نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست سخنان «زهره حمیدی» از دست و پنجه نرم کردن با سرطان ماجرای حواشی پوستر «مست‌عشق» چیست؟ جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ به «جین کمپیون» رسید آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای سخنان جنجالی مدیر نماوا درباره بی‌تعهدی بازیگران و واکنش سینماگران سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس
سرخط خبرها

نمایش دو فیلم ایرانی در جشنواره آنلاین «ملبورن»

  • کد خبر: ۳۴۸۴۹
  • ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
نمایش دو فیلم ایرانی در جشنواره آنلاین «ملبورن»
فیلم سینمایی «متری شش و نیم» و مستند «سایه‌های بی خورشید» نمایندگان سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن خواهند بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن که ابتدا به خاطر شیوع کرونا لغو شده بود، حالا از ۶ تا ۲۳ اوت (۱۶ مرداد تا ۲ شهریور ۹۹) به صورت مجازی برگزار می‌شود. در نسخه آنلاین این جشنواره، ۷۴ فیلم بلند و ۴۴ فیلم کوتاه از ۵۶ کشور جهان به نمایش درخواهد آمد.

 

فیلم سینماییمتری شش و نیم به کارگردانی سعید روستایی و مستند سایه‌های بی خورشید ساخته مهرداد اسکویی نیز به نمایندگی از سینمای ایران در این جشنواره مجازی نمایش داده خواهند شد.

 

فیلم متری شش و نیم در جشنواره فیلم فجر سال ۹۷ خوش درخشید و در هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم ونیز اکران شد. سایه‌های بدون خورشید اسکویی نیز در نخستین نمایش جهانی خود در افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام به نمایش درآمد و موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از این جشنواره شد.  

 

جشنواره مجازی ملبورن با فیلم فانتزی اولین گاو به کارگردانی کلی رایکارد افتتاح شده و با  اِما ساخته پابلو لارین به کار خود پایان می‌دهد. نکته قابل توجه دیگر این که ۴۹ درصد از فیلم‌های جشنواره امسال دست‌کم یک کارگردان خانم در تیم خود دارند.

 

جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن یک جشنواره سالانه فیلم است که از سال ۱۹۵۲ هر ساله به مدت سه هفته در ملبورن برگزار می‌شود. این جشنواره که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم در جهان است، بیش از ۳۵۰ فیلم از استرالیا و سایر نقاط جهان را در بخش فیلم‌های بلند، مستند و فیلم کوتاه به نمایش می‌گذارد.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->