اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کمبود نان و آرد در خراسان رضوی وجود ندارد

  • کد خبر: ۱۰۹۲۰۳
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
کمبود نان و آرد در خراسان رضوی وجود ندارد
استاندار خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی و به خصوص در مشهد در موضوع نان مردم، نباید گرفتاری وجود داشته باشد. به هیچ عنوان کمبود نان و آرد در استان وجود ندارد.

گروه اقتصاد | شهرآرانیوز؛ یعقوبعلی نظری در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: چند نکته باید در این جلسه مطرح شود. نکته اول اینکه  ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور وجود نداشته و طرح آن موضعیت ندارد.

وی در ارتباط به موضوع نان افزود: به هیچ عنوان کمبود نان و آرد در استان نداریم. بدیهی است که اگر اختلالاتی به وجود آمده ناشی از مدیریت و موارد خاص است. مردم خراسان رضوی نباید نسبت به تامین نان نگران باشد زیرا به هیچ عنوان در این زمینه مشکلی وجود ندارد. تمام نانوایی‌ها با نگاه اعتقادی و مردمی در حال خدمت هستند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: اگر در اثر کم کاری و احمال و سو استفاده عده‌ای نیز مشکلاتی وجود دارد باید با این افراد برخورد شود. در خراسان رضوی و به خصوص در مشهد در موضوع نان مردم نباید گرفتاری وجود داشته باشد.

در ادمه غلامحسین شافعی اظهار کرد: امروز دو موضوع برای فعالان اقتصادی حاضر اهمیت است. مورد اول مساله لغو معافیت ورود ماشین آلات است. این کار علی رغم موضوع اهمیت به مبحث تولید و از بین بردن شکاف تکنولوژیکی صنعت در بخش ماشین‌آلات است. متاسفانه کسانی که موافق این کار هستند این مساله را متصل به شرکت‌های دانش کرده و می‌گویند که اگر این کار صورت گیرد شرکت‌های دانش بنیان فعال شده و این ماشین‌آلات را تولید می‌کنند. بخش صنعت از لغو معافیت حقوق ورودی ماشین‌آلات صدمات زیادی خواهد دید.

وی افزود: اعلام شده است که بخش خصوصی از ورود کالا‌های اساسی منع شده است. اگر ارزیابی از شرکت‌هایی دولتی و خصوصی که کالا‌های اساسی وارد می‌کردند انجام شود به نتایج عجیبی می‌رسیم. در این شرایط چرا باید بخش خصوصی از این کار کنار گذاشته شود؟. این مساله موجب می‌شود بخش خصوصی در میدان رقابت کالا‌های وارداتی با مشکلاتی رو به رو شود.

در ادامه حسن حسینی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: چند روزی شده که در مشهد صف‌های نانوایی طویل شده و مشکلاتی که نباید به وجود آمده است. این مساله در تهران وجود ندارد. در حال حاضر در کشور و در خراسان رضوی مشکلی در زمینه تولید و توزیع آرد و گندم نداریم. یکی از طلایی‌ترین دوران کیفیت گندم در کشور حال حاضر است.

دولت سالیانه در بخش نان ۹۹ هزار میلیارد تومان یارانه به مردم می‌دهد

وی دباره چرایی این مساله در مشهد، افزود: سالانه ۹ میلیون تن گندم در سال در کشور برای نان مصرف می‌شود. دولت این را به قیمت ۶۶۵ و ۹۰۰ تومان به کارخانه دار می‌دهد. اگر دولت این گندم ۱۲ هزار تومان از کشاورز بخرد دولت کیلویی ۱۱ هزارتومان به مردم یارانه می‌دهد. در بخش نان در کشور دولت ۹۹ هزار میلیارد تومان در سال یارانه به مردم می‌دهد. همچنین میزان ۲ میلیون تن گندم در بخش صنف و صنعت هر ساله در کشور نیز مصرف می‌شود که ان را  ۲۷۰۰ تومان به کارخانه دار می‌فروشد. در این بخش نیز دولت ۱۶ هزار میلیارد تومان یارانه می‌دهد که به طور کلی دولت سالیانه ۱۱۵ هزار میلیارد تومان به مردم یارانه نان می‌دهد.  این گندم برای دولت کیلویی بالای ۱۵ هزارتومان تمام می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: سال‌ها بود که تمام اقتصاددان و فعالان اقتصادی می‌گفتند اقتصاد نیاز به جراحی اقتصادی دارد. دولت سعی کرد یارانه به تمام مردم بدهد. این حرف‌ها که گفته می‌شود که آرد و نان از سفره مردم گرفته شده است، صحت ندارد. رسانه‌ها و صدا و سیما باید در این خصوص به خوبی اطلاع رسانی کنند. طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به نفع مردم بوده است. هیچ دولتی در گذشته جرات اجرای آن را نداشت. اگر این طرح به خوبی اجرا شود جلوی بسیاری از فساد‌ها و رانت‌ها گرفته می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->