مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (یکشنبه ۵ اسفندماه ۱۴۰۳) بورس فردا (دوشنبه، ۶ اسفند ۱۴۰۳) فعال است؟ ویدئو| داروخانه‌های مشهد زیر ذره‌بین نظارت تعزیرات حکومتی نانوایی‌های سیار، راهکاری برای رفع کمبود توزیع نان در مشهد در ایام پایانی سال مدیرکل صمت خراسان رضوی: پیشنهاد می‌کنم برق اصناف از ساعت ۶ عصر قطع شود! معاون اول رئیس جمهور: مقابله با محتکرین و نظارت بر بازار از اولویت‌های دولت است کشف بیش از ۲۵ هزار تن شکر قاچاق و خارج از شبکه توزیع در خراسان رضوی افزایش سن بازنشستگی ابلاغ شد + جزئیات (۵ اسفند ۱۴۰۳) بررسی وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان رشته‌های مهندسی | مهندسان در هندسه بیکاری! قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۵ اسفند ۱۴۰۳) | اپتیما ۵ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان قیمت امروز خودرو‌های داخلی چه تغییری کرد؟ (۵ اسفند ۱۴۰۳) + جدول آغاز گشت‌های نظارتی مشترک تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی خراسان رضوی در آستانه ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۴+ویدئو بلیت هواپیما روی دور گرانی | تخلف ایرلاین‌ها باوجود تلاش دولت برای کنترل نرخ تغییر انتظارات فعالان بازار از آینده بازدهی بازار‌های مالی (۵ اسفند ۱۴۰۳) پایان خوش بورس | رشد ۲۱ هزار واحدی شاخص کل (۵ اسفند ۱۴۰۳) آغاز روند کاهشی قیمت طلا در مشهد (۵ اسفند ۱۴۰۳) ۲۰ هزار میلیارد تومان، واردات سوغات مشهد از چین! | تسهیلات تضمینی برای تولیدکنندگان سوغات زیارت در مشهد قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۵ اسفند ۱۴۰۳) | نزول دلار به کانال ۹۳ هزار تومان آمادگی کامل برای تأمین کالا‌های اساسی در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز در مشهد و خراسان رضوی (۵ اسفند ۱۴۰۳) ۱۰ اسفند ۱۴۰۳ حساب یارانه بگیران شارژ می‌شود | مجموع دریافتی خانوار‌های یارانه‌بگیر در اسفندماه چقدر می‌شود؟ تأمین ۷۳ درصد از هزینه‌های جاری کشور از محل مالیات قیمت جدید خودرو‌های کرمان موتور در کارخانه اعلام شد (۵ اسفند ۱۴۰۳) مشکل مسکن و درمان کارگران با همراهی و کمک دولت حل می‌شود قیمت سیب‌زمینی بالاخره در مشهد کاهش یافت؟ (۵ اسفند ۱۴۰۳) کارگران: در رقم سبد معیشت و مزد تجدیدنظر شود علت اصلی گرانی برنج چه بود؟ عرضه اولیه «مهرمام» در بازار بورس، سه‌شنبه (۷ اسفند ۱۴۰۳) | چقدر نقدینگی نیاز است؟ ۳ روش برای استعلام کالابرگ الکترونیک تبیین برنامه تحول و مدل‌های کسب‌وکار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
سرخط خبرها

زور محیط زیست به خودروسازان نمی رسد

  • کد خبر: ۱۰۵۵۸
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
زور محیط زیست به خودروسازان نمی رسد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خودروسازان تقاضا کردند فیلتر‌های دوده را به دلیل تحریم‌ها از کامیون‌ها بردارند اما ۱۰ سال قبل که تحریم نبودیم هم در کامیون ها از فیلتر استفاده نمی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عیسی کلانتری در ارتباط تلفنی با یک برنامه رادیویی اظهار کرد: جالب است که خودروسازان تقاضا کرده بودند که فیلتر‌های دوده را به دلیل تحریم‌ها از کامیون‌ها بردارند درحالی‌که ۱۰ سال قبل که تحریم نبودیم آقایان فیلتر در کامیون‌ها استفاده نمی‌کردند و الان به بهانه سال رونق تولید همه جور سوء استفاده می‌کنند.

معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تهران و خیلی از شهر‌های بزرگ جهان امروز گرفتار هوای ساکن و سرد هستند.

وی با بیان اینکه مصرف سوخت‌های فسیلی در ایران بسیار بالاست، گفت: ماشین‌آلاتی که این سوخت‌ها را می‌سوزانند قدیمی و از کار افتاده‌اند. به عنوان مثال دو میلیون و ۷۰۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری در سطح شهر تهران داریم که هر کدام به اندازه هشت خودروی بنزین سوز آلاینده تولید می‌کند ضمن اینکه اکثر این موتورسیکلت‌ها اسقاطی و از رده خارج هستند.

کلانتری با تأکید بر لزوم نوسازی و تولید موتورسیکلت‌های برقی و یا حداقل انژکتوری اظهارکرد: بیش از ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها وسیله معیشت مردم هستند، اما متاسفانه کارخانجات موتورسازی اقدامات لازم را انجام نداده‌اند.

وی افزود: ۷۰ هزار کامیون شب‌ها وارد تهران می‌شدند و گازوئیل می‌سوزاندند این کار در کنار زباله سوزی‌ها آلاینده‌های اصلی شهر را تولید می‌کنند. ما بیش از حد ظرفیت کلانشهر‌ها سوخت فسیلی مصرف می‌کنیم به‌طوری‌که سرانه مصرف سوخت فسیلی در ایران شش برابر کشور ترکیه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ابراز تشکر و قدردانی از وزارت نفت گفت: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد بنزین تولیدی کشور استاندارد یورو ۴ و یورو۵ است درصورتی‌که قبلا حتی زیر یورو۲ بود.

وی مشکل اصلی را استاندارد نبودن قوای محرکه کشور (صنعت خودرو و موتورسیکلت) دانست و اظهارکرد: تمام ذرات آلاینده در شرایط هوای سرد در سطح پایین شهر می‌مانند و جابجا نمی‌شوند و از طرفی با ساخت و ساز‌ها و برج سازی‌ها هوا رد و بدل نمی‌شود بنابراین وزش باد‌های کم سرعت اثری ندارند.

کلانتری سیستم اتوبوسرانی را «فشل» توصیف کرد و گفت: بیش از نیمی از اتوبوس‌های شهر تهران اسقاطی هستند و نباید وارد شهر شوند و از طرفی می‌گویند مردم در خیابان می‌مانند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه شهرداری تهران توان نوسازی شهر و مردم هم توان نوسازی کامیون‌ها را ندارند، اظهارکرد: اقتصاد کشور به قدری قوی نیست که خواسته‌های اجتماعی مردم برآورده شود.

کلانتری در پایان اظهارکرد: خوشبختانه فرهنگ و انتظارات جامعه در سطح بسیار بالایی است، اما ثروت بالفعلی نداریم. برای از رده خارج کردن ۱۰ میلیون خودروی فرسوده ۱۰۰ میلیارد دلار لازم است و متاسفانه کشور چنین توان اقتصادی ندارد.

 

منبع: تابناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->