قیمت انواع گوشی سامسونگ در بازار | پیش‌فروش گلکسی S۲۵ آغاز شد ویدئو | آنباکس گلکسی اس ۲۵ اولترا از پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری هوش مصنوعی ترامپ چه می‌دانید؟ سری گلکسی S25 سامسونگ رونمایی شد| اعلام قیمت و تاریخ عرضه پرچم‌دار جدید رقابت انسان‌ها و ربات‌ها در نیمه‌ماراتن چین نسخه تکامل‌یافته ماهواره کوثر سال آینده به فضا پرتاب می‌شود گروه «تپسل» اپلیکیشن «کافه بازار» را خرید تجار بالاخره می‌توانند آیفون‌هایی را که شناسه‌شان باز شده، ثبت سفارش کنند توکن PX «نات پیکسل» لیست شد + قیمت اولیه راس اولبریکت کیست؟ | خالق موفق‌ترین دارک‌وب خریدوفروش مواد مخدر ترامپ برای راس اولبریکت، خالق وب‌سایت «جاده‌ی ابریشم»، فرمان عفو صادر کرد استعفای رئیس ناسا آمریکا همزمان با آغاز دولت دوم ترامپ فرهنگستان جایگزین «فوروارد» را معرفی کرد ترامپ دستور بایدن برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی را لغو کرد آیا رمزارزها در نوسان‌ نرخ ارز اثرگذار هستند؟ بیش از ۵۷ هزار حمله سایبری در پاییز ۱۴۰۳ علیه ایران اتفاق افتاد+جزئیات با حمایت ترامپ، ممنوعیت تیک تاک در آمریکا برداشته شد پیام هکرها برای کسب‌وکارهای رژیم صهیونیستی: «غزه پیروز است!» مدت ریلزهای اینستاگرام به ۳ دقیقه‌ افزایش یافت پشتیبانی از فناوری صوتی Eclipsa به گوگل کروم و اندروید می‌آید آمریکایی‌ها بعد از ممنوعیت تیک تاک در کشورشان، از چه سرویسی استفاده می‌کنند؟
سرخط خبرها

تونل ۱۱میلیارد دلاری فناورانه برای اتصال دو نقطه اروپا + جزئیات و تصاویر

  • کد خبر: ۱۰۴۷۸۷
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
تونل ۱۱میلیارد دلاری فناورانه برای اتصال دو نقطه اروپا + جزئیات و تصاویر
تونل ریلی برنر که از شهر اینسبروک در اتریش آغاز می‌شود، ۵۵ کیلومتر امتداد داشته تا به فورتتزا در ایتالیا برسد. برای ساخت تونل ریلی برنر که قرار است در سال ۲۰۲۸ عملیاتی شود، بودجه‌ای ۱۱ میلیارد دلاری در نظر گرفته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کوریدور اسکاندیناوی-مدیترانه یک محور حیاتی شمال به جنوب برای اقتصاد اروپا است. این کوریدور از فنلاند و سوئد در شمال، تا جزیره مالت در جنوب امتداد می‌یابد و دانمارک، شمال، مرکز و جنوب آلمان، مرکز صنعتی شمال و بنادر جنوبی ایتالیا را در بر می‌گیرد.

ببینید تا از این پروژه بیشتر بدانید:

این کوریدور تا زمانی به رشته کوه آلپ می‌رسد با چالش خاصی مواجه نیست. اما برای عبور از این مانع بزرگ، مهندسان اروپایی ساخت تونلی که از دل کوه‌های آلپ عبور می‌کند را دنبال می‌کنند.

برای ساخت تونل ریلی برنر (Brenner Base Rail Tunnel) که قرار است در سال ۲۰۲۸ عملیاتی شود، بودجه‌ای ۱۱ میلیارد دلاری در نظر گرفته شده است.

این تونل کاهش ترافیک و تحقق اهداف زیست محیطی تعیین شده توسط اتحادیه اروپا که برای آینده منطقه آلپ ضروری محسوب می‌شود را هدف قرار داده است.

تونل ۱۱میلیارد دلاری فناورانه برای اتصال دو نقطه اروپا + جزئیات و تصاویر

گذرگاه برنر یکی از گذرگاه‌های اصلی شرق کوه‌های آلپ است که در ارتفاع ۱۳۷۱ متری از سطح دریا قرار دارد و کمترین ارتفاع را بین این دسته از گذرگاه‌ها دارد. از این گذرگاه می‌توان در تمام طول سال استفاده کرد. در سال ۱۸۶۷ مسیر ریلی برنر برای بهبود ظرفیت حمل و نقل ساخته شد و در دهه ۱۹۷۰ به مسیر ماشین‌رو ئی ۴۵ پیوست تا یک شاهراه برای ترافیک از دریای شمال به سمت مدیترانه و بالعکس ایجاد شود.

در حال حاضر، ۴۰ درصد از کل حمل و نقل بار بر فراز کوه‌های آلپ از گذرگاه برنر صورت می‌گیرد، اما به دلیل شیب‌های تند و تاثیری که بر کاهش سرعت قطار‌ها دارد، بیش از دو سوم محموله‌های بار در واقع از جاده عبور می‌کنند. این شرایط در کنار افرادی که برای گذراندن اواقت فراغت و تفریح به منطقه می‌آیند، به ترافیک و سر و صدای زیاد و کیفیت پایین هوا در ناحیه منجر شد و اتحادیه اروپا در سال ۱۹۹۴ تصمیم گرفت تا اقداماتی برای رسیدگی به این شرایط انجام دهد.

تونل ۱۱میلیارد دلاری فناورانه برای اتصال دو نقطه اروپا + جزئیات و تصاویر

تونل برنر که از شهر اینسبروک در اتریش آغاز می‌شود، ۵۵ کیلومتر امتداد داشته تا به فورتتزا در ایتالیا برسد. پس از تکمیل، این تونل به تونل‌های کنارگذر اینسبروک متصل می‌شود و در نتیجه طولانی‌ترین راه آهن زیرزمینی در جهان که در مجموع ۶۴ کیلومتر امتداد دارد، شکل خواهد گرفت.

دو تونل اصلی برای عبور قطار‌ها خواهند بود، در شرایطی که چهار تونل جانبی که به سطح متصل می‌شوند، امکان جابجایی بار به داخل و خارج را فراهم می‌کنند. برای مواقع اضطراری، دو تونل اصلی در هر ۳۳۳ متر به یکدیگر متصل شده و سه ایستگاه اضطراری نیز در فاصله ۲۰ کیلومتری از یکدیگر قرار خواهند گرفت.

تونل ۱۱میلیارد دلاری فناورانه برای اتصال دو نقطه اروپا + جزئیات و تصاویر

منبع: عصرایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->