فعال محیط زیستی با ارائه دادخواستی خواستار بازگرداندن زباله به کشور فرستنده (بریتانیا) شد و دادگاه تجدید نظر در سال ۲۰۲۰ این درخواست را تائید کرد.

گمرگ سریلانکا اظهار کرد که تمام کانتینر‌ها برخلاف قوانین بین المللی حاکم بر حمل و نقل زباله وارد کشور آن‌ها شده است.

تحقیقات سال ۲۰۱۹ سریلانکا نشان داد که عوامل وارد کننده حدود ۱۸۰ تن زباله وارد شده به کشور را بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ به هند برده اند.

در سال‌های گذشته، فلیپین، اندونزی و مالزی صد‌ها کانتینر زباله را به کشور‌های مبدا بازگردادند.

منبع: عصرایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->