مصرف سالانه ۳۵ تا ۴۰ هزارتن آفت کش در کشور قیمت امروز انواع گوشی‌های موبایل چند؟ (۶ مرداد ۱۴۰۴) + جدول بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۵ مرداد ۱۴۰۴) | رشد قیمت آریزو ۸ به نیمه کانال ۲.۹ میلیارد تومان قیمت‌ امروز خودرو‌های داخلی (۵ مرداد ۱۴۰۴) | رشد ۱۰ میلیونی شاهین G آیا ادارات و بانک‌های تهران روز (چهارشنبه، ۸ مرداد ۱۴۰۴) تعطیل می‌شود؟ تورم خدمات به ۴۰ درصد رسید | خدمات فنی صدرنشین تورم خردادماه رشد ۶۳ درصدی وصول مالیات در خراسان رضوی طی سه‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۴ بازار موبایل ایران زیر و رو شد قیمت رمزارز‌های دیجیتال در بازار امروز در جهان (۵ مرداد ۱۴۰۴) | قیمت بیت‌کوین دوباره صعود کرد بررسی قیمت امروز دینار در بازار آزاد مشهد | اختلاف بیش از یک میلیونی بازار آزاد و نرخ رسمی (۵ مرداد ۱۴۰۴) + جدول قیمت جدید محصولات ایران خودرو ویژه مرداد ۱۴۰۴ اعلام شد + جدول افت ۱۳ هزار واحدی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ مرداد ۱۴۰۴) سازمان هواپیمایی کشوری: اسامی شرکت‌های ایرانی حاضر در عملیات اربعین ۸ مرداد اعلام می‌شود تمدید مهلت استرداد اظهارنامه و بخشودگی جرایم مالیات بر ارزش افزوده بهار ۱۴۰۴ تا ۲۸ مرداد واریز اعتبار کالابرگ الکترونیک برای دهک‌های ششم و هفتم از فردا (دوشنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۴) + جزئیات کاهش قیمت طلا در مشهد (۵ مرداد ۱۴۰۴) فصل وام‌دهی بانک‌های خراسان رضوی قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۵ مرداد ۱۴۰۴) | دلار کانال ۸۸ هزار تومان را از دست داد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد: جیره‌بندی آب به هیچ وجه راهکار ما نیست + فیلم صرفه‌جویی ۶ میلیون مترمکعبی آب با تعطیلی چهارشنبه‌های مردادماه صدور مجوز تغییر کاربری برای ۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی در خراسان رضوی قیمت امروز میوه و تره‌بار اعلام شد (۵ مرداد ۱۴۰۴) | انجیر به بازار مشهد آمد آتش سوداگری در بحران بی‌آبی | گزارش شهرآرانیوز از بازار داغ خرید و فروش پمپ و مخزن آب در مشهد زندگی سخت کارگران و بازنشستگان با حقوق زیر ۲۰ میلیون تومان نصب پمپ مستقیم هزینه قبض آب منازل را تا ۲۰ برابر بیشتر می‌کند ویدئو| ماجرای یک تن برنج وارداتی که گم شد! درآمد ۲۸۱ میلیارد تومان شرکت بورس تهران در یکسال اخیر جزئیات افزایش مالیات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت | از سمبوسه و فلافل تا کاشت ناخن برای نخستین بار سامانه جامع قراردادهای داخلی صنعت نفت راه اندازی شد
سرخط خبرها

زور محیط زیست به خودروسازان نمی رسد

  • کد خبر: ۱۰۵۵۸
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
زور محیط زیست به خودروسازان نمی رسد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خودروسازان تقاضا کردند فیلتر‌های دوده را به دلیل تحریم‌ها از کامیون‌ها بردارند اما ۱۰ سال قبل که تحریم نبودیم هم در کامیون ها از فیلتر استفاده نمی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عیسی کلانتری در ارتباط تلفنی با یک برنامه رادیویی اظهار کرد: جالب است که خودروسازان تقاضا کرده بودند که فیلتر‌های دوده را به دلیل تحریم‌ها از کامیون‌ها بردارند درحالی‌که ۱۰ سال قبل که تحریم نبودیم آقایان فیلتر در کامیون‌ها استفاده نمی‌کردند و الان به بهانه سال رونق تولید همه جور سوء استفاده می‌کنند.

معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تهران و خیلی از شهر‌های بزرگ جهان امروز گرفتار هوای ساکن و سرد هستند.

وی با بیان اینکه مصرف سوخت‌های فسیلی در ایران بسیار بالاست، گفت: ماشین‌آلاتی که این سوخت‌ها را می‌سوزانند قدیمی و از کار افتاده‌اند. به عنوان مثال دو میلیون و ۷۰۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری در سطح شهر تهران داریم که هر کدام به اندازه هشت خودروی بنزین سوز آلاینده تولید می‌کند ضمن اینکه اکثر این موتورسیکلت‌ها اسقاطی و از رده خارج هستند.

کلانتری با تأکید بر لزوم نوسازی و تولید موتورسیکلت‌های برقی و یا حداقل انژکتوری اظهارکرد: بیش از ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها وسیله معیشت مردم هستند، اما متاسفانه کارخانجات موتورسازی اقدامات لازم را انجام نداده‌اند.

وی افزود: ۷۰ هزار کامیون شب‌ها وارد تهران می‌شدند و گازوئیل می‌سوزاندند این کار در کنار زباله سوزی‌ها آلاینده‌های اصلی شهر را تولید می‌کنند. ما بیش از حد ظرفیت کلانشهر‌ها سوخت فسیلی مصرف می‌کنیم به‌طوری‌که سرانه مصرف سوخت فسیلی در ایران شش برابر کشور ترکیه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ابراز تشکر و قدردانی از وزارت نفت گفت: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد بنزین تولیدی کشور استاندارد یورو ۴ و یورو۵ است درصورتی‌که قبلا حتی زیر یورو۲ بود.

وی مشکل اصلی را استاندارد نبودن قوای محرکه کشور (صنعت خودرو و موتورسیکلت) دانست و اظهارکرد: تمام ذرات آلاینده در شرایط هوای سرد در سطح پایین شهر می‌مانند و جابجا نمی‌شوند و از طرفی با ساخت و ساز‌ها و برج سازی‌ها هوا رد و بدل نمی‌شود بنابراین وزش باد‌های کم سرعت اثری ندارند.

کلانتری سیستم اتوبوسرانی را «فشل» توصیف کرد و گفت: بیش از نیمی از اتوبوس‌های شهر تهران اسقاطی هستند و نباید وارد شهر شوند و از طرفی می‌گویند مردم در خیابان می‌مانند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه شهرداری تهران توان نوسازی شهر و مردم هم توان نوسازی کامیون‌ها را ندارند، اظهارکرد: اقتصاد کشور به قدری قوی نیست که خواسته‌های اجتماعی مردم برآورده شود.

کلانتری در پایان اظهارکرد: خوشبختانه فرهنگ و انتظارات جامعه در سطح بسیار بالایی است، اما ثروت بالفعلی نداریم. برای از رده خارج کردن ۱۰ میلیون خودروی فرسوده ۱۰۰ میلیارد دلار لازم است و متاسفانه کشور چنین توان اقتصادی ندارد.

 

منبع: تابناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->