به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: مسئولان موانع زیارت را برطرف کنند

  • کد خبر: ۱۰۵۸۸۷
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
تولیت آستان قدس رضوی: مسئولان موانع زیارت را برطرف کنند
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه سفر زائران به مشهد سفری تفننی نیست، گفت: سفر به مشهد با سفر به شهر‌های گردشگری متفاوت است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه سفر زائران به مشهد سفری تفننی نیست، گفت: سفر به مشهد با سفر به شهر‌های گردشگری متفاوت است. مردم نه برای سیاحت، بلکه برای زیارت به مشهد سفر می‌کنند؛ بنابراین همه مسئولان وظیفه دارند موانع زیارت را برای کسب معنویت مردم از این بارگاه نورانی برطرف کنند.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام احمد مروی در جمع مدیران اجرایی خراسان رضوی در حرم مطهر امام رضا (ع) شکر مسئولیت در مشهد مقدس را خدمتگزاری صحیح و خداپسندانه به زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) دانست و اظهار کرد: زیارت زائران هیچ تأثیری بر جایگاه رفیع امام ندارد، بلکه این زائر است که به زیارت برای کسب فیض، معنویت، تحول در زندگی و آموختن سلوک و زیست مؤمنانه نیازمند است.

وی افزود: تسهیل امر زیارت فقط وظیفه آستان قدس رضوی نیست، بلکه وظیفه هر مسئولی است که در جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کند. زیرا انجام زیارت توصیه اسلام است.

آیت‌ا... مروی افزود: اگر مدیران به واسطه کوتاهی در انجام وظایف سبب ایجاد کدورت در ذهن زائری از سفر به مشهد شوند، به طوری که او در آینده از سفر به این شهر منصرف شود، مسئولیت شرعی بر عهده شان خواهد بود و روز قیامت باید پاسخگو باشند. زیرا سبب قطع ارتباط یک انسان با امام و حجت خدا شده اند.

رویکرد مدیریتی استان حول محور امام رضا (ع) است

استاندار خراسان رضوی هم در این نشست گفت: حضرت رضا (ع) فلسفه ایجاد شهر مشهد است؛ بنابراین همه برونداد‌ها و جلوه‌های این شهر باید حول محور فرهنگ رضوی باشد و رویکرد مدیریت استان نیز بر همین محور است.

یعقوبعلی نظری افزود: همه رفتار‌های اجتماعی و اقدامات فرهنگی در مشهد مقدس باید با توجه به فرهنگ رضوی و حفظ حرمت حضرت رضا (ع) شکل بگیرد.

وی ادامه داد: حفظ حرمت و کرامت زائران حضرت رضا (ع) وظیفه اصلی و اساسی همه بخش‎های مرتبط با خدمت رسانی به زائران است.

اقدامات آستان قدس رضوی شایسته قدردانی است

شهردار مشهد نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری در عرصه‌های مختلف گفت: از عنایت تولیت آستان قدس رضوی برای کمک به بازگشایی بولوار بصیرت شهرک شهیدرجایی که پس از ۲۳سال انجام شد، تشکر و قدردانی می‌کنم.

سیدعبدا... ارجائی پایان دادن به پروژه‌های نیمه تمام، توسعه حمل ونقل عمومی، اجرای سریع عملیات ساخت خطوط قطارشهری، رویکرد ویژه درباره اختصاص امکانات فرهنگی و اجتماعی در مقوله بانوان، فراهم آوردن فضا‌های ویژه برای جانبازان و معلولان در حوزه خدمات شهری، افزایش بوستان‎های محلات، افزایش ایستگاه‌های آتش نشانی و توجه به تنظیف و روشنایی شهری را ازجمله برنامه‌های شهرداری معرفی کرد که با قوت در دست انجام است.

اولویت بندی مشکلات مردم

فرماندار مشهد نیز در این دیدار با بیان اینکه باید با حل مشکلات، اعتماد مردم را جلب کرد، گفت: با استفاده از ظرفیت مساجد بخشی از مشکلات مردم برآورد، دسته بندی و اولویت بندی شده است تا بتوانیم با همراهی دستگاه‎های ذی ربط به حل آن‌ها بپردازیم.

محسن داوری با ارائه گزارشی از اقدامات فرمانداری مشهد در ایام نوروز امسال، بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی زائران در ایام نوروز مسئله پارکینگ بود که در این ایام بیش از ۱۰هزار جای پارک خودرو ایجاد شد. همچنین محدودیت‎های رفت وآمد برای زائران به حداقل رسید و در حوزه امنیت به ویژه مقابله با سرقت اقدامات خوبی انجام شد.

در این دیدار قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، گزارشی از اقدامات مجموعه‌های متبوع خود را ارائه و به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->