به گزارش شهرآرانیوز، آیتالله سید احمد علمالهدی در آستانه فرارسیدن هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع و اهانت به حریم پیامبر اکرم (ص) توسط عمال وهابیت سعودی با اشاره به آیه ۱۱۱ سوره مبارکه یوسف اظهار کرد: عبرت، مقولهای متمایز از تجربه است. تجربه در واقع مشتمل بر برخی رویدادهای تاریخی است که با تلخکامی و یا پیروزی همراه است، اما در تشریح مقوله عبرت باید بهطور مثال به سرگذشت انبیا و اولیا توجه داشت که در برخی نقاط خاص تاریخی، از مصادیق جنایات و مظالم طاغوتیان و اشقیا و البته پایمردی و ایستادگی اولیا و ابرار در برابر آن حکایت دارد و عبرتآموزی از آنان میتواند زمینه را به نحوی فراهم آورد که انسانها دیگر اجازه ندهند تا جریان حق همچون این عبرتها در تنگناهای سخت قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه همواره در سرگذشت زندگی پیشینیان، عبرتهای آموزنده برای نسلهای بعد وجود دارد، افزود: پروردگار عالم میفرماید که در داستانهای انبیای الهی و سیره ائمه معصومین، عبرتهایی قرار دارد که صاحبان خرد و اندیشه میتوانند به آنها توجه داشته و آنها را ابزار هدایت خود و جلب نظر رحمت الهی قرار دهند. اینکه خداوند متعال در آیه ۷۶ سوره مبارکه نساء، کید شیطان را ضعیف میداند به این خاطر است که در کار شیطان نوآوری وجود ندارد و همه نقشهها و توطئههای شیطان رجیم در واقع همان فتنههایی است که او در تمام طول تاریخ، بشر را در معرض آن قرار داده ولذا عبرتآموزی از تاریخ به همراه بررسی دقیق علل و عوامل آنها مؤثرترین راه برای خنثی کردن وسوسههای ابلیس است تا دیگر رنجها و مصائبی که در گذشته بر انبیای الهی و اهل بیت (ع) تحمیل شد، امروزه برای امت اسلام تکرار نشود.
نماینده ولیفقیه در استان خراسانرضوی خاطرنشان کرد: جریان باطل در تمام دورانها در برابر جبهه حق صفآرایی داشته، اما دین مبین اسلام بهعنوان پرچمدار جریان حق، نخستین بار در لحظه ابلاغ همگانی پیام الهی توسط نبی مکرم اسلام (ص) بود که موردکینه و خشم معاندان و عناصر وابسته به جریان باطل قرار گرفت. دعوت همگانی به دین مبین اسلام در دو مرحله صورت گرفت؛ نخست در منزل حضرت ابوطالب و دوم بر فراز کوه صفا و در مرحله دوم ابلاغ، نخستین کسی که در مقابل پیامبر (ص) صفآرایی کرد، ابولهب بود که طبق روایات، پس از دعوت پیامبر (ص) سنگی به طرف حضرت پرتاب کرد و با بغض و کینه همیشگی خود نسبت به جریان یکتاپرستی، نبی مکرم اسلام (ص) را نفرین کرد. این سنگ، نخستین نشانه از جریانی بود که با تحمیل جنگ بدر و احد بر مسلمانان استمرار پیدا کرد، در ماجرای حمله به خانه حضرت زهرا (س) و پس از آن در به شهادت رساندن علی بن ابیطالب (ع) به اوج خود رسید و تا ۲۴۰ سال بعد نیز ادامه داشت.
وی ادامه داد: فلسفه عزاداری در سوگ مصائب اهل بیت (ع) اگرچه این است که مصادیق مظلومیت فرزندان پیامبر (ص) برای آحاد امت مسلمان تشریح شود، اما همچنین اولوالالباب باید بهعنوان نکاتی برای بهرهگیری در مسائل روز جامعه اسلامی به عبرتهای تاریخی این مصائب هم توجه داشته باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جریان وهابیت تأسیس شد تا مجری برنامه عملیاتی شوم دشمنان در مسیر فروپاشی امت اسلام باشد، تصریح کرد: وهابیت در عربستان بنا داشت تا به قدرت برسد و میتوانست همچون سایر طاغوتیان و حکومتهای فاسد تاریخ، بهموازات استقرار بقاع متبرکه و حرمین شریفین به هدف خود دست پیدا کند، اما موضوع تخریب قبور ائمه بقیع، نماد یک دشمنی عمیق و کینه ریشهدار است که ریشه در همان سنگ ابولهب دارد.
وی تأکید کرد: مقوله زیارت بهقدری حائز اهمیت است که ۱۵۰ سال پیش از ولادت امام رضا (ع)، حدیث از جانب نبی مکرم اسلام (ص) صادر شده که از برپایی مضجع منور رضوی در دیار توس حکایت دارد و پیامبر اکرم (ص) در این حدیث تبیین میکنند که زیارت این قبر منور بهعنوان نمادی از همه حرمها، از نظر شرعی دارای ارزش و فضیلت است. علاوه بر این، دشمنان نیز اهمیت این موضوع را درک کردهاند؛ تا جایی که مستر همفر، عامل دستگاه جاسوسی انگلستان در کشورهای اسلامی هنگامی که در خاطرات خود به ریشههای پیدایش وهابیت اشاره میکند، بهصراحت اعلام میکند که طبق ارزیابیهای آنان، تخریب قبور بقیع بهعنوان محل اجتماع مسلمانان تا حد زیادی به هدف اصلی آنان در متفرق ساختن قلوب مسلمانان کمک کرده است. طبق برنامهریزی دشمنان، تخریب قبور ائمه بقیع و تشکیک در موضوع زیارت، نخستین گام از عملیاتی بود که با تخریب حرم پیامبر (ص) ادامه پیدا میکرد و هدف اصلی آن تخریب کعبه بود.
آیتالله علمالهدی گفت: وجود باکرامت امام حسین (ع) بنیانگذار برپایی قبور مطهر اهل بیت (ع) و تبدیل آن بهعنوان یک میعادگاه برای مؤمنان و دلدادگان از سرتاسر عالم بود و این امر را زمانی میتوان درک کرد که در جریان هجرت ایشان از مکه به سمت کوفه، خانواده و خصوصاً دختر سه ساله خود حضرت رقیه (س) را هم همراه کرد تا جریان شهادت امام به بیداری جامعه اسلامی و پشیمان کردن اشقیا و طاغوتیان منجر شود. از خداوند متعال میخواهیم که به برکت عنایات اهل بیت (ع)، توفیق اقامه نماز در بقیع و ساخت حرم برای ائمه مظلوم مدفون در این ارض مقدس با ریشهکنی دشمنان اسلام و مسلمانان برای همه دلدادگان اهل بیت (ع) فراهم شود.