ممنوعیت استفاده از مانکن زنده در ویترین فروشگاه‌ها کرونا چیست و چقدر خطرناک است سقوط یک پهپاد در ملاثانی + ویدیو امیر تتلو بازداشت شد برق‌گرفتگی، جان ۳۷ خراسانی را گرفت/ خراسان رضوی، سومین استان بیشترین آمار مرگ ناشی از برق‌گرفتگی  رتبه نخست خراسان رضوی در زایمان اضطراری در آمبولانس‌ پیدا شدن بسته مشکوک در تجریش تهران/ حضور تیم چک و خنثی در محل کنترل کرونا در فرودگاه امام خمینی (ره)+فیلم فیلم/خودکشی نافرجام دختر مشهدی از پل هوایی پارک ملت مشهد ثبت بیش از ۱۵ هزار مورد مراجعه زنان استان خراسان رضوی به پزشکی قانونی پس از نزاع +جدول  واژگونی اتوبوس تهران - شیراز در اصفهان/ خواب آلودگی راننده علت حادثه بود آخرین آماز از قربانیان ویروس کرونا؛ ۱۰۶ کشته و ۴۵۰۰ مبتلا آمادگی تیم‌های واکنش سریع اورژانس برای انتقال بیماران احتمالی کرونا سهم سنگین وزن‌ها از بار سنگین ترافیک جریمه و نمره منفی به حساب مالک میرود یا راننده خودرو؟ سرانه مصرف شیر در ایران کمتر از ۸۰ کیلوگرم است ۸ بهمن سومین مرحله حمایت معیشتی واریز می‌شود بوئینگ ام دی در مسیر توپولوف کارت های قدیمی معافیت و پایان خدمت فاقد اعتبار است پالایشگاه نفت کرمانشاه میزبان لک‌لک‌ها
خبر ویژه

عدم اثبات کم‌فروشی اینترنت توسط اپراتورها

  • کد خبر: ۱۰۹۰۳
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه قیمت هر گیگابایت اینترنت به صورت آزاد حدود ۴۲ هزار تومان محاسبه می‌شود، گفت: موردی از کم‌فروشی و حجم‌خوری اینترنت توسط اپراتورها، اثبات نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در خصوص شکایت مشترکان از اتمام زودهنگام و پیش از موعد بسته‌های اینترنت و احتمال کم‌فروشی و تخلف توسط اپراتورها اظهار داشت: رگولاتوری به شکل مستمر و دائمی در اقصی نقاط کشور، وضعیت ارائه خدمات اپراتورها را پایش می‌کند و تاکنون بررسی‌های ما موردی از کم‌فروشی را نشان نداده است.

وی گفت: بررسی‌های رگولاتوری از احتمال تخلف و حجم خوری در بسته‌های اینترنت خریداری شده از سوی کاربران، حاکی از آن است که کاربران هر بسته‌ای را که خریداری کرده‌اند به همان میزان نیز، آن را مصرف کرده‌اند و موردی مبنی بر تخلف مشاهده نشده است.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: اگر احیانا فردی تاکید دارد که سرویسی که دریافت کرده به همان میزان مصرف وی نبوده و بسته‌اش زودتر از موعد به اتمام رسیده، می‌تواند موضوع را از طریق تماس با اپراتور و یا سامانه ۱۹۵ بررسی کند.

وی در توضیح نحوه مصرف اینترنت از سوی کاربران گفت: گاهی مشاهده می‌شود که فرد سیم‌کارت خود را شارژ کرده و بدون اینکه بسته‌ای خریداری کند، به اینترنت متصل می‌شود. این در حالی است که کاربر نمی‌داند که تعرفه «اینترنت آزاد» با «اینترنت بسته‌ای» که از سوی اپراتورها تعریف می‌شود، تفاوت فاحشی دارد.

قره داغی اضافه کرد: مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سقف تعرفه اینترنت برای اپراتورهای موبایل در سیم‌کارت‌های دائمی حدود ۴۲ هزار تومان به ازای هر گیگابایت اینترنت درنظر گرفته شده که این، نرخ اینترنت آزاد است و کف قیمت در نظر گرفته شده نیز حدود ۲۹۰۰ تومان است. این درحالی است که اپراتورها در بسته‌های تعریف شده برای کاربران، هر یک گیگابایت اینترنت را حدود ۳ تا ۳۵۰۰ تومان محاسبه می‌کنند.

وی افزود: نرخ اینترنت آزاد برای سیم‌کارت‌های اعتباری نیز تا حدود ۵۳ هزار تومان قابل محاسبه است و قیمت کف اینترنت هم یک چهاردهم سقف تعرفه اینترنت درنظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در رگولاتوری گفت: با این وجود اپراتورها با تعریف بسته‌های مختلف، تعرفه‌ها را کمتر از رقمی که در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات درنظر گرفته شده، به کاربران ارائه می‌دهند. به این ترتیب کاربری که خط خود را شارژ می‌کند و اینترنت را بدون انتخاب و خرید بسته استفاده می‌کند باید به‌طور میانگین برای هر گیگابایت اینترنت حدود ۴۲ هزار تومان بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه آمار شکایت کاربران از کم‌فروشی و حجم خوری اینترنت توسط اپراتورها، رقم قابل توجهی نیست، اضافه کرد: بخشی از شکایات مشترکان به عدم استفاده از اینترنت بسته ای و مصرف ناخواسته اینترنت آزاد مربوط می شود. اما بخشی دیگر از شکایات مشترکان در این زمینه نیز مربوط به سوءاستفاده از نام کاربری و رمز عبور مشترکان می‌شود که کاربر متوجه نمی شود که رمز عبور وی هک شده و دیگران از آن استفاده می کنند.

قره داغی خاطرنشان کرد: برخی کاربران نیز اینترنت خود را به صورت هات اسپات با سایرین به اشتراک می گذارند و تصورشان این است که تنها خودشان مصرف کننده هستند. به این ترتیب با اتمام زودهنگام بسته اینترنت خود مواجه می شوند.

وی تاکید کرد: کاربران مطمئن باشند که رگولاتوری ارائه خدمات اپراتورهای سیار و ثابت را به دستور وزیر، در لحظه و تحت عنوان اقدامات پیشینی رصد می کند و قبل از آن که تخلفی به ضرر کاربران اتفاق بیافتد آن را شناسایی کرده و با آن برخورد می کند.

به گفته این مقام مسئول در رگولاتوری، چتر نظارتی پیشینی رگولاتوری بر سر همه اپراتورهای ارتباطی قرار دارد و صرف‌نظر از شکایاتی که از سوی کاربران به رگولاتوری ارائه می شود، این سازمان با تجهیزات پیشرفته، کنترل و نظارت را در محل اپراتور به عنوان کاربر پیش می برد و حتی اگر مشترکی تمایل داشته باشد، این کنترل و نظارت می تواند در محل استقرار وی نیز انجام شود.

منبع:مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
سرخط خبرها
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}