«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

آیا تولید گرد و غبار در مرز ایران و عراق واقعیت دارد؟ + فیلم

  • کد خبر: ۱۰۴۳۸۹
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
  • ۱
آیا تولید گرد و غبار در مرز ایران و عراق واقعیت دارد؟ + فیلم
هر از چندگاهی با افزایش میزان گرد و غبار در پایتخت، شایعه‌ای با انتشار فیلم کوتاهی در فضای مجازی منتشر می‌شود که ادعا می‌شود، «عراقی‌ها از عمد در حال تولید گرد و غبار در مرز ایران هستند».

«فیلم لو رفته از عراق و خاکی که بسمت خوزستان می‌فرستند» این یکی از تازه‌ترین شایعاتی است که در تخریب روابط ایران صورت می‌گیرد.

عده ای دیگر ادعا کردند که دستگاه های تولید ریزگرد با همکاری چین برای فراری دادن مردم خوزستان به کار گرفته شده است.

آیا تولید گرد و غبار در مرز ایران و عراق واقعیت دارد؟ + فیلم

تعداد بازدید : 2143

اما بررسی این فیلم نشان می‌دهد که این تکه فیلم بخشی از گزارش یک برنامه پرتغالی زبان است که در سال ۲۰۱۹ پخش شده است. گوینده ویدئو اصلی در ابتدا به شوخی می‌پرسد: «این چیست؟ ماشین‌هایی که ماشین‌های دیگر را کثیف می کنند؟...» او در ادامه توضیح می‌دهد که بعضی از بیننده‌ها به آنها گفته‌اند که این ماشین‌ها در حال جمع‌آوری بذر برای مراتع هستند.

تعداد بازدید : 666

در ادامه فیلم مشابه دیگری را می بینید که کشاورزان با دستگاه‌های مربوطه در حال پاشیدن خاک بر روی زمین‌ های کشاورزی خود هستند تا از کودهای شیمیایی کمتری استفاده کنند و محصول ارگانیک تولید کنند.

تعداد بازدید : 784

همچنین بسیاری از کارشناسان از جمله کارشناس اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان معتقدند از نظر علمی چنین چیزی تایید نمی‌شود زیرا اگر ریزگردی هم تولید شود، مقطعی بوده است و عملا نمی‌تواند کیلومترها طی کند و به مرز خوزستان برسد.

بیابان زایی، تغییرات اقلیمی، سدسازی‌ها و خشکسالی تالاب‌ها از مهمترین دلایل وقوع چنین اتفاقی است. اما در کل درباره علل وجود چنین گردو غبارهایی نظرات کارشناسی مختلفی وجود دارد؛ یک سری از کارشناسان منشاء کانون‌های داخلی را در پیدایش چنین امری مهم می‌دانند و عده ای دیگر آن را به کانون‌های خارجی مرتبط می‌دانند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان هم در این باره عنوان کرد: بر اساس تحقیقی که در در سال ۲۰۱۷ انجام شد، حدود ۶۴ درصد گرد و غبار‌ها داخلی و ۳۶ درصد با منشاء خارجی هستند.

اما به نظر می‌رسد انتشار چنین اخبار بدون سندی بیشتر از هرچیزی در راستای تخریب روابط بین ایران با کشورهای همسایه و یا دارای منافع مشترک ساخته می‌شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
1
0
خب این کجاش یه تیکه ازیه فیلم ۲۰۱۹ بود ازچی داری دفاع میکنی ؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->