سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی هوای مشهد پاک شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شهرداری مشهد نیاز به بازنگری دارد + فیلم واحد‌های اقامتی مشهد از نیمه اسفند تاکنون ۳۹ درصد اشغال شده است (۶ فروردین ۱۴۰۳) بهره‌مندی ۵۰هزار نفر از خدمات ایستگاه‌های استقبال از زائر در مشهد
سرخط خبرها

شهردار مشهد در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران ستاد استقبال از بهار ۱۴۰۱: امروز اکثر پروژه‌های عمرانی حائز اهمیت به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر: ۱۰۵۱۵۶
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
شهردار مشهد در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران ستاد استقبال از بهار ۱۴۰۱: امروز اکثر پروژه‌های عمرانی حائز اهمیت به بهره‌برداری رسید
شهردار مشهد گفت: فعالیت‌های عمرانی در شهر مشهد در قالب پروژه‌های متعدد آغاز شده بود که میانگین پیشرفت ریالی و پرداخت به پیمانکاران تناسب زیادی با پیشرفت فیزیکی نداشت که خوشبختانه امروز اکثر پروژه‌های عمرانی حائز اهمیت به بهره‌برداری رسید که در این راستا از تمامی پیمانکاران تقدیر و تشکر می‌کنم.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران ستاد استقبال از بهار ۱۴۰۱ که با حضور استاندار خراسان رضوی، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و سایر مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: از همه همکارانی که زحمت کشیده‌اند و زبان از بیان آن قاصر است، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ضمن تشکر از مدیریت استاندارخراسان‌رضوی به جهت انجام هماهنگی‌های خوب در سطح استان افزود: از دستگاه‌های اجرایی که در کمیته‌های مختلف ستاد خدمات سفر فعال بوده و آنانی که به‌صورت گمنام در کف خیابان و در قالب تشکل‌های خیابانی خدمات‌رسانی کرده‌اند نیز تقدیر و تشکر می‌کنم.

شهردار مشهد بیان کرد: در طول چند ماه گذشته با کمک یکایک شما بزرگواران اتفاقات خوبی در مشهد رقم خورد، در ابتدای ورود دوره جدید مدیریت شهری کرونا وضعیت خوبی نداشت و ضریب نفوذ واکسیناسیون بالا نبود، اما با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و مدیران وقت استان دو اتفاق بزرگ در سطح مدیریت شهری رقم خورد که تاثیر به‌سزایی در افزایش ضریب واکسیناسیون داشت.

راه‌اندازی اولین ناوگان اتوبوسی واکسیناسیون در سطح کشور

ارجائی ضمن اشاره به راه‌اندازی اولین ناوگان اتوبوسی واکسیناسیون کشور در مشهد و اختصاص تمامی اماکن در اختیار شهرداری به موضوع واکسیناسیون، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این اقدامات بود تاثیر زیادی در کاهش شیوع مجدد ویروس کرونا در سطح شهر داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین فعالیت‌های عمرانی در شهر مشهد در قالب پروژه‌های متعدد آغاز شده بود که میانگین پیشرفت ریالی و پرداخت به پیمانکاران تناسب زیادی با پیشرفت فیزیکی نداشت که خوشبختانه امروز اکثر پروژه‌های عمرانی حائز اهمیت به بهره‌برداری رسید که در این راستا از تمامی پیمانکاران تقدیر و تشکر می‌کنم، همچنین پروژه جلوخان پایانه با ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی در ابتدای تحویل پروژه و چندین تقاطع غیرهمسطح با تلاش همکاران سازمان عمران به بهره‌برداری رسید که از همه عزیزان سپاسگزارم.

شهردار مشهد تصریح کرد: چندین واگن قطار به ارزش ریالی هزار میلیارد ریال وارد ایران شده که در تهران اسمبل و به مشهد وارد شد و حال با آرامش فکری می‌توانیم سراغ تکمیل خطوط مترو برویم؛ هرچند هنوز برای تجهیز آن کار زیاد است، اما کمک‌های استانداری خط ۴ را تکمیل خواهیم کرد، در خط چهار، تنها ۶ متر پیشرفت فیزیکی داشتیم که امروز از مرز یک کیلومتر عبور کرده و این پیشرفت در مناطق خطری بوده است.

۱۱۰ دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شده است

وی ادامه داد: همچنین ۸۳ دستگاه اتوبوس خریداری و ۲۷ دستگاه نیز بازسازی شد که در مجموع ۱۱۰ دستگاه به ناوگان اضافه شده است، در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری وضعیت پول نقد مساعد نبود، اما با تلاش بی‌وقفه همکاران در حوزه مالی به جز منطقه ثامن، تمامی مناطق صددرصد بودجه نقد خود را محقق کردند که در نوبه خود بی‌نظیر است.

شهردار مشهد اظهار کرد: حوزه راه‌وشهرسازی نیز کمک شایانی به ما کرده و حدود ۱۱۰ درصد بودجه محقق شد شهرداری منطقه ثامن نیز به دلیل ایجاد مشکل در طرح ابلاغی نتوانست بودجه خود را محقق کند که امیدوارم این نقص‌هابرطرف شود.

ارجائی ضمن اشاره به اینکه مبنای ما افزایش ناوگان اتوبوسرانی است، گفت: ۱۴۰ دستگاه اتوبوس خریداری خواهد شد که قرارداد آن منعقد شده و امیدواریم به ۳۰۰ دستگاه برسانیم و در صورت همراهی دستگاه‌ها، این اتوبوس‌ها تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی مشهد اضافه خواهد شد تا تزریق جان تازه‌ای به اتوبوسرانی باشد، در چهار سال گذشته ۱۸۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شده و در کمتر از ۶ ماه ۸۰ دستگاه ناوگان اضافه کردیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم در نقاط کم‌برخوردار هزینه خدمات اتوبوسرانی را به صفر مایل کنیم تا هزینه‌ای پرداخت نکنند به خصوص از خطوط فرعی به خطوط اصلی که مردم دچار مشکل هستند.

شهردار مشهد اظهار کرد: در مترو با قدرت ادامه خواهیم داد و مبنای ما این است که خط دو و سه را با هدف اتصال راه‌آهن، ترمینال و حرم مطهر به یکدیگر متصل کنیم، چند شهریان اساسی در حاشیه شهر و شریان شمال به جنوب در حال طراحی است تا بتوانیم کلنگ‌زنی کنیم.

سیصد میلیارد تومان در زمینه اشتغال زنان در حاشیه‌شهر هزینه خواهد شد

ارجائی بیان کرد: یک پارک شهری بزرگ و چند پارک محلی و منطقه‌ای تدارک دیده شده که توافق بسیار خوبی با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام داده‌ایم و امیدواریم در چند ماه آینده این توافقنامه ردوبدل شود، همچنین در صورت توافق شورا، سیصد میلیارد تومان در زمینه اشتغال زنان در حاشیه‌شهر هزینه خواهد شد تا بتوانیم از بخشی از زندگی آنان گره‌گشایی کنیم.

وی ضمن اشاره به توافق با مالکان زمین‌های بزرگ مقیاس، افزود: به دنبال کاهش وابستگی درآمد‌های شهری و درآمد‌های پایدار برای شهرداری هستیم، بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد ۲۶ هزار میلیارد تومان است که با هدف و تدوین برنامه‌هایی آن را به اجرا می‌رسانیم.

عدالت توزیعی نکته برجسته اقدامات استقبال از بهار ۱۴۰۱

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: امسال فعالیت‌های بهاری صرفا در چند محور خاص انجام نشد بلکه از حاشیه تا متن شهر شاهد خدمات‌رسانی به مردم بودیم و عدالت توزیعی فعالیت‌ها از نکاتی بود که مورد توجه قرار گرفت.
علی نجفی نیز در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران استقبال از بهار ۱۴۰۱، اظهار کرد: بعد از دو سال درگیری با ویروس کرونا، امسال به لطف حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام توفیق خدمت‌گزاری مجدد به زائرین بارگاه منور رضوی نصیب خادمان شهر بهشت شد.

وی افزود: برنامه استقبال از بهار چندین سال است که در شهر مشهد اجرا می‌شود، اما امسال با چند رویکرد متفاوت به استقبال از بهار و زائرین علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام رفتیم و فعالیت‌های ما به شکل متوازن در کل شهر توزیع شد.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد بیان کرد: امسال فعالیت‌های بهاری صرفا در چند محور خاص انجام نشد بلکه از حاشیه تا متن شهر شاهد خدمات‌رسانی به مردم بودیم و عدالت توزیعی فعالیت‌ها از نکاتی بود که مورد توجه قرار گرفت.

نجفی خاطرنشان کرد: شرایط اقتضا می‌کند که در فصل نو و سال نو شهر زیباسازی شود و المان‌های نوروزی در سطح شهر نصب شود، اما امسال با رنگ و بوی رضوی تلاش کردیم نسبتی بین شهر مشهد و این المان‌ها برقرار کنیم و المان‌های نوروزی شهر مشهد متفاوت با دیگر شهر‌ها باشد.

وی اضافه کرد: امسال تلاش شد در کنار فعالیت‌ها و برنامه‌های همیشگی، اقدامات متفاوت و نوآورانه‌ای هم برنامه‌ریزی شود که مناطق از آن استقبال خوبی کردند.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: از دیگر اقدامات متفاوت ما در کشور می‌توان به المان‌های تعاملی اشاره کرد که موجب ارتباط میان المان و مخاطبان می‌شود، یکی از برنامه‌های ویژه ما در سال جدید، طرح محله بهاری بود که در ۱۶ محله حاشیه شهر برگزار شد و هدف آن انجام فعالیت‌های روبنایی عمرانی مانند روکش آسفالت، علائم ترافیکی و … است، همچنین امسال شهرداری مشهد توجه ویژه‌ای به خانواده معظم شهدا داشته است که این اقدام از نظر ریالی قابل توجه نیست، اما بسیار ارزشمند است.

نجفی ضمن اشاره به اینکه المان‌های تعاملی برای اولین بار در مشهد با تاکید بر فرهنگ رضوی نصب و جانمایی شد، گفت: این المان‌ها به صورت دائمی در سطح شهر نصب شده‌اند و دارای پیام‌های خاصی هستند.

وی افزود: بیش از صد آذین‌بندی خاص و ۳۸۷ اقدام فرهنگی در ایستگاه‌های استقبال از زائر و ورودی‌های شهر برگزار شد که بالغ بر ۵۱۶ هزار زائر مخاطب این برنامه‌ها بودند، پانصد دستگاه اتوبوس را نیز به هسته مرکزی شهر در سال تحویل تخصیص داده‌ایم.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد بیان کرد: ۵۰ دستگاه اتوبوس برای تردد زائران به بارگاه امام رضا قرار داده شد و ۲۴۰ دستگاه تاکسی با مسیر منتهی به حرم مطهر تقویت شد.

نجفی عنوان کرد: ۳۶۰ واگن شست‌وشو شد و سرفاصله قطارشهری کاهش پیدا کرد از سویی دیگر علاوه بر ۱۱ هزار و ۸۴۰ پارکینگی که هرسال اختصاص پیدا می‌کرد، امسال با کمک همه دستگاه‌ها ۲۰ هزار جای پارک در هسته مرکزی شهر اضافه شد.

وی ادامه داد: امسال بیش از ۱۸ میلیون گل و بوته با کیفیت بالا کاشته و هزار و ۹۶ المان نوروزی، هزار و ۸۸۱ فلاورباکس و گل‌کاری و ۱۰۶ المان توپیاری که تنها چند کشور فناوری آن را در اختیار دارند با توزیع مناسبی در کل سطح شهر مشهد اجرایی شد.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: کارناوال گل و دوچرخه از پنج نقطه شهر به راه افتاد که ترویج حمل‌ونقل پاک بود و پانصد هزار متر طول از جداول رنگ‌آمیزی شد.

نجفی گفت: در تمامی کمپ‌های استقبال از زائرین نیرو‌های آتش‌نشانی مستقر و تا صبح بیدار بودند و به همین علت علی‌رغم برودت هوا شاهد حتی یک فوتی بر اثر گازگرفتگی نبودیم.

وی از راه‌اندازی ۷ بازار موقت با ۲۰۹ غرفه برای ارائه کالا و تامین مواد اولیه سخن گفت و افزود: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در دانشگاه فردوسی ۶۸ درصد مخاطبان به توزیع عادلانه خدمت در سطح شهر مشهد اشاره کرده‌اند.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اظهار کرد: در تلاش بودیم تا المان‌های امسال علاوه بر تعاملی بودن رنگ و بوی رضوی داشته باشد.

نجفی عنوان کرد: از روز اول عید که استانداری وظیفه اسکان را به شهرداری سپرد دیگر شاهد پدیده چادر خوابی در اطراف حرم نبودیم و از اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ که یک ساعته برای راهنمایی زائر آماده شدند نیز تشکر می‌کنم.

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->