انجام بیش از ۷ میلیون و ۷۹۲ هزار سفر از طریق خطوط مترو مشهد در مهرماه ۱۴۰۴ اجرای کامل قانون عوارض آلایندگی در مشهد از ابتدای آذرماه عبور شهرداری مشهد از سال سخت مالی با ۸ راهبرد جدید| سازمان‌های شهرداری از هزینه‌محوری به درآمدزایی رسیدند + فیلم درباره سرشماری نفوس مشهد که سال ۱۲۵۷ انجام شد، اما سال ۱۳۸۲ انتشار یافت | فراموشی ۱۲۵‌ ساله! بهره‌برداری از سکو‌های دوم فاز اول خط ۳ متروی مشهد| افزایش ساعات سرویس دهی فردا (۱۹ آبان ۱۴۰۴) آب مناطقی از مشهد، ۶ ساعت قطع می‌شود محاسبه کرایه سرویس مدارس در مشهد آنلاین شد کلنگ‌زنی پایگاه اورژانس شماره ۷۳ در بزرگراه پیامبر اعظم (ص) مشهد سازمان مپ مشهد با تحول کیفی، بوروکراسی اداری را ۵۰ درصد کاهش داد تحقق ۵۰ درصدی درآمد‌های شهرداری مشهد در حوزه درآمد‌های عمومی و املاک + فیلم تداوم اجرای پروژه‌های شهری در مشهد با وجود محدودیت‌های اقتصادی قیمت امروز پول افغانی (۱۸ آبان ۱۴۰۴) ضرورت بازتعریف کیفیت در مدیریت شهری مشهد قلندرشریف: شهرداری با روش‌های جدید درآمدی و مدیریت املاک، به‌دنبال حل مشکلات مالی شهری است توسعه ۷۰۰ کیلومتری زیرساخت فیبر نوری در مشهد طی شش‌ماهه نخست ۱۴۰۴ دبیرکل سابق ناتو: خروج آمریکا از افغانستان بزرگ‌ترین شکست ناتو است افزایش آلودگی هوا در مشهد | شاخص به ۱۲۰ رسید و برخی مناطق در وضعیت هشدار (یکشنبه، ۱۸ آبان ۱۴۰۴) هوای مشهد برای گروه‌های حساس، ناسالم اعلام شد (۱۸ آبان ۱۴۰۴) آیا آب در مشهد هم جیره‌بندی خواهد شد؟ قلندرشریف: مرکز تخصصی دندان‌پزشکی شهرداری مشهد در مسیر ارتقای رفاه پرسنل، افتتاح می‌شود + آدرس
سرخط خبرها

طرح تفصیلی شهری مانعی برای تخلفات ساختمانی در مشهد

  • کد خبر: ۱۰۶۲۶
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
طرح تفصیلی شهری مانعی برای تخلفات ساختمانی در مشهد
سرپرست دادسرای ویژه شهرسازی خراسان رضوی نبود طرح تفضیلی شهری را مانعی برای تخلفات ساختمانی بیان کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، سرپرست دادسرای ویژه شهرسازی خراسان رضوی، قاضی مهدی حقدادی گفت: در رابطه با تخلفات ساختمانی ماده‌ای در قانون شهرداری‌ها وجود دارد تحت عنوان ماده ۱۰۰ که بر اساس آن، چنانچه فردی برخلاف اصول شهرسازی و طرح‌های شهری اقدام به‌ساخت‌وساز غیرمجاز کند این رفتار او تخلف محسوب می‌شود.
حقدادی یکی از علل تخلفات ساختمانی در مشهد را نبود طرح‌های متناسب با بافت و خواسته‌های عمومی دانست و افزود: چنانچه این طرح‌ها پیش‌بینی نشود و برخی خواسته‌های عمومی مردم که البته تا حدودی به‌حق و موجب انتظام بخشی به‌دید بصری شهر هم خواهد شد ابلاغ و به‌تصویب نرسد، این تخلفات ادامه‌دار خواهد بود و در نهایت نبود این‌گونه طرح‌ها ما را به‌ این نتیجه و برداشت می‌رساند که مجازات‌کردن به‌تنهایی کافی نیست.
وی ادامه داد: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم در قالب نیاز خود تخلف می‌کنند و تنها تقریباً ۳۰ تا ۴۰ درصد از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز متعلق به‌افراد منفعت‌طلب و سودجو است که صرفاً به‌کمترین هزینه و بیشترین منافع توجه می‌کنند که بدمنظری شهری و حوادث ناشی از ملک فاقد مسائل ایمنی، جایگاهی در تصورات و اهدافشان ندارد.
قاضی حقدادی گفت: در این مسیر باید اداره راه و شهرسازی در اسرع وقت این طرح‌ها رو تدوین و شهرداری نیز آن‌ها را پیگیری کند تا راه تخلف و سودجویی برای عده‌ای باز نماند و شهروندان نیز بتوانند به راحتی براساس قانون عمل کنند.

سرپرست دادسرای ویژه شهرسازی ادامه داد: دادستانی به‌محض اینکه شهرداری تخلفی را گزارش کند، وارد عمل می‌شود و دستور مقتضی را صادر و شهرداری ساختمان را پلمب می‌کند. در خصوص موضوع شهرداری در جهت جلوگیری از ساخت‌وسازها، دادستانی بادید حمایت قضایی نسبت به‌ شهرداری در جهت اجرای قاطع تکلیف، وارد می‌شود.
وی تأکید کرد: بر همین اساس در راستای نظارت عالیه بر حُسن اجرای دستورات قضایی و تکالیف شهرداری در حوزه ساخت‌وسازها، کمیته‌ای متشکل از حراست کل شهرداری، بازرسی، مدیران کل نظارت و نماینده دادستانی تشکیل دادیم که هم ناظر رفتار نادرست گشت‌های شهرداری باشیم و هم ناظر تخلفاتی که واقع می‌شود، اما گزارش نمی‌شود تا قانون نسبت به‌همه به‌طور یکسان اعمال و اجرا شود و عواملِ گشت‌ها، خود را مصون از نظارت نبینند.

تا پایان سال آخرین لایه مربوط به طرح به کمیسون ماده ۵ به‌منظور تصویب داده می‌شود

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان رضوی در خصوص طرح تفصیلی مشهد گفت: در یک جلسه که متولیان امر حضور داشتند قرار شد طی یک برنامه زمان‌بندی شده لایه‌های مختلف طرح تفصیلی از مهرماه به کمیسیون ماده ۵ آورده شود.
اخوان با بیان اینکه تکلیف طرح با این برنامه زمان‌بندی مشخص است، اضافه کرد: البته ابهاماتی در خصوص ضوابط بلندمرتبه‌سازی وجود داشت که آن‌ هم برطرف شد و درحال‌حاضر این آمادگی را داریم که طرح در کمیسیون بررسی شود.
وی تأکید کرد: زمانی که طرح تفصیلی مصوبی داریم باید از آن تبعیت کنیم و چنانچه در جایی ظرفیتی از لحاظ تراکمی وجود دارد دستگاه مربوطه باید با یک لایحه، تقاضای خود را به کمیسیون ماده ۵ بیاورد و چنانچه این کمیسیون تشخیص دهد که ظرفیت وجود دارد، مجوز داده می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: هر زمان که طرح تفصیلی تصویب شد، ملاک است.
اخوان خاطرنشان کرد: تا پایان سال آخرین لایه مربوط به طرح به کمیسون ماده ۵ به‌منظور تصویب داده می‌شود.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->