زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم
سرخط خبرها

آمار فوتی های کرونا در خراسان رضوی تک رقمی شد

  • کد خبر: ۱۰۱۴۷۴
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
آمار فوتی های کرونا در خراسان رضوی تک رقمی شد
رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان رضوی تک رقمی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد پهلوان افزود: در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی شامل مبتلایان سرپایی، بستری‌شدگان و فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان رضوی رو به کاهش است.

وی ادامه داد: هم اکنون روزانه ۱۶۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری می‌شوند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از این تعداد روزانه حدود ۱۵۰ نفر در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

دکتر پهلوان افزود: در حال حاضر ۷۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۱۹۸ نفر آنان بد حال بوده و در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای این استان تحت درمان قرار دارند.

وی ادامه داد: همچنین روزانه بیش از ۵۳۰ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۹۶ هزار و ۳۱۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۶۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۸ هزار و ۱۱۶ تن رسیده است و سه هزار و ۵۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌ های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۸۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

تا کنون ۶۳ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۴۰۱ دُز اول، ۵۵ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۲۴۵ دُز دوم و ۲۴ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۶۱ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۳ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۱۰۷ دُز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در جهان ۴۴۶ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۶۳۹ نفر را بیمار کرده و جان ۶ میلیون و ۰۲۱ هزار و ۷۴۳ نفر را گرفته است. ۳۸۰ میلیون و ۰۸۸ هزار و ۵۰۶ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان نیز درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۸۰ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۵۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۹۸۴ هزار و ۰۲۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل، فرانسه و انگلستان بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا را در جهان دارند حذف شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->