جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

طلوع در مشهد غروب در منا

  • کد خبر: ۱۰۴۳۶۳
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
طلوع در مشهد غروب در منا
یادی از شهیدمحسن حاجی‌حسنی‌کارگر قاری مشهدی که در سرزمین حجاز آسمانی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهیدمحسن حاجی‌حسنی‌کارگر یکی از شهدای مظلوم حادثه منا و از قاریان ممتاز کشور و افتخار ما مشهدی‌ها بوده و هست که زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها صدای دل‌نشین او را هنگام اذان صبح و نیز زائران
بیت‌ا... الحرام تلاوت‌های ملکوتی‌اش را از یاد نمی‌برند. در ماه مبارک رمضان، ماه نزول کلام وحی، نیم‌نگاهی به ابعاد شخصیتی این شهید گران‌قدر می‌اندازیم.

آقامحسن سال۱۳۶۷ در جوار حرم امام رضا (ع) به دنیا آمد. او از همان کودکی با حمایت و تشویق‌های پدر و مادر و با کمک دو برادر بزرگ‌ترش به جلسه‌های قرآن راه پیدا کرد. در همان جلسه اول سوره کوثر را که از قبل تمرین کرده بود، تلاوت کرد و از استاد آن جلسه نوار کاستی که پشت جلد آن عکس استاد شحات بود، هدیه گرفت. محسن با گوش‌دادن به آن نوار کاست که صوت‌های استاد شحات انور بود، به قرآن بیشتر علاقه‌مند شد و با انگیزه بیشتری به یادگیری قرآن پرداخت.

مصطفی، برادر بزرگ‌تر محسن که از استادان قرآن در مشهد است، همواره او را راهنمایی می‌کرد و به او روحیه می‌داد، تا اینکه در سال ۱۳۸۱، درست زمانی که چهارده‌ساله بود، اولین‌بار در مسابقات قرآن شرکت کرد و در مرحله کشوری مسابقات قرآن شکوفه‌ها رتبه اول رشته قرائت را به دست آورد و در همان سال به‌عنوان نماینده ایران در مسابقات قرآن عربستان شرکت کرد، اما بعد از آن تا سال ۱۳۹۳ دیگر در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرد. زیرا معتقد بود مسابقات قرآن قاری را رشد نمی‌دهد و به‌جای اینکه قاری‌پرور باشد، قاری‌سوز است.

محسن سال ۱۳۹۳ در سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران شرکت کرد و موفق شد پس از نماینده استان یزد، حسن دانش، مقام دوم را به دست آورد. نزدیک به سه ماه بعد، به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در پنجاه‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی نیز با تلاوتی شایسته، موفق به احراز رتبه نخست شد.

محسن حاجی‌حسنی‌کارگر دوم مهر۱۳۹۴ در حادثه منا که به‌دلیل ازدحام جمعیت در یکی از مسیر‌های حرکت حاجیان به سمت جمرات رخ داد، به شهادت رسید. به پاس تلاوت‌های شهیدحاجی‌حسنی‌کارگر در حرم مطهر امام رضا (ع)، سرانجام پیکرش در صحن جمهوری حرم آرام گرفت.
پس از شهادت شهید حسنی‌کارگر محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با خانواده این شهید دیدار کرد.

محمود شحات‌انور، فرزند استاد شحات محمد انور، نیز در صفحه اینستاگرامش این‌طور نوشت: مسئول این صفحه به همه محبان و خانواده قاری قرآن محسن حاجی‌حسنی، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی که چند روز پیش شهید شده است، تسلیت می‌گوید. از خداوند می‌خواهم ایشان را قرین رحمت خود قرار دهد. ما به سوی پروردگار رجعت خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->