هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی
سرخط خبرها

دستمزد روزانه راهنمایان گردشگری اعلام شد

  • کد خبر: ۱۰۶۷۵۹
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
دستمزد روزانه راهنمایان گردشگری اعلام شد
نرخنامه دستمزد روزانه راهنمایان گردشگری برای سال ۱۴۰۱ توسط کانون انجمن های صنفی و جامعه انجمن های حرفه ای راهنمایان گردشگری ایران اعلام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، براساس اعلام کانون و جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران؛ با توجه به بیمه شدن راهنمایان گردشگری با حمایت دولت بخش بیمه نشده از جدول نرخنامه حذف شده و همه راهنمایان، بیمه شده تلقی می‌شوند. همچنین بخش‌های تکمیلی از جمله راهنمای داخلی، راهنمای خروجی و سافاری (آفرود) به نرخنامه اضافه شده است.

همچنین با توجه به تنوع سهولت و سختی مسیرهای گردشگری در کشور، انجمن‌های استانی نسبت به بومی سازی نرخ تورهای محلی متناسب با سختی کار، ساعات کاری روزانه و شرایط آب و هوایی منطقه اقدام کنند.

در این نرخنامه آمده است که حداقل دستمزد روزانه راهنمایان برای سال ۱۴۰۱ به استناد ماده ۴۱ قانون کار، ماده ۵ آئین نامه راهنمایان گردشگری و نرخ پایه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده است.

دستمزد روزانه راهنمایان گردشگری اعلام شد

در نرخنامه های پیوستی، حداقل دستمزد راهنمایان گردشگری برای تورهای معمول است. بنابراین با توجه به تنوع برنامه‌ها، ساعات کاری روزانه، سختی کار و کمبود راهنمای مسلط با برخی زبان‌های خاص، ملاک تعیین نرخ توافق بین راهنما و کارفرماست. چنانچه راهنمای گردشگری تجربه اجرای بیش از ۳۰ تور را دارا باشد می‌بایست ۱۰ درصد به کف نرخ دستمزد با عنوان سابقه کار اضافه شود. دستمزد نیم روز معادل ۶۰ درصد دستمزد تمام روز طبق جدول فوق محاسبه می‌شود. مدت زمان اجرای آن حداکثر چهار ساعت متوالی در یک روز است.

همچنین در بخش ترانسفر فرودگاهی به ازای هر ساعت تأخیر ورود مسافر مبلغ ۵۰ هزار تومان به دستمزد اضافه می‌شود. این نرخنامه مشمول آن دسته از راهنمایانی است که در استخدام دفاتر مسافرتی و از حقوق ثابت و بیمه برخوردار هستند نخواهد شد.

بر این اساس با توجه به دریافتی ماهیانه فرد، مزایای استخدامی و سنوات، توافق بین راهنما و کارفرما ملاک عمل خواهد بود.

طبق جدول اعلامی نرخنامه دستمزد راهنمایان در سال ۱۴۰۱، راهنمای داخلی در حوزه فرهنگی و طبیعت گردی حداقل ۷۹۰ هزار تومان دستمزد دریافت خواهد کرد. حداقل دستمزد راهنمای ورودی فرهنگی برای هدایت گردشگران انگلیسی زبان نیز حداقل ۹۹۰ هزار تومان است.

حداقل دستمزد راهنمای دارای خودرو به ارزش زیر ۵۰۰ میلیون تومان برای یک تا چهار روز یک میلیون و ۶۹۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین حداقل دستمزد راهنمای سافاری دارای خودرو به ارزش بالای یک میلیارد تومان بابت هر روز ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->