ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار هولناک مسجد موسی بن جعفر تبریز + ویدئو افزایش مبلغ وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان ویدئو | خفگی چوپان همراه با ۱۰۰ رأس گوسفندش در تریلی (۸ فروردین ۱۴۰۳) تعیین تکلیف معوقات مالیاتی ۱۵ هزار میلیارد ریالی گروه موسوم به امیرمنصور آریا
سرخط خبرها

چرا با مردم حرف نمی‌زنید؟

  • کد خبر: ۱۰۵۹۱
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۱
چرا با مردم حرف نمی‌زنید؟
حجت الاسلام محمدرضا زائری کارشناس مسائل فرهنگی
در باور دینی ما مردم با اراده و خواست الهی صاحب امر و مالک اختیار کشور هستند که با رأی خود اختیار اداره امور گوناگون کشور را برای مدتی به کسانی -از رئیس جمهوری تا نمایندگان مجلس- به عنوان وکیل و نماینده خود می‌سپارند. مردم‌سالاری دینی که بزرگ‌ترین دستاورد سیاسی، دینی، فکری و فرهنگی امام خمینی (ره) است و می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر کشور‌های اسلامی و همسایه ما عرضه شود به همین معناست.
یکی از بزرگ‌ترین وظایف مسئولان کشور آن است که بعد از تحویل گرفتن امانت از مردم، آنان را در جریان امور قرار دهند و در رابطه‌ای شفاف و دقیق، همه‌چیز را به طور کامل به اطلاعشان برسانند. این اصلی اساسی و قاعده‌ای است که خلاف آن در صورت ضرورت‌های خاص امنیتی و اطلاعاتی استثنا تلقی می‌شود، چنان‌که امیر مؤمنان بعد از قبول خلافت خطاب به مردم فرمود: هیچ چیز حکومت را جز موارد معدود و خاص امنیتی که باید از دشمنان محفوظ بماند از شما پنهان نخواهم کرد.
وقتی مسائل مختلفی که بعضا بیگانگان بهتر از هر کسی خبر دارند و در رسانه‌هایشان منعکس می‌کنند از مردم مخفی بماند، به مرور، فقط از اعتمادشان به نهاد‌های اطلاع‌رسانی داخلی کاسته خواهد شد. مخصوصا در شرایط حاضر که با گسترش شبکه‌های گوناگون اطلاع‌رسانی ماهواره‌ای و اینترنتی تقریبا چیزی قابل کنترل نیست و اخبار مختلف به لحظه در سراسر جهان منتشر می‌شود، چاره‌ای جز رقابت خبری و اطلاع‌رسانی حرفه‌ای نیست. در چنین میدان رقابت و فضای حساسی، تنها کسی برنده است که بتواند با رفتار حرفه‌ای و صحیح اعتماد مخاطبان را جلب کند و چشم و گوش آنان را به دست آورد. جز این رفتار هرچه باشد قطعا به باخت و شکست منتهی خواهد شد.
حوادث هفته‌های گذشته که به بهانه گران شدن بنزین در کشور رخ داد موقعیت آزمون خطیری برای رسانه ملی و نهاد‌های رسمی اطلاع‌رسانی رقم زد. متأسفانه ضعف رسانه‌های داخلی در پوشش کامل و دقیق اخبار فرصتی مغتنم در اختیار رسانه‌های معاند و بیگانه قرار داد که نیاز و عطش مخاطب به اطلاعات و اخبار را پاسخ گویند.
وقتی خود ما به صورت شفاف و صریح با مردم حرف نزنیم و همه‌چیز را صادقانه و دقیق به آن‌ها نگوییم، به طور طبیعی به سراغ صدا‌ها و کانال‌های خبری دیگر خواهند رفت و آنجاست که آن‌ها هر چیزی را هر طور بخواهند مطرح خواهند کرد و راست و دروغ را با هم عرضه خواهند نمود.
پس از گذشت هفته‌ها مسائل مختلفی به صورت مبهم مانده است و پرسش‌های مختلفی در ذهن و بر زبان مخاطب عام جاری است. چرا با مردم حرف نمی‌زنیم و به این پرسش‌ها پاسخ نمی‌دهیم؟
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->