پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است
سرخط خبرها

تصویب طرح صیانت برای اقتصاد گردشگری ایران چه تبعاتی دارد؟

  • کد خبر: ۱۰۵۰۶۶
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
  • ۱
تصویب طرح صیانت برای اقتصاد گردشگری ایران چه تبعاتی دارد؟
عضو گروه پژوهشی مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی گفت: محدودسازی اینترنت فعالیت‌های اقتصادی گردشگری ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

گروه اقتصاد | شهرآرانیوز؛ رضا رضوانی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص تاثیر اینترنت بر فعالیت‌های اقتصادی گردشگری بیان کرد: در جهانی کنونی فناوری اطلاعات و ارتباطات ما را با شرایط جدیدی روبرو ساخته است. جامعه ما در حال تجربه یک انقلاب صنعتی جدید است که از آن به عنوان انقلاب اطلاعاتی نیز نام می‌برند.

وی ادامه داد: در حالی فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در تمام ابعاد زندگی ما حاضر شده‌اند که روش‌های پیشرفته تحلیل آماری و هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در حال شکل دادن به کل طیف فعالیت‌های ما از جمله روش‌های اجتماعی، کار، سفر و تعامل با محیط‌مان هستند.

عضو گروه پژوهشی مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگری پژوهشکده گردشگری گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم حفظ حریم خصوصی شهروندان و تدوین پروتکل‌های دقیق جهت ارائه و تصویب مواد قانونی جهت حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و افراد جامعه در این فضا است.

رضوانی با اشاره به تبعات تصویب طرح صیانت در مجلس عنوان کرد: امروز در کشور شاهد تصویب طرح صیانت هستیم که تحت عنوان حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی معرفی می‌شود. البته جزئیاتی کاملی از طرح هنوز اعلام نشده است، اما در ذهنیت جامعه محدودسازی افراد در دسترسی به فضای آزاد اطلاعات ایجاد شده است.

وی افزود: شاید هیچ عرصه‌ای به اندازه گردشگری از فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیر نگرفته است. در حال حاضر شاهد استفاده فزاینده از ICT‌ها در عرصه گردشگری هستیم. دائما برنامه‌های جدیدی تحت عنوان استارت‌آپ‌های گردشگری معرفی می‌شوند که برخی از آنان دارای کارایی بالایی نیز هستند و جایگاه خوبی نیز به دست آورده‌اند. یک موضوع اساسی که می‌توان از آن به عنوان نقطه تهدید نیز نام برد نبود مواد قانونی مشخص و شفاف در مورد بکار‌گیری و استفاده از این بستر در قالب‌های جدید است.

رضوانی گفت: در ایران هر اقامتگاه رسمی و شناسنامه‌دار باید لیست میهمانان شبانه خود را به اداره اماکن تحویل دهند و پذیرش میهمان نیز با توجه به شرایط قانونی و شرعی کشور انجام شود، اما در مورد اقامتگاه‌های غیرمجوز‌دار و فاقد شناسنامه که تحت عنوان خانه‌های شخصی اجاره داده می‌شوند، از این شرایط برخوردار نیستند.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد پلت‌فرم‌هایی همچون نمونه‌های خارجی در کشور شکل بگیرد در درجه اول نیازمند تدوین رویه‌های قانونی آن هستیم که خلاء آن احساس می‌شود. فقدان رشته دانشگاهی در رسته حقوق همچون شاخه‌های جرم و جزا به نوعی تدوین این رویه‌ها را نیز دشوار می‌سازد.

عضو گروه پژوهشی مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگری پژوهشکده گردشگری اظهار کرد: فارغ از گردشگری داخلی و محلی، در زمینه گردشگری خارجی که ارزآوری مهم‌ترین مزیت آن است، به نوعی فعالیتی صادراتی محسوب می‌شود. بخش خصوصی کاملا نیازمند استفاده از فضای اینترنت و دسترسی آزاد به این بستر است که هرگونه محدودیتی فعالیت اقتصادی این بخش را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد که ره‌آورد آن افزوده شدن تعدادی دیگر به لشکر عظیم بی‌کاران کشور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهنامي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
0
0
سلام يجوراي ميشه رشته حقوق و حقوق اسلامي كه دانشگاه هاي دولتي هستند و تقريبا يك رشته علمي حقوقي هستند را با آموزش قوانين گردشگري به عنوان علم حقوق گردشگري قرار دهند و دروس جغرافيايي گردشگري به دانشجويان بايد آموزش دهند تا بيشتر كارمند ميراث فرهنگي وگردشگري و وزارت خارجه باشند . با تشكر
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->