دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود
سرخط خبرها

انقراض حشرات چه پیامدهایی دارد؟

  • کد خبر: ۱۰۲۱۴۶
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
انقراض حشرات چه پیامدهایی دارد؟
جمعیت حشرات در سراسر جهان رو به کاهش است و نابودی آن‌ها پیامد‌های فاجعه باری برای اکوسیستم‌ها خواهد داشت. دانشمندان به دنبال جایگزین‌هایی برای حشرات هستند. فروپاشی جمعیت حشرات می‌تواند اکوسیستم‌ها را از هم بپاشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جمعیت حشرات در سراسر جهان رو به کاهش است و نابودی آن‌ها پیامد‌های فاجعه باری برای اکوسیستم‌ها خواهد داشت. دانشمندان به دنبال جایگزین‌هایی برای حشرات هستند. فروپاشی جمعیت حشرات می‌تواند اکوسیستم‌ها را از هم بپاشد. دانشمندان به این موضوع فکر می‌کنند که آیا ربات‌ها و پهپاد‌ها می‌توانند این شکاف را پر کنند. بااین حال، اگر با سرعت کافی عمل نکنیم و سقوط امپراتوری‌های کوچک حشرات موجب فروپاشی کل اکوسیستم شود، چه؟ به راحتی می‌توان پیش بینی کرد که با توجه به ماهیت نامتوازن جوامع، چگونه کاهش ذخایر برخی از موادغذایی و کاهش جمعیت حیوانات وحشی، رنج مستمری را بر جوامع آسیب پذیر و فقیر تحمیل خواهد کرد و شاید کمیاب ترشدن منابع بنیادی، موجب ایجاد درگیری شود.

اکنون به منظور حل مشکل کاهش جمعیت حشرات به پروژه‌هایی امید بسته ایم که در مراحل اولیه قرار دارند: ایجاد گرده افشان‌های اصلاح شده ژنتیکی که دربرابر بیماری و موادشیمیایی مقاوم هستند یا ساخت دستگاه‌هایی که گرده‌ها را به سمت گیاهان پرتاب می‌کنند تا به باروری آن‌ها کمک کنند.

دانشمندان دیگر روی تقلید و بازآفرینی ظاهر و عملکرد حشرات کار می‌کنند. پژوهشگران دانشگاه هاروارد ربات‌های کوچکی را اختراع کرده اند که توانایی شنا کردن دارند و بدون اینکه آسیب ببینند، موانع را رد می‌کنند.
پژوهشگران هلندی با الهام گرفتن از مگس‌های میوه و حرکت سریع بال‌های آن ها، رباتی با بال‌هایی از جنس مایلار ساخته اند. مایلار ماده‌ای است که در تولید پتو‌های فضایی استفاده می‌شود. ربات دل فلای (DelFly) دانشگاه فناوری دلفت قابلیت معلق ماندن و چرخیدن دارد و در چند ثانیه به سرعت زیاد انسان می‌رسد.

ماتج کاراسک، پژوهشگری که روی این پروژه کار می‌کند، می‌گوید حتی پیش از اینکه کار روی دل فلای را آغاز کند، مجذوب چابکی و آگاهی فضایی حشرات بوده است. ربات‌های کاراسک جایگزین دقیقی برای مگس یا زنبور نیستند. آن‌ها با پهنای بال ۳۳ سانتی متر، ۵۵ برابر مگس میوه هستند. همچنین، هنوز مشکل حمل محموله‌های بزرگ گرده بدون از دست دادن قابلیت مانور وجود دارد.

حشرات ویژگی‌های شگفت انگیزی دارند. برای مثال، زنبور‌های گرده می‌توانند فوتبال بازی کردن را یاد بگیرند و برای مراقبت از افراد جوان کندو خواب خود را رها کنند و تجارب خوب و بد را به خاطر بسپارند. سوسک ویولن از نظر ظاهری مانند ویولن است و از کنار کاملاً مسطح دیده می‌شود. پروانه مونارک زیبا است و از طریق پا‌های خود شهد گل‌ها را می‌چشد. ما همه حشرات را از دست نخواهیم داد؛ اما دیوید واگنرِ حشره شناس می‌گوید:
آینده حیات جهانی بسیار ساده شده‌ای است. ما حشرات را خواهیم داشت؛ اما گونه‌های بزرگ را از دست خواهیم داد. فرزندان ما دنیای کوچک تری خواهند داشت. این چیزی است که ما به آن‌ها می‌دهیم.

آخرین پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که کاهش جمعیت زنبور‌ها میزان تولید محصولات کشاورزی مهمی مانند سیب و بلوبری و گیلاس را کاهش داده است. پرندگان حشره خوار نه تنها در مزارع فرانسه، بلکه حتی در مناطق دورافتاده جنگل‌های بارانی آمازون در حال کاهش هستند. واگنر و همکارانش تأیید کردند که جمعیت بسیاری از حشرات در سراسر جهان سالانه ۱ تا ۲ درصد کاهش پیدا می‌کند و اگر اقدام مؤثری انجام نشود، به طور قطع این وضعیت وحشتناک می‌تواند بدتر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->